Jump to content

Hardware Webwinkels Discussie topic


Exoit

Azerty, Alternate of andere winkel?  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Azerty, Alternate of andere winkel?

    • Azerty
      9
    • Alternate
      3
    • 4Launch
      1
    • Salland
      0
    • maxICT
      0
    • Informatique
      1
    • Cdromland
      1
    • Anders, namelijk...
      0


Recommended Posts

Alternate VS. Azerty

Welk bedrijf prefereer jij nou eigenlijk?!

Hallo,

Ik heb naar aanleinding van een post van thundercover dit topic geopent omdat het mij wel boeide welk bedrijf jullie prefereerden. Ik zelf prefereer azerty wegens: Snelle levertijden, lage prijzen en goede service.

Waarom ik niet voor Alternate gaan zijn de volgende redenen: Overpriced en niet klantvriendelijk

Wat vinden jullie!?

Regels zijn hier ook:

Niet schelden

Gewoon reageren

En de rest van de forum regels!

Discuss!

Mvg,

CorrectHost

Bewerkt: door Exoit
Topic titel gegeneraliseerd & poll verbeterd. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Exoit

    13

  • QinX

    8

  • Sprunk

    5

  • .Senne

    3

Top Posters In This Topic

Ik heb laatst een Samsung 2495HM bij Azerty gekocht. Ik had hem 2 dagen later, omdat ik hempas savondshad besteld. Prima prijs, prima levertijd. Ik kies dus voor Azerty, omdat ik er een goede ervaring mee heb. Alternate vind ik persoonlijk fijner voor (losse) computeronderdelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga nu liever voor Azerty omdat ik die sowieso wat overzichtelijker vind, maar bij Alternate kom ik er ook wel uit als ik even goed kijk.

Maar ik ga liever niet voor Alternate omdat:

(verhaal van 7 april uit dit topic)

Ik zat op Alternate rond te kijken voor een Waterkoelingsset voor mijn processor. ik zie er een, genaamd Thermaltake Bigwater 760i. ik lees de comments en iedereen zei dat het een goed apparaat was. dus ik bestel er eentje en de volgende dag(vandaag) krijg ik hem binnen. in de al opengemaakte en weer half dichtgetapete doos zat een CPU koelblok en de Bigwater zelf. geen bevestigingsset,koelvloeistof of buisjes en bovendien een enorme deuk in de voorkant later ontdekte ik ook dat ik de Thermaltake Bigwater 760iS had ontvangen, de verkeerde versie dus. ik bel ze dus op om hem terug te sturen. ze zeggen: U stuurt het apparaat terug en u krijgt u geld terug.

ik vraag: voor wie zijn de verzendkosten(9,50euro)

ze zeggen: Voor u.

ik zeg: maar de eerste keer heb ik 9,50betaald voor een pakket van niet eens een kilo!

zij zeggen: dat is nu helaas zo. 9,50 is 9,50 ookal zit er een pakket in van minder dan een kilo.

ik vraag: maar hoeveel moet ik nu betalen om het terug te sturen?

zij zeggen: 9,50 meneer.

(Let er niet op als het een beetje onduidelijk is, ik was toen (en nu nog niet) de beste in nederlands)

Daarom bestel ik liever niet weer een product bij Alternate.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben van huis uit een Azerty fan omdat ik daar begonnen ben met internet bestellingen. Alternate kijk ik af en toe rond als iets net nieuw uit is maar zijn mij nog altijd te duur geweest om te bestellen.

Verder bestel ik soms ook nog bij 4launch omdat ze producten op voorraad hebben of iets goedkoper zijn dan azerty met vlagen.

hoop bla :puh:

Spijtig dat het zo liep bij jouw. Misschien als je wat meer voet bij stuk had gehouden was het wss anders gelopen.

Een winkel kun je de grond in boren als je slechte reviews plaats op tweakers.net hardware.info en kieskeurig.nl

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Toch wel Alternate. Ik heb mijn eerste bestelling daar geplaatst en ben nooit meer ergens anders geweest. En iedereen zegt wel dat ze duur zijn, maar de prijzen liggen slechts 1.3% boven het gemiddelde. Bovendien vind ik de site van alternate overzichtelijker dan die van Azerty of 4launch. Is misschien ook omdat ik deze indeling gewent ben.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch wel Alternate. Ik heb mijn eerste bestelling daar geplaatst en ben nooit meer ergens anders geweest. En iedereen zegt wel dat ze duur zijn, maar de prijzen liggen slechts 1.3% boven het gemiddelde. Bovendien vind ik de site van alternate overzichtelijker dan die van Azerty of 4launch. Is misschien ook omdat ik deze indeling gewent ben.

Ik vind de site juist onoverzichtelijk. Ik vind die van azerty veel fijner, bij alternate moest ik eerst 3 kwartier zoeken naar de zoek functie :7

Link to comment
Delen op andere websites

@Maddox; denk jij dat ze dat bij azerty anders doen dan?

Ik mag eigenlijk helemaal niet oordelen maar de klantenservice van alternate is niet super. Ik kreeg mijn pakketje pas na 2 weken, terwijl de levertijd 2 dagen zou zijn, kan ik nog mee leven. Het feit dat de voorwaardes voor terugsturen zo vaag zijn maakt het anders, duis stuur ik een mailtje naar alternate, krijg ik een automatisch bericht terug :duh:

Dan zeggen ze in die mail dat ze het product zullen testen, dan wil ik wel eens weten hoe lang en hoe ze dat doen, word niet vertelt, mijn kamer komt totaal niet overheen met alternate, dus daar had ik al geen vertrouwen in. Dan kan je het pakketje opsturen, de kosten zijn voor jezelf, iets wat sowieso al niet hoort, zo'n pakketje is al enorm duur omdat het speciale post is, dan moet je hem 'correct' in pakken, maar wat is voor hen correct?

Ik ben echt niet te spreken over hun service, ik haal mijn spul voortaan denk ik gewoon bij azerty of bij de lokale pc boer. Ik zou mijn videokaart opsturen als de eisen niet zo belachelijk waren, maar ik laat hem liever doodgaan, je kunt dan verzendkosten heen betalen, wat minimaal 20 euro is, dan nog administratiekosten erbij, 13,50(achterlijk veel btw) en terugzenden 9 euro, die kosten zijn voor jezelf, dan kom ik op 42,50 euro uit voor een kaart die mogelijk al beschadigd is ontvangen, dat slaat nergens op.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de site juist onoverzichtelijk. Ik vind die van azerty veel fijner, bij alternate moest ik eerst 3 kwartier zoeken naar de zoek functie :7

Die valt gelukkig ook niet op ofzo. Die zit eigenlijk op precies dezelfde plek als die van Azerty. Maargoed, het zal wel een stukje gewenning zijn vanuit mijn kant. Als ik op Azery iets zoek doe ik daar 5 minuten over en op ALernate 1. Voor jou is dat waarschijnlijk omgekeerd. ^_^

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dat we hier ook beter een algemeen online winkel ervaringen topic van kunnen maken. Want ik kan me voorstellen dat niet iedereen bij Alternate of Azerty winkelt. Salland, 4Launch en maxICT zijn ook nog redelijk bekend.

Just an idea

edit:

Whoops vergeet ik zomaar Informatique :puh:

Bewerkt: door QinX
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dat we hier ook beter een algemeen online winkel ervaringen topic van kunnen maken. Want ik kan me voorstellen dat niet iedereen bij Alternate of Azerty winkelt. Salland, 4Launch en maxICT zijn ook nog redelijk bekend.

Just an idea

edit:

Whoops vergeet ik zomaar Informatique :puh:

Jah dat vind ik opzich wel een goed idee!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kies voor Alternate, bestel er altijd alles wat ik nodig heb. En heb nog nooit problemen gehad.

Verder heb ik geen ervaring met Azerty maar heb denet wel ff op de site gekeken en vind zelf

dat de site van Alternate overzichtelijker is. Misschien ga ik nog wel is wat bestellen bij Azerty maar

voorlopig blijft het gewoon Alternate voor mij. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kies voor Alternate, bestel er altijd alles wat ik nodig heb. En heb nog nooit problemen gehad.

Verder heb ik geen ervaring met Azerty maar heb denet wel ff op de site gekeken en vind zelf

dat de site van Alternate overzichtelijker is. Misschien ga ik nog wel is wat bestellen bij Azerty maar

voorlopig blijft het gewoon Alternate voor mij. ^_^

Bij azerty is het veel klantvriendelijker. Ik heb nu mail contact met hun en het gaat erg snel, voor je het weet heb je al een mailtje terug.

Mvg,

Exoit ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...