Jump to content

Hardware Webwinkels Discussie topic


Exoit

Azerty, Alternate of andere winkel?  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Azerty, Alternate of andere winkel?

    • Azerty
      9
    • Alternate
      3
    • 4Launch
      1
    • Salland
      0
    • maxICT
      0
    • Informatique
      1
    • Cdromland
      1
    • Anders, namelijk...
      0


Recommended Posts

voor de mensen die hier klagen over alternate en die nederlander zijn: alternate is belgisch, dus voor jullie moeten ze internationale verzendkosten aanrekenen, en rekenen ze ook nog es 10% winst op voor hen. Voor mij (belg) is alternate veel goedkoper dan jullie azerty, want voor hun is die internationale verzendkosten nog veel hoger dan bij alternate (15 euro voor azerty).

en als die verzendkosten jullie niet aanstaan, ga het dan gewoon zelf gaan ophalen, zoals ik doe, kan ik direct ook alle pakketjes controleren of er niks beschadigd is, en die benzine is veel goedkoper dan de verzendkosten.

ook vind ik alternate veel beter van overzichtelijkheid, vant als ik zocht naar een harddisk, dan zocht ik op hdd, en vond ik die direct. bij azerty, moet is 3 keer proberen te zoeken, en vond het maar toen ik de gewenste opslagcapaciteit en het merk ingaf -_-

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Exoit

    13

  • QinX

    8

  • Sprunk

    5

  • .Senne

    3

Top Posters In This Topic

voor de mensen die hier klagen over alternate en die nederlander zijn: alternate is belgisch, dus voor jullie moeten ze internationale verzendkosten aanrekenen, en rekenen ze ook nog es 10% winst op voor hen. Voor mij (belg) is alternate veel goedkoper dan jullie azerty, want voor hun is die internationale verzendkosten nog veel hoger dan bij alternate (15 euro voor azerty).

en als die verzendkosten jullie niet aanstaan, ga het dan gewoon zelf gaan ophalen, zoals ik doe, kan ik direct ook alle pakketjes controleren of er niks beschadigd is, en die benzine is veel goedkoper dan de verzendkosten.

ook vind ik alternate veel beter van overzichtelijkheid, vant als ik zocht naar een harddisk, dan zocht ik op hdd, en vond ik die direct. bij azerty, moet is 3 keer proberen te zoeken, en vond het maar toen ik de gewenste opslagcapaciteit en het merk ingaf -_-

Die vlieger gaat dus echt niet op hoor.

Alternate bestaat als sinds 1998 in nederland en pas sinds 2003 in belgie zie klik

Dus die verzendkosten zijn niet extra. Alternate is gewoon een grote online keten en omdat ze zo groot zijn hebben zo ook meer privileges. Ze zijn verder ook duurder vanwege hun grote administratie etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb nog nooit wat gekocht bij een internetwinkel, maar qua overzichtelijkheid zijn ze alletwee beneden nul. Ten eerste, als ik een laptop wil zoeken bij Azerty moet ik perse gaan kijken voor een 16 inch/15inch/...inch scherm, terwijl die inches me geen drol uitmaken. Dus moet ik per categorie van inch gaan kijken. Dan nog maar te zwijgen van de uren die zocht hoe je op die site moet zoeken naar notebooks..:7 Azerty = gebuisd. Alternate vind ik ook super onhandig, het maakt mij geen drol uit of er een Intel processor of een AMD processor in m'n notebook zit, dan nog die merkcategorieën die je niet gebruikt, maar wel nodig hebt om de meest goedkope en best passende notebook te zoeken..Alternate = gebuisd. Nee, lang leve Laptopshop.be of Laptopshop.nl. Ingedeeld op een Azerty -of Qwerty-notebook kan je handig zoeken naar notebooks waar je gewoon je eisen kunt aanduiden in een superhandig lijstje. In amper een kwartier vind je de best passende notebook op die site. Trouwens koop ik geen PC-onderdelen ofzo via een webwinkel, 'k ga gewoon bij de dichtsbijzijnde PC-boer. Iets duurder, maar je hebt geen gezeik met verzendingskosten en reparatiegelul via e-mail..

Leuk discussietopic btw, want altijd dat offensief gedrag in elk topic over een pc samenstellen begon nogal tegen te steken..^^

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Heb nog nooit wat gekocht bij een internetwinkel, maar qua overzichtelijkheid zijn ze alletwee beneden nul. Ten eerste, als ik een laptop wil zoeken bij Azerty moet ik perse gaan kijken voor een 16 inch/15inch/...inch scherm, terwijl die inches me geen drol uitmaken. Dus moet ik per categorie van inch gaan kijken. Dan nog maar te zwijgen van de uren die zocht hoe je op die site moet zoeken naar notebooks..:7 Azerty = gebuisd. Alternate vind ik ook super onhandig, het maakt mij geen drol uit of er een Intel processor of een AMD processor in m'n notebook zit, dan nog die merkcategorieën die je niet gebruikt, maar wel nodig hebt om de meest goedkope en best passende notebook te zoeken..Alternate = gebuisd. Nee, lang leve Laptopshop.be of Laptopshop.nl. Ingedeeld op een Azerty -of Qwerty-notebook kan je handig zoeken naar notebooks waar je gewoon je eisen kunt aanduiden in een superhandig lijstje. In amper een kwartier vind je de best passende notebook op die site. Trouwens koop ik geen PC-onderdelen ofzo via een webwinkel, 'k ga gewoon bij de dichtsbijzijnde PC-boer. Iets duurder, maar je hebt geen gezeik met verzendingskosten en reparatiegelul via e-mail..

Leuk discussietopic btw, want altijd dat offensief gedrag in elk topic over een pc samenstellen begon nogal tegen te steken..^^

Voor laptops te bekijken moet je ook niet op een webwinkel kijken. Laptopshop.nl is daar op toegespitst en bij een echt winkel bij je in de buurt kun je ook nog de look en feel van een laptop krijgen.

Schermen en Laptops en andere duren apparaten vind ik kun je niet zomaar online bestellen. Je moet eerst onderzoek doen op de daarvoor bedoelde sites en in de daarvoor bedoelde winkels. Als je daar je model hebt gevonden kun je hem daarna online bestellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Laptopshop is zeker de beste shop voor net en notebooks. Ik ga daar ook een netbook kopen voor op de camping, en gratis verzending.

Trouwens heeft een off-line winkel vaak ook wel leuke aanbiedingen. Ik heb mijn GTS250 ook "om de hoek" gekocht, omdat ik bij Alternate en Azerty duurder uit was vanwege verzendkosten.

Link to comment
Delen op andere websites

voor de mensen die hier klagen over alternate en die nederlander zijn: alternate is belgisch, dus voor jullie moeten ze internationale verzendkosten aanrekenen, en rekenen ze ook nog es 10% winst op voor hen. Voor mij (belg) is alternate veel goedkoper dan jullie azerty, want voor hun is die internationale verzendkosten nog veel hoger dan bij alternate (15 euro voor azerty).

en als die verzendkosten jullie niet aanstaan, ga het dan gewoon zelf gaan ophalen, zoals ik doe, kan ik direct ook alle pakketjes controleren of er niks beschadigd is, en die benzine is veel goedkoper dan de verzendkosten.

ook vind ik alternate veel beter van overzichtelijkheid, vant als ik zocht naar een harddisk, dan zocht ik op hdd, en vond ik die direct. bij azerty, moet is 3 keer proberen te zoeken, en vond het maar toen ik de gewenste opslagcapaciteit en het merk ingaf -_-

binnen de benelux zijn de verzendkosten geloof ik ook nog eens hetzelfde.

Verder is Alternate puur hollands, dus dat gaat niet op.

Verder gaat het ophalen ook niet echt op, dat ligt eraan waar je woont, denk jij dat ik helemaal vanuit apeldoorn daarheen ga? dan moet ik met de trein omdat me ouders dat echt niet gaan doen hoor, dus ben je duurder uit.

Link to comment
Delen op andere websites

als je zo graag je ervaringen kwijt wilt, doe dat dan hier: http://tweakers.net/shopreview/. Winkels zijn er vaak trots op als ze goede reviews krijgen op tweakers. Zo kun je dus ook een bedrijf "terug pakken" mochten ze ooit slechte service geleverd hebben. Ze zullen er niet zo blij mee zijn een slechte review te krijgen aangezien tweakers veel bezocht wordt.

IMO blijft het een beetje loze discussie over wat iedereen prefereert, het blijft persoonlijk. Mij zelf kan het niet zoveel boeien zolang ik maar de goedkoopste winkel heb met een goede service.

Link to comment
Delen op andere websites

als je zo graag je ervaringen kwijt wilt, doe dat dan hier: http://tweakers.net/shopreview/. Winkels zijn er vaak trots op als ze goede reviews krijgen op tweakers. Zo kun je dus ook een bedrijf "terug pakken" mochten ze ooit slechte service geleverd hebben. Ze zullen er niet zo blij mee zijn een slechte review te krijgen aangezien tweakers veel bezocht wordt.

IMO blijft het een beetje loze discussie over wat iedereen prefereert, het blijft persoonlijk. Mij zelf kan het niet zoveel boeien zolang ik maar de goedkoopste winkel heb met een goede service.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ze wakker liggen van een paar negatieve reviews. Tenzij de winkel echt wordt afgekraakt door iedereen, betwijfel ik of het de inkomsten überhaupt beïnvloedt. Misschien een paar mensen die niets kopen, maar dat maakt niet echt uit.

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.lasystems.eu/

Zowel web-als computerwinkel. Een zaak hier in m'n buurt die er niet groot uitziet maar dat wel is, en ondanks dat toch echt geweldige service levert voor een goede prijs. :tu: Ik koop nergens anders meer m'n onderdelen.

Ik vind dit bedrijf wel overzichtelijk maar ik vind het geen fijne layout hebben. Ik vind die van azerty toch het fijnst.

EDIT: Poll bijgevoegd!

>>> Door Thundercover: Meer keuzes aan poll toegevoegd. ;)<<<

Thx TC, wist geen andere :puh:

Bewerkt: door Exoit
Link to comment
Delen op andere websites

geef mij maar databyte meestal de goedkoopste en top ondersteuning

alleen de site loopt beetje achter

voor de rest koop ik kleine dingen bij de lokale pc boer

Maar ik moet zeggen azerty hardware legt vlag bij de prijzen van databyte.

en voor de rest pricewatch

Link to comment
Delen op andere websites

geef mij maar databyte meestal de goedkoopste en top ondersteuning

alleen de site loopt beetje achter

voor de rest koop ik kleine dingen bij de lokale pc boer

Maar ik moet zeggen azerty hardware legt vlag bij de prijzen van databyte.

en voor de rest pricewatch

Ik vind databyte zo'n vage site. Heb er nog nooit iets bestelt en ben het eigenlijk ook niet van plan :N

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...