Jump to content

TV als pc gebruiken voor beeld


Sjorszzz

Recommended Posts

heb je geen HDMI op je latop? Dan helaas... dan kun je niet je PC aansluiten aan een TV...

PS: die TV moet dan ook HDMI hebben natuurlijk! :Y

Lol, HDMI is absoluut geen vereiste.

Als je op je laptop een VGA aansluiting heb zitten, en in je TV ook ( Het leeuwendeel van die nieuwere LCD/Plasma beschikt hier over), kun je de laptop gewoon met een simpel VGA kabeltje aan de TV verbinden.

Zo ik het ook ooit is gedaan, en dat werkte prima, simpeler kan niet.

Wist ik helemaal niet... :7

Link to comment
Delen op andere websites

heb je geen HDMI op je latop? Dan helaas... dan kun je niet je PC aansluiten aan een TV...

PS: die TV moet dan ook HDMI hebben natuurlijk! :Y

Lol, HDMI is absoluut geen vereiste.

Als je op je laptop een VGA aansluiting heb zitten, en in je TV ook ( Het leeuwendeel van die nieuwere LCD/Plasma beschikt hier over), kun je de laptop gewoon met een simpel VGA kabeltje aan de TV verbinden.

Zo ik het ook ooit is gedaan, en dat werkte prima, simpeler kan niet.

Klopt, zo heb ik ook mijn LCD TV aangesloten op m'n computer. Wat ik wel vaag vind, is dat ze VGA gebruiken op 'nieuwere' TV's. DVI is toch beter en bestaat al een tijdje? Kunnen ze net zo goed dat op die TV's gooien.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, zo heb ik ook mijn LCD TV aangesloten op m'n computer. Wat ik wel vaag vind, is dat ze VGA gebruiken op 'nieuwere' TV's. DVI is toch beter en bestaat al een tijdje? Kunnen ze net zo goed dat op die TV's gooien.

DVI is bijna hetzelfde als HDMI, de 2 interfaces zijn volledig uitwisselbaar. Een losse DVI aansluiting is dus niet nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, zo heb ik ook mijn LCD TV aangesloten op m'n computer. Wat ik wel vaag vind, is dat ze VGA gebruiken op 'nieuwere' TV's. DVI is toch beter en bestaat al een tijdje? Kunnen ze net zo goed dat op die TV's gooien.

DVI is bijna hetzelfde als HDMI, de 2 interfaces zijn volledig uitwisselbaar. Een losse DVI aansluiting is dus niet nodig.

alleen verlies je dan wel wat features aangezien HDMI zowel Video als Audio en sinds kort ook ethernet via 1 kabel heeft. Gebruik een een DVI naar HDMI converter heb je uiteraard alleen Video

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, zo heb ik ook mijn LCD TV aangesloten op m'n computer. Wat ik wel vaag vind, is dat ze VGA gebruiken op 'nieuwere' TV's. DVI is toch beter en bestaat al een tijdje? Kunnen ze net zo goed dat op die TV's gooien.

DVI is bijna hetzelfde als HDMI, de 2 interfaces zijn volledig uitwisselbaar. Een losse DVI aansluiting is dus niet nodig.

alleen verlies je dan wel wat features aangezien HDMI zowel Video als Audio en sinds kort ook ethernet via 1 kabel heeft. Gebruik een een DVI naar HDMI converter heb je uiteraard alleen Video

Tenzij je videokaart geluid ondersteund, met mijn 8800GT kan ik geluid via de DVI aansluiting (in combinatie met een DVI->HDMI converter) op mijn TV laten klinken.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, zo heb ik ook mijn LCD TV aangesloten op m'n computer. Wat ik wel vaag vind, is dat ze VGA gebruiken op 'nieuwere' TV's. DVI is toch beter en bestaat al een tijdje? Kunnen ze net zo goed dat op die TV's gooien.

DVI is bijna hetzelfde als HDMI, de 2 interfaces zijn volledig uitwisselbaar. Een losse DVI aansluiting is dus niet nodig.

alleen verlies je dan wel wat features aangezien HDMI zowel Video als Audio en sinds kort ook ethernet via 1 kabel heeft. Gebruik een een DVI naar HDMI converter heb je uiteraard alleen Video

Tenzij je videokaart geluid ondersteund, met mijn 8800GT kan ik geluid via de DVI aansluiting (in combinatie met een DVI->HDMI converter) op mijn TV laten klinken.

Ach als je tegenwoordig toch voor een videokaart gaat. Ga dan voor een HD5xxx serie daar zit 2x DVI 1x HDMI en 1x Displayport op. Met zo'n kaartje kun je elk bedenkbaar scherm/tv zo'n beetje aansluiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...