Jump to content

[Animo check] Hardware FAQ

Hardware FAQ animo poll  

19 leden hebben gestemd

1. 1. Wie zou hiermee blij zijn?

• Ja, heel graag
      12
    • Nee, bedankt
      6

Recommended Posts

Geplaatst:

Wie van jullie zouden graag een nieuwe FAQ willen zien waarin ik alles op het gebied van hardware informatie geef.

Ik zou in het begin een algemene FAQ willen uitbrengen die uitgebreider is als die nu hier staat. Maar later wil ik deze gaan uitbreiden met periodieke updates over wat er allemaal ontwikkelt wordt en wat interessant is om te weten.

Als mensen hiervoor interesse hebben wil ik dat graag weten. Als je zelf graag dingen terug wilt zien hierin noem het hieronder dan even.

Bijvoorbeeld je wilt graag informatie terug vinden over RAID opties bij harde schijven. Of je ziet graag wat meer info over waarom CPU A beter is als CPU B. Of waarom je beter GPU Y in plaats van GPU X kunt nemen ondanks dat die sneller is maar hetzelfde kost.

Als ik genoeg mensen zie met interesse hierin zal ik een begin maken. Ik zal regelmatig posten dan hier met vragen wat mensen graag terug zien bij elk bepaald onderdeel.

Het jeukt bij mij om te typen dus stem snel :D

Geplaatst:

Lijkt mij niet nodig. Als je een vraag hebt over RAID typ je bij Google RAID en en dan vind je meteen dit lijstje. Een voor vragen kun je terecht is het "Hardware Helpdesk" topic.

Wel een leuk idee, maar helaas niet nodig.

Geplaatst:
Dat vind ik persoonlijk een beetje onzin. Voor vragen hebben we namelijk het forum al, daarnaast is Hier al een soort FAQ: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=36661

(Sorry, kon het niet in een >>KLIK<< zetten omdat ik op de PS3 zit :puh: . )

Ja maar die FAQ die jij aanwijst is te algemeen. Het legt een beetje uit wat alles is maar daar heeft iemand weinig aan. Ik wil dezelfde informatie bieden. Maar dan nu uitgebreider en ook meteen de huidige en toekomstige markt erin meenemen. Zodat men ook weet waar men naar moet kijken en wat te vergelijken.

Lijkt mij niet nodig. Als je een vraag hebt over RAID typ je bij Google RAID en en dan vind je meteen dit lijstje. Een voor vragen kun je terecht is het "Hardware Helpdesk" topic.

Wel een leuk idee, maar helaas niet nodig.

Dat googlen begrijp ik. Maar als tegen antwoord heb ik dan het volgende. Als je met google alles vindt waarom dan de hier een hardware forum? Je kunt toch alles al vinden ;). Wat ik wil bereiken is dat mensen die hier iets vragen kunnen worden gewezen op een stuk uit mijn nieuwe FAQ en dan begrijpen wat ze fout hebben gedaan of weten wat ze nu juist wel moeten doen

Is wel handig voor degenen die nog steeds denken dat een 9200GT beter is dan een 6800GT o.i.d.

Onder andere wil ik inderdaad dit soort dingen uit de wereld helpen. Ik wil beschrijven waarom en 6800GT toch sneller is maar waarom een 9200GT wel een betere keus kan zijn.

Geplaatst:

Graag, de 'FAQ' die er al is is sowieso aardig outdated op bepaalde punten dus een up-to-date topic zou nooit verkeerd zijn.

Geplaatst:

Graag, ik kan altijd een goede FAQ gebruiken om gewoon alles goed weten te leren. Ik wil hierbij dan ook veel kennis opdoen!

Geplaatst:

Je gaat je gang dan maar, maar ik blijf het onnodig vinden. Het is nog altijd GTAforum.nl, geen hardwareforum.nl. Een hardware subforum is leuk, maar het hoeft hier geen 2e hardware.info te worden.

Geplaatst:
Je gaat je gang dan maar, maar ik blijf het onnodig vinden. Het is nog altijd GTAforum.nl, geen hardwareforum.nl. Een hardware subforum is leuk, maar het hoeft hier geen 2e hardware.info te worden.

Waarom zo negatief man? Het is toch leuk als een subforum kan gaan opbloeien

Geplaatst:

En het hele NOTA forum dan? Met al die nieuws topics die werkelijk nergens over gaan? Bovendien begint het hier langzaam actief te worden en dat is toch alleen maar positief.

Geplaatst:

Een forum met maar 1 onderwerp gaat niet werken.

Geplaatst: (bewerkt)

En het hele NOTA forum dan? Met al die nieuws topics die werkelijk nergens over gaan? Bovendien begint het hier langzaam actief te worden en dat is toch alleen maar positief.

Je bent het toch wel met me eens dat NOTA gewoon 1 grote spamzooi is. Al die nieuws items die geplaatst worden slaan nergens op.

Ik zeg alleen dat een heel uitgebreide FAQ iets te overdreven is voor dit forum. Ik weet niet hoe groot de ambities zijn van QinX, maar ik betwijfel of hier behoefte is aan een mega FAQ. Tuurlijk wil men wel eens weten of een CPU op zijn of haar moederbord past. Maar dan moet diegene gewoon even een CPU support list opzoeken van de CPU die hij wilt gaan kopen. Komt hij er dan niet uit kan hij een vraag stellen in het daarvoor bestemde topic. Of als iemand wilt weten of een I5 beter is dan een Ph II, kun je gewoon op diverse grotere Nederlandse hardware site's vinden, aanklikken en vergelijken. En als iemand een nieuwe videokaart zoekt, moet hij gewoon even een budget geven en dan zijn hier genoeg mensen die de perfecte kaart voor hem kunnen aanwijzen. Een leuke FAQ kan, maar om nou 10 pagina's aan te maken over dat processor huplepup beter is dan die andere en dat je met RAID 1 weer zoveel % sneller bent dan met RAID 0 ofzo is denk ik ook weer teveel van het goede.

En elke keer update's over hardware ontwikkelingen etc. vind ik ook overbodig. Diegene die dat interessant vind kijkt dagelijks wel eens op tweakers, hardware.info e.d.

Maargoed, bewijs maar dat ik er naast zit. Ik moet nog zien of het daadwerkelijk wat wordt, en of mensen dat topic dan ook daadwerkelijk gaan lezen. 9 van de 10 gebruikers leest de forumregels niet eens door, 10 van de 10 gebruikt nooit de zoekfunctie, dus geef mij 1 reden waarom men wel eerst de FAQ gaat lezen. :)

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst: (bewerkt)

En al andere mensen het gewoon interessant vinden om te lezen, wat boeit het dan als jij het toevallig niet nodig vind? Sowieso, iemand die niet echt bekend is met computers moet toch ergens beginnen en als dat nou net toevallig hier op dit forum is? Dingen op Wikipedia zijn niet altijd erg duidelijk uitgelegd en het is misschien handig om bepaalde info te hebben in taal die ook voor leken te begrijpen is. Period.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Wordt er gevraagd om je mening, geef ik mijn mening, en dan wordt ik uitgemaakt voor rotte vis. Daar wordt je niet vrolijk van. :7

Geplaatst:
Wordt er gevraagd om je mening, geef ik mijn mening, en dan wordt ik uitgemaakt voor rotte vis. Daar wordt je niet vrolijk van. :7

Blijkbaar vinden mensen jouw mening niet passen en proberen daar verandering in te brengen, in plaats van het te accepteren als een nee-stem. smugdog.gif

Maar ik ben in ieder geval voor, ik ben het redelijk zat om steeds maar discussies te zien van newbies die denken dat ze alles weten omdat hun mama toevallig ICT-er is.

Facts:

Pentium 4 @ 3.6GHz HT is sterker dan Core 2 Duo @ 1,8 GHz

Een 9200GT is minder goed als een 6800GT

Overclocken brengt risico's met zich mee, maar niemand zonder verstand zal meteen alles op 900% zetten zodat de PC smelt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...