ikt Geplaatst: 26 september 2009 Rapport Geplaatst: 26 september 2009 Hallo Ik zoek een nieuwe monitor, die, als ik het goed heb, ik binnen 3 maanden mag gaan halen. Ik heb werkelijk geen idee wat het moet worden, maar okay. Eisen: - breedbeeld - grote kijkhoek (zowel verticaal als horizontaal) - monitor moet grotere resoluties kunnen downscalen (neppe AA voor GTA IV en andere) - ? Reageren
QinX Geplaatst: 26 september 2009 Rapport Geplaatst: 26 september 2009 Hallo Ik zoek een nieuwe monitor, die, als ik het goed heb, ik binnen 3 maanden mag gaan halen. Ik heb werkelijk geen idee wat het moet worden, maar okay. Eisen: - breedbeeld - grote kijkhoek (zowel verticaal als horizontaal) - monitor moet grotere resoluties kunnen downscalen (neppe AA voor GTA IV en andere) - ? Prijs indicatie is handig? anders gewoon MAC 30"LED Cinema display halen iig. breedbeeld is bijna alles tegenwoordig. Als je een grote kijkhoek wilt is een TN-panel die in elk budget scherm zit niet goed genoeg. je moet zoeken naar een PVA of IPS paneel. downscalen heb ik zo geen idee van. Pixel mapping heet dat volgens mij in de monitor wereld. Reageren
ikt Geplaatst: 27 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Uhm.. Maximaal 200 euro? Ik weet echt weinig over monitors. xD Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 maximaal 200 euro zal dus toch een TN paneeltje worden, daar krijg je niet zon kwaliteit schermpje voor als je eigenlijk wilt. Reageren
Sprunk Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Misschien deze monitor? Hij kost 220 maar je krijgt 20 euro terug van Samsung. Ik weet niet of je kunt "downscalen", maar dat kan ik je voor GTA IV sowieso afraden tenzij je toevallig al een Core i9 van Intel hebt ontvangen, samen met 2 5870's. Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Misschien deze monitor? Hij kost 220 maar je krijgt 20 euro terug van Samsung. Ik weet niet of je kunt "downscalen", maar dat kan ik je voor GTA IV sowieso afraden tenzij je toevallig al een Core i9 van Intel hebt ontvangen, samen met 2 5870's. http://tweakers.net/pricewatch/236702/sams...ster-p2370.html doe je huiswerk dan meteen goed waarom toch altijd zo standaard alternate of azerty.. gewoon pricewatch vriend, care welke winkel het is Reageren
ikt Geplaatst: 27 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2009 (bewerkt) Wat gebruikt de VG910s van Viewsonic dan? Hiermee kan ik gewoon normale kleuren hebben, ook bij grote hoeken. Bewerkt: 27 september 2009 door ikt Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Wat gebruikt de VG910s van Viewsonic dan? Hiermee kan ik gewoon normale kleuren hebben, ook bij grote hoeken. eerste hit op google http://www.superwarehouse.com/ViewSonic_VG...G910S/ps/351678 Reageren
Sprunk Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Misschien deze monitor? Hij kost 220 maar je krijgt 20 euro terug van Samsung. Ik weet niet of je kunt "downscalen", maar dat kan ik je voor GTA IV sowieso afraden tenzij je toevallig al een Core i9 van Intel hebt ontvangen, samen met 2 5870's. http://tweakers.net/pricewatch/236702/sams...ster-p2370.html doe je huiswerk dan meteen goed waarom toch altijd zo standaard alternate of azerty.. gewoon pricewatch vriend, care welke winkel het is Ik pak gewoon Alternate omdat ik het daar lekker snel kan vinden. Het is vervolgens aan de koper om prijzen te vergelijken. Iedereen denk geloof ik dat het hier een soort hardware paradijs is, maar mensen mogen ook zelf kijken of ze ergens goedkoper uit zijn hoor. Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Misschien deze monitor? Hij kost 220 maar je krijgt 20 euro terug van Samsung. Ik weet niet of je kunt "downscalen", maar dat kan ik je voor GTA IV sowieso afraden tenzij je toevallig al een Core i9 van Intel hebt ontvangen, samen met 2 5870's. http://tweakers.net/pricewatch/236702/sams...ster-p2370.html doe je huiswerk dan meteen goed waarom toch altijd zo standaard alternate of azerty.. gewoon pricewatch vriend, care welke winkel het is Ik pak gewoon Alternate omdat ik het daar lekker snel kan vinden. Het is vervolgens aan de koper om prijzen te vergelijken. Iedereen denk geloof ik dat het hier een soort hardware paradijs is, maar mensen mogen ook zelf kijken of ze ergens goedkoper uit zijn hoor. Zou ik eerder aan leren tweakers.net pricewatch te gebruiken, heb je meteen alles bij elkaar op éen site, goedkoopste prijs, gebruikerservaringen, specificaties, nieuws wat je maar wilt Reageren
ikt Geplaatst: 27 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Ohja, een scherm met een leuk contrast zou ook koel zijn. Ik ben het redelijk zat om elke keer de ramen te moeten dichtplakken met extra lichtondoorlatende tape om maar iets te zien in een redelijk donkere game. Reageren
Sprunk Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Zou ik eerder aan leren tweakers.net pricewatch te gebruiken, heb je meteen alles bij elkaar op éen site, goedkoopste prijs, gebruikerservaringen, specificaties, nieuws wat je maar wilt Bedankt, maar ik gebruik liever de hardware.info prijsvergelijker. En dat scherm heeft toch wel een redelijk goede conrtast verhouding? Reageren
ikt Geplaatst: 27 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2009 (bewerkt) Ik heb werkelijk geen idee wat die cijfertjes allemaal inhouden. Ik heb ergens gelezen dat TV's met LED techniek een contrastratio hebben van ongeveer 1:1000000. En de m/s dingen snap ik niet. Wat ik wel snap: snelheid in fps contrast: zeer duidelijk/vaag. (goed beeld in zonlicht of dergelijke uitleg). Maar alles is wel goed neem ik aan? Zijn er ook wat minder dure alternatieven? Bewerkt: 27 september 2009 door ikt Reageren
Limbolander Geplaatst: 27 september 2009 Rapport Geplaatst: 27 september 2009 Zou ik eerder aan leren tweakers.net pricewatch te gebruiken, heb je meteen alles bij elkaar op éen site, goedkoopste prijs, gebruikerservaringen, specificaties, nieuws wat je maar wilt Bedankt, maar ik gebruik liever de hardware.info prijsvergelijker. En dat scherm heeft toch wel een redelijk goede conrtast verhouding? Of je gebruikt gewoon beide. Ja. Ik heb werkelijk geen idee wat die cijfertjes allemaal inhouden. Ik heb ergens gelezen dat TV's met LED techniek een contrastratio hebben van ongeveer 1:1000000. En de m/s dingen snap ik niet.Wat ik wel snap: snelheid in fps contrast: zeer duidelijk/vaag. (goed beeld in zonlicht of dergelijke uitleg). Maar alles is wel goed neem ik aan? Zijn er ook wat minder dure alternatieven? P22/P23 serie is nieuwste serie van Samsung, en ook nog eens lekker goedkoop voor wat je aan scherm krijgt. Wel weinig aansluitingen maar voor de meeste zal DVI meer als voldoen. Je kunt eventueel nog kijken naar een Iiyama scherm ofzo. maar veel verandering qua scherm zul je niet krijgen, alleen de looks. Reageren
ikt Geplaatst: 28 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 september 2009 Zou ik eerder aan leren tweakers.net pricewatch te gebruiken, heb je meteen alles bij elkaar op éen site, goedkoopste prijs, gebruikerservaringen, specificaties, nieuws wat je maar wilt Bedankt, maar ik gebruik liever de hardware.info prijsvergelijker. En dat scherm heeft toch wel een redelijk goede conrtast verhouding? Of je gebruikt gewoon beide. Ja. Ik heb werkelijk geen idee wat die cijfertjes allemaal inhouden. Ik heb ergens gelezen dat TV's met LED techniek een contrastratio hebben van ongeveer 1:1000000. En de m/s dingen snap ik niet.Wat ik wel snap: snelheid in fps contrast: zeer duidelijk/vaag. (goed beeld in zonlicht of dergelijke uitleg). Maar alles is wel goed neem ik aan? Zijn er ook wat minder dure alternatieven? P22/P23 serie is nieuwste serie van Samsung, en ook nog eens lekker goedkoop voor wat je aan scherm krijgt. Wel weinig aansluitingen maar voor de meeste zal DVI meer als voldoen. Je kunt eventueel nog kijken naar een Iiyama scherm ofzo. maar veel verandering qua scherm zul je niet krijgen, alleen de looks. Oh, okay, dat is dan dus geregeld. Als er iets verandert in de komende 2 maanden (bijvoorbeeld een 75% prijsverlaing in alle OLED monitors ) zal ik het topic wel bumpen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.