Jump to content

Nieuwe pc: Zamg0d1 (vriend)

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Een vriend van mij wilt binnenkort een pc kopen voor onder de 800 euro. Nou heb ik niet echt veel verstand van hardware maar toch iets samengesteld http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje...product[7517]=1 maar mist dit niet iets?

Wat hij wilt gaan doen is veel programma's draaien, af en toe een game (maar dan niet zo'n High game), maar hij wilt wel een goede videokaart, zodat ie ook nieuwere games kan draaien. Hij wilt photoshop draaien, office, etc. zegmaar heel veel programma's.

Mist dit iets of heb ik iets overbodigs?

Zammy :cya:

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

HAHAHAHAHAHAHA :schater: Hoe wil je nou een PC bouwen als je niet eens een moederbord hebt! :schater: Daarnaast moet je echt een betere videokaart combineren met zo'n processor, anders is het doelloos. Laat het nou maar aan ons over, wij hebben er meer verstand van en we spellen tenminste iets fatsoenlijks samen.

Geplaatst:
HAHAHAHAHAHAHA :schater: Hoe wil je nou een PC bouwen als je niet eens een moederbord hebt! :schater: Daarnaast moet je echt een betere videokaart combineren met zo'n processor, anders is het doelloos. Laat het nou maar aan ons over, wij hebben er meer verstand van en we spellen tenminste iets fatsoenlijks samen.
Aha dus daarom was de prijs ineens omlaag :7 Maar, kan iemand anders dan iets samenstellen? Hij wilde wel minstens 1TB geheugen en een i7 processor, en natuurlijk die case wilde hij ook hebben. Verder mag het natuurlijk anders :Y Ohja, hij wilde ook koelingen met LEDs erin, verder mocht alles anders :Y
Aha dus daarom was de prijs ineens omlaag :7 Maar, kan iemand anders dan iets samenstellen? Hij wilde wel minstens 1TB geheugen en een i7 processor, en natuurlijk die case wilde hij ook hebben. Verder mag het natuurlijk anders :Y Ohja, hij wilde ook koelingen met LEDs erin, verder mocht alles anders :Y

Voor 800 euro zou ik geen LGA1366 i7 nemen. Dan zit je met de goedkopere zooi moederborden, goedkoop geheugen en andere problemen. No go dus. Neem een Core i7 voor LGA1156 of overtuig hem dat de Phenom II serie bijna even goed is voor veel minder geld.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Voor 800 euro zou ik geen LGA1366 i7 nemen. Dan zit je met de goedkopere zooi moederborden, goedkoop geheugen en andere problemen. No go dus. Neem een Core i7 voor LGA1156 of overtuig hem dat de Phenom II serie bijna even goed is voor veel minder geld.

Oh okee, maar aangezien ik dus bagger ben met samenstellen kan iemand dan voor mij een pc samenstellen maar dan zonder i7 maar wel bijna dezelfde kwaliteit? :) Gewoon die case, 1TB geheugen en minstens 2.5Ghz processor :) Dan is het natuurlijk goed.
Geplaatst:

Is dit wat? 2x 500 GB = 1 TB, moet hij zelf maar kijken of hij in RAID wilt draaien. De snelste AMD Phenom II (3.4 Ghz) en een beest van een grafische kaart. Ook heb ik 2 blauwe LED fans aan het systeem toegevoegd. Eventueel kun je nog een fancontroller erbij kopen.

Is dit wat? 2x 500 GB = 1 TB, moet hij zelf maar kijken of hij in RAID wilt draaien. De snelste AMD Phenom II (3.4 Ghz) en een beest van een grafische kaart. Ook heb ik 2 blauwe LED fans aan het systeem toegevoegd. Eventueel kun je nog een fancontroller erbij kopen.

Fail @ dubbele HDD. Je kan net zo goed één HDD nemen van 1tb. Voor de rest is 2 blauwe LED fans erbij doelloos omdat er al 1 LED fan in zit (aan de voorkant) en je kan er maar eentje toevoegen.

Bewerkt: door Galiorix
Ik heb de HDD vervangen voor een Spinpoint 1TB en ben dan iets goedkoper uit :) Maar zal dit IV gaan draaien denk je?

Wat ik mezelf ook afvraag, een noob in hardware in elkaar zetten ben ik, is hij etc. Zou ik zelf de processor etc. op de mobo kunnen zetten? Of kan ik beter voor 20 euro extra die delen erop laten zetten en verder zelf doen? Ik weet namelijk wel bijvoorbeeld hoe ik grafische kaarten en geluidskaarten op een moederbord moet zetten, hoe ik een voeding installeer ligt voor de hand volgens mij. Dus wat zou ik dan moeten doen?

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Als je een noob bent qua hardware in elkaar zetten, laat het dan door Azerty doen. IV draait die PC zeker hoowr, de game die daar niet op draait moet nog uitgevonden worden.

Geplaatst:
Als je een noob bent qua hardware in elkaar zetten, laat het dan door Azerty doen. IV draait die PC zeker hoowr, de game die daar niet op draait moet nog uitgevonden worden.
Nou in elkaar zetten zal mij wel lukken, maar risico dingen zoals Processor etc. op de mobo aansluiten is volgens mij beter om door Azerty te doen? Want zijn budget is 800 euro...
Geplaatst:
Nou in elkaar zetten zal mij wel lukken, maar risico dingen zoals Processor etc. op de mobo aansluiten is volgens mij beter om door Azerty te doen? Want zijn budget is 800 euro...

Laat gewoon alles door Azerty in elkaar zetten, geen enkel risico. ^_^

Een processor installeren is nogwel het makkelijkste wat je te doen krijgt tijdens je assembleer zondag avondje. Maar als je het risico niet durft te nemen, Azerty zet je systeem in elkaar voor, uit mijn hoofd, 60 euro.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Voor het samenstellen van een pc kan je beter een geheel nieuw topic openen dan het te plaatsen in de Hardware Helpdesk. Dat topic is namelijk bedoeld voor kleinere vragen en niet voor zulke dingen die het hele topic in beslag nemen. Daarom bijbehorende posts in een apart topic gezet. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...