Jump to content

Internetsnelheid bedroevend laag

Recommended Posts

Geplaatst:

Hee iedereen,

Ik heb er tot op heden nog geen topic over willen maken, maar ik doe het nu toch. Mijn ouders hebben een internetabonnement bij Scarlet België, en op hun site staat te lezen dat je daar aan 12MBPS kan downloaden. Ik heb op dit forum ergens gelezen dat dat gedeeld door acht moet, en dan heb je je echte megabytes per second. Dan kom ik aan 1,5. Klopt dit of niet? Dit is de provider en het pack:

>>klik<<

Ten tweede: mijn internetsnelheid is niet hoger dan 118 kb/s, wat me nu toch begint te ergeren.

578723686.png

Ligt dat aan mij, aan de modem (Philips) of aan iets anders? Elke pc of internetgebruikend toestel (iPod) downloadt aan maximum 117 kb/s. Kan ik dit ergens zelf verhogen in de instellingen van mijn modem, of is het begrensd op één of andere manier?

Bij voorbaat dank,

Senne

Geplaatst: (bewerkt)

Ziet ernaar uit dat je provider je dik oplicht. Even ter verduidelijking, je max downloadsnelehid is 117 KB/per seconde. 0.97 MBS/S gedeeld door 8 geeft ongeveer 0.11 MB/per seconde. Lijkt me nogal sterk dat het je router zou zijn, je kan wel eens je vaste PC internet kabelding direct in dat dingetje van de modem steken, dan weet je of het aan je router ligt of niet. [Je router heeft een ingang via de modem en verspreidt het internet alleen maar.] Als je dat gedaan hebt, moet je wat downloaden en kijken of het weer zo traag gaat.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Laten we duidelijk zijn met de eenheden: MB zijn Megabytes, Mb zijn Megabits. Eén byte bestaat uit acht bits. Je provider geeft je een maximum snelheid van 12 Mbps. Deze snelheid haal je in praktijk eigenlijk nooit. Je zou dus maximaal 1,5 MB per seconde binnen moeten halen volgens je probider. Je laat zien dat je 0,97 Mbps hebt, oftewel 0,12 MB per seconde, een heel stuk eronder.

Je router zal toch wel iets van 10 Mbps of eerder 100 Mbps hebben, dus daar ligt het niet aan als deze stuk is. Het enige wat je nog zou kunnen proberen om bij Speedtest.net eens een andere server te kiezen die dichterbij ligt. Je woont in België, dus waarom neem je dan Haarlem als server? :puh:

Geplaatst:
Laten we duidelijk zijn met de eenheden: MB zijn Megabytes, Mb zijn Megabits. Eén byte bestaat uit acht bits. Je provider geeft je een maximum snelheid van 12 Mbps. Deze snelheid haal je in praktijk eigenlijk nooit. Je zou dus maximaal 1,5 MB per seconde binnen moeten halen volgens je probider. Je laat zien dat je 0,97 Mbps hebt, oftewel 0,12 MB per seconde, een heel stuk eronder.

Maar waarom kom ik dan niet eens in de buurt van die 12 Mb, oftewel 1.5 MB? Ik zit er zowaar 15 keer onder. :-(

>>> Door Thundercover: Dat weet ik dus op het moment niet zo één, twee, drie... :(<<<

Je router zal toch wel iets van 10 Mbps of eerder 100 Mbps hebben, dus daar ligt het niet aan als deze stuk is. Het enige wat je nog zou kunnen proberen om bij Speedtest.net eens een andere server te kiezen die dichterbij ligt. Je woont in België, dus waarom neem je dan Haarlem als server? :puh:

Omdat die me nog het hoogste resultaat gaf, bij de servers in België zit ik onder de 0.97 download en 0.21 upload. :-(

Geplaatst:

Hoelang is de kabel van je splitter naar je modem? (dus de kabel van 'de muur' naar de modem en niet van de modem naar de pc)

Geplaatst:

Nog geen twee meter, zover ik weet. Overigens gaat ons internet naar de pc boven via het stroomnet, maar dat maakt niet veel uit aangezien de pc boven dezelfde snelheid haalt als die van beneden. :(

Geplaatst:
Nog geen twee meter, zover ik weet. Overigens gaat ons internet naar de pc boven via het stroomnet, maar dat maakt niet veel uit aangezien de pc boven dezelfde snelheid haalt als die van beneden. :(

Oké, dat zou kort genoeg moeten zijn. Heb je een precies type van je Philips router?

Geplaatst:

Wij hadden hetzelfde abbonement bij Scarlet België en het ik gewoon dikke oplichterij!

Als ik jou was zou ik voor telenet gaan.

Geplaatst:

Hoeveel internetgebruikende apparaten gebruik je? Als het er veel zijn, kan de snelheid worden gesplits. Bovendien, als je via kabel hebt, kan het zijn dat je die 12 Mbps moet delen met de hele wijk!

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Ik heb planet en de laaste dagen lijkt wel of het internet overbelast is. soms heb ik een half uur geen internet, dan wel maar met 10 kbytes per seconde.

Vroeger was dit wel gewoon 450 kbytes per seconde..

misschien is er wel onderhoud ofzo.. ik weet niet of het met jou internet te maken heeft maar mij ergert dit wel ;p

Geplaatst:
Wij hadden hetzelfde abbonement bij Scarlet België en het ik gewoon dikke oplichterij!

Als ik jou was zou ik voor telenet gaan.

Wil ik wel, maar ouders beslissen dat soort zaken nog steeds. :puh:
Hoeveel internetgebruikende apparaten gebruik je? Als het er veel zijn, kan de snelheid worden gesplits. Bovendien, als je via kabel hebt, kan het zijn dat je die 12 Mbps moet delen met de hele wijk!

Mvg,

Flitskikker

Maximaal 5: pc 1, pc 2, iPod en laptop en laptop. En dan weet ik ook wel dat het gesplitst wordt, want dat merk ik wel. Maar als ik er slechts één gebruik, blijft het op 120 staan. :( En met een hele wijk delen lijkt me erg raar, aangezien er dan minstens 15 huizen in mijn wijk scarlet moeten hebben, en ik woon niet eens in een wijk. :puh:

Ik heb planet en de laaste dagen lijkt wel of het internet overbelast is. soms heb ik een half uur geen internet, dan wel maar met 10 kbytes per seconde.

Vroeger was dit wel gewoon 450 kbytes per seconde..

misschien is er wel onderhoud ofzo.. ik weet niet of het met jou internet te maken heeft maar mij ergert dit wel ;p

Is al jaren zo, zal daar niet aan liggen. :(

Geplaatst:

Het kan ook een internetprobleem is, want ik hoorde vanochtend op QMusic dat Belgacom internetproblemen heeft....

Geplaatst:

volgens mij weet ik wat het is

je woont messchien heel ver van de centrale/pen huis af waar hun de kabels vandaan leggen

hoe verder hoe minder internet zo is het bij ons dus..

Geplaatst:
volgens mij weet ik wat het is

je woont messchien heel ver van de centrale/pen huis af waar hun de kabels vandaan leggen

hoe verder hoe minder internet zo is het bij ons dus..

dan zou de ping hoger zijn, niet de internetsnelheid lager..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...