Jump to content

Weer een GTA-kloon?

Recommended Posts

Geplaatst:

Begin dit jaar kwam Grand Theft Auto: Chinatown Wars uit op de DS. De game was (kritisch) een groot succes, wijzelf beloonden de game bijvoorbeeld met een zeer riante 98. Iets wat veel gamers echter niet leuk vonden aan de game, was het vogelvlucht perspectief. Ubisoft dacht, dit kunnen wij beter. Daarom komen ze deze herfst met de game C.O.P.: The Recruit, een game die veel wegheeft van GTA, maar die wel volledig in 3D te spelen is. Was dat wel zo'n goed idee?

'Ik ga GTA: Chinatown Wars niet kopen, want je speelt de game van bovenaf!' Ik vind dat zelf nogal een vreemd argument om de game niet te kopen, want dit vogelperspectief werkte namelijk erg goed, en mensen die de game gespeeld hebben, weten dat ook. Het is niet anders, maar Ubisoft gaat wel slim inspelen op deze mensen: C.O.P.: The Recruit is namelijk volledig 3D. Elk boompje, elk gebouw, elk personage: het is nogal ambitieus voor een DS game. Daarnaast heeft de game veel weg van GTA (het valt niet te ontkennen, het is namelijk gewoon zo), dus spreekt deze game dan wel de mensen aan die GTA: Chinatown Wars niet wilden spelen?

C.O.P. staat voor Criminal Overturn Program (dat je het weet) en deze organisatie beschermt New York City voor criminele activiteiten. Jij stapt in de schoenen van Dan Miles, welke vroeger een straatracer was, maar opeens tot het goede gekeerd is en nu detective geworden is bij C.O.P. Op een dag wordt jouw mentor, Brad Winter, echter valselijk gearresteerd. Natuurlijk kan je dit niet zomaar accepteren, en start je jouw eigen onderzoek. Wat eerst een simpele arrestatie bleek, begint zich echter steeds meer te ontvouwen tot een waar complot, waarin je ontdekt dat die ene arrestatie zomaar zou kunnen leiden tot een zware aanval op de stad!

Je avontuur speelt zich dus af in een nagemaakt New York City, en zoals eerder gezegd is de gehele game in 3D gemaakt. Als consolegamer denk je misschien 'bijzonder zeg! (dat is sarcastisch)' maar het is toch zeker een knappe prestatie van Ubisoft. Er moest echter één offer genomen worden om al deze pracht en praal op je scherm te toveren: de game stikt van de pop-up. Zoals we in de E3-trailer kunnen zien, wordt de stad gewoon letterlijk opgebouwd terwijl je er doorheen rijdt. We vinden het fantastisch van Ubisoft dat ze dit voor elkaar gekregen hebben, maar we hebben toch liever een minder mooie game, dan een game die stikt van de pop-up omdat ze elk beetje kracht van de DS (en nog iets meer) eruit willen persen. Gelukkig hebben we vernomen dat dit probleem grotendeels verholpen zou zijn wanneer de game uitkomt.

Een groot pluspunt van GTA: Chinatown Wars was dat de game goed gebruik maakte van het touchscreen. C.O.P.: The Recuit zal dat minder doen. Je bestuurt je personage of auto met het D-Pad, en je kunt de camera achter je positioneren door één van de schouderknoppen in te drukken. Dankzij Dan's eerdere carrière als straatracer, zal je ook enkele trucjes kunnen, zoals het driften door de bochten. Het touchscreen wordt gebruikt om met je wapens richten. Op het onderste scherm kun je door sneltoetsen gemakkelijk van wapens wisselen. Dit zal veel van pas komen in de vele vuurgevechten waar je in terecht zal komen. Daarnaast zullen er zeker nog wat minigames te spelen zijn met het touchscreen, maar het zal niet zo uitbundig uitgewerkt worden als in GTA: Chinatown Wars.

De game belooft veel content met zich mee te brengen. Je kunt doen wat je wilt in een New York City van 9,5 vierkante kilometer. Er zullen zestig missies beschikbaar zijn, en afhangend van welke missies je speelt, zal de stad ook veranderen. Daarnaast zullen er natuurlijk optionele missies zijn. In de game zul je veel verschillende auto's tegenkomen, en wanneer je even geen zin hebt om de weg op te gaan, kun je ook altijd nog een boot jatten (of kopen!).

C.O.P.: The Recruit is een zeer ambitieus project van Ubisoft. Met de game wil Ubisoft laten zien wat ze uit de DS kunnen persen, maar hopelijk denken ze verder dan de graphics alleen. We durven niet de zeggen of de game beter wordt dan GTA: Chinatown Wars, maar dat hoeft ook helemaal niet. Zoals het er nu uitziet, wordt C.O.P. een vermakelijke game voor DS bezitters die wel van sandbox games houden. Doordat de gebieden ook vaak genoeg afgewisseld zullen worden (je zult enkele keren gebouwen binnengaan) blijft de game afwisselend genoeg. Als er ook genoeg te doen zal zijn en het spel ook goed in elkaar steekt, zullen we hier waarschijnlijk met een topper te maken hebben. Of dat daadwerkelijk ook het geval is, zullen we op 23 oktober kunnen ervaren: dan komt de game namelijk uit.

Bron

120477.jpg

120478.jpg

• Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Grand Theft Auto TOM

5

• Dakendak

4

• Ottoman 47

3

• T2own-Gamer

2

Geplaatst:

Dit is bij mij al een lange tijd bekent en er staan ook al vele filmpjes van op youtube.

Mijn mening, dit is niet een mooi spel. Je ziet overal de 'blue hell' omdat de draw distance van dit spel zo laag ligt. De draw distance bij chinatown wars ligt niet hoger, maar daar zie je de 'blue hell' niet. Dat laat de game toch al veel sneller veel mooier lijken. Ik vind het feit dat je die bleu hell kan zien maar niets, dit spel komt er bij mij niet in.

Geplaatst:

Beter zal het niet worden, misschien wel evenaren, maar GTA heeft echt de naamsbekendheid. Kijk maar naar alle andere concurrenten. Die hebben het ook niet lang volgehouden, en zo bekend zijn ze niet gekomen (behalve Saints Row 2, maar dat is niet echt meer een GTA-kloon). Ik ben er niet zo bang voor.

Geplaatst: (bewerkt)

De graphics zijn vreselijk wat mij betreft. Nou snap ik wel dat het voor een handheld als de DS mooi kan zijn... Maar voor het zelfde geld koop je een PlayStation 2 die grafisch beter is dan een DS...

Ik begrijp dat dit alleen voor DS is...............?

Volgens mij wel, hij moet immers met GTA: CW concurreren (wat een DS game is) en verder zie ik in de 1ste screen 2de rij een stylus. Dat heeft de PSP niet.

Bewerkt: door Sapphire
Geplaatst:
lijkt me wel een leuk spelletje maar ik hou het toch bij de pc en de 360 games.

Toen ik het las dacht ik 'aah wel een leuk spelletje', maar toen zag ik de screens en daar schrok ik wel van..

Ik zie wel.

Maar het kan nooit GTA CTW evenaren. ^_^

Geplaatst:

Als je het vergelijk met Crysis, nee, dan is het lelijk. Maar voor DS begrippen is het erg mooi.

Ik denk wel dat ik het spel ga kopen, mocht er een leuk verhaal in zitten. ^_^

Geplaatst:

- Je kan gewoon zeggen dat ze het Liberty City hebben geïmporteerd uit GTA CW door middel van een R4tje. Leg de mappen naast elkaar en zie de gelijkenis.

- Het spel is lelijk. Dat 3D maakt het spel alleen maar erger. De Peds en andere personages ingame (buiten missie cutscene's) waren lelijk. Maar de stad zelf was heel erg mooi. Met dit nieuwe initiatief van Ubisoft slaan ze een verkeerde weg in.

- De screens spreken me alles behalve aan. Ik krijg eerder weer zin om CW nog eens 100% uit te gaan spelen :7.

- De minigames zullen waarschijnlijk lijken op de Vigilante en Most Wanted uit GTA IV en CW.

- Het enige verschil tussen beide games, is de ontzettend lelijke 3D, en dat je voor de verandering een flik speelt.

Mijn mening, dit word een spel van niks :duh: .

Geplaatst:

voor en ds goed gedaan

zal em graag is spelen

maar ik denk dat CW toch meer kwaliteit heeft alhoewel ik hem kwa sturen enzo tegen vond vallen :7

Geplaatst:

Als je die screenshots ziet van die rip-off snap je gelijk waarom Rockstar voor dit perspectief heeft gekozen.

Geplaatst:

Damn wat is dit lelijk.

Mijn drollen zijn zelfs mooier.

De map lijkt ook te veel op IV

Als dit spel een goede score krijgt dan ga ik van dit forum weg.

Geplaatst:
Damn wat is dit lelijk.

Mijn drollen zijn zelfs mooier.

De map lijkt ook te veel op IV

Als dit spel een goede score krijgt dan ga ik van dit forum weg.

Goed gezegd! Ik vind GTA CW ook niet mooi qua beeldkwaliteit... :7

Geplaatst:

Nee dit is inderdaad niet mooi . Maar ach ja . De DS heeft toch (bijna) nooit mooie graphics gehad . Kunnen ze dat niet zoals Nintendogs maken ? Dat zou pas goede beeldkwaliteit zijn !

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...