Sprunk Geplaatst: 1 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2009 Hallo, Ik wil een nettop gaan kopen voor op de camping. Zo kan ik ook daar in contact blijven met mensen via het Wereld Wijde Web. Ik heb 3 nettops uitgezocht, maar ik weet niet welke ik het beste kan nemen. De eerste is de Acer Asprie One D250-HDTB. Deze nettop is voorzien van een Atom N280 processor en dus ook van de Intel GMA 950 videokaart. Het voordeel van deze Acer is het HD scherm, met een 720P HD resolutie. Ik weet niet of dat wel zo prettig eruit komt te zien op een 10" scherm. De 2e netbook die mij intresse wekt is de ASUS Eee PC 1005HA-H. Deze nettop is ook voorzien van een N280 Atom en GMA 950 videochip. Het verschil: Het scherm is 1024x600, beduidend kleiner dan die van de Acer. Keuze 3 is de PoV Mobii ION?. Deze is voorzien van de N270 Atom processor én een nVidia ION schipset. Voor de mensen die het niet weten: Dat is een chipset van nVidia met een GeForce 9400M videokaart. Aannemelijk is dus dat de grafische prestaties beter zullen zijn. Welke denken jullie is de beste keuze. Wat ik vooral wil doen op de camping is Internet (en Internet games), MSN'en, Foto's bewerken en thats it zo'n beetje. Kun je op een Intel GMA950 ook internet spellen als Bubble Shooter etc spelen, of moet ik dan de ION nemen? En wat mag je verwachten van een 10" scherm met 1280 pixels in de breedte? Lijkt mij toch dat lettertje's tamelijk onleesbaar zijn. Ik roep jullie hulp in omdat ik echt niet weet wat ik het beste kan nemen. Ik nijg naar de ION maar toch ook weer naar de Acer vanwege de hoge resolutie. Reageren
QinX Geplaatst: 1 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2009 (bewerkt) Hoop bla De Acer is zeer zeker een leuke laptop vanwege de resulotie. Je zult hier uiteraard wel aan merken ja dat de letters wat kleiner zijn. Voordeel is wel dat je HDready kunt kijken. De Asus valt in mijn ogen af omdat hij geen meerwaarde heeft tegen over de Acer. Je ander keus is dan de POV. Deze heeft dus inderdaad en ION chipset met dus een betere grafische chip onboard. Beide kunnen zonder problemen Flash games afspelen. Toch zou ik voor de POV gaan omdat deze gewoon grafische beter is waardoor alles ook sneller zal aanvoelen. Verder is het persoonlijk. Als je echt nooit meer gaat doen dan msn tekst verwerken en flash spelletjes kun je beter voor de Acer gaan. Die heeft ook een ietsie pietsie betere CPU. Ga je wel af en toe een echt spelletje zoals ut 99 of gta 2 dan kun je beter voor de POV gaan. Nooit gamen = Acer af en toe echt gamen = POV. PS: Het is Netbook, niet nettop. Nettops zijn de atom based PCs die de koopt zijn. Bewerkt: 1 oktober 2009 door QinX Reageren
Galiorix Geplaatst: 1 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2009 Je scoort wel beter dan GTA2 met die 9400 Chipset, ik heb er COD4 op zien draaien (hoewel niet echt optimaal, maar dan nog) dus alle GTA's uit de GTA III era moeten ook met gemak draaien. Lekker als afwisseling tussen het huiswerk door . Reageren
QinX Geplaatst: 1 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2009 Je scoort wel beter dan GTA2 met die 9400 Chipset, ik heb er COD4 op zien draaien (hoewel niet echt optimaal, maar dan nog) dus alle GTA's uit de GTA III era moeten ook met gemak draaien. Lekker als afwisseling tussen het huiswerk door . Uiteindelijk is de beslissing volgens mij als volgt. Wil de TS een hogere resoluties voor tijdens het internetten etc. of liever meer grafische kracht voor af en toe een spel op vakantie. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 1 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik heb een GMA 950 in m'n laptop zitten, en op zo'n netbook's resolutie/inch zijn flashgames lekker te spelen(bij sommige flashgames heb ik lagg). SA kan op Low met de GMA 950, voor de rest, lees je maar Onix z'n post(geen zin om z'n echte naam proberen te spellen ^^). Reageren
QinX Geplaatst: 1 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2009 Ik heb een GMA 950 in m'n laptop zitten, en op zo'n netbook's resolutie/inch zijn flashgames lekker te spelen(bij sommige flashgames heb ik lagg). SA kan op Low met de GMA 950, voor de rest, lees je maar Onix z'n post(geen zin om z'n echte naam proberen te spellen ^^). Kom op zeg een beetje respect aub. Egmaploit. Reageren
Sprunk Geplaatst: 1 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2009 (bewerkt) Kom op zeg een beetje respect aub. Egmaploit. Je moet hem MegaFliot noemen. Was ooit een hele ophef omdat iemand zijn naam wilde veranderen xxx naar Xxx, maar omdat IPB geen verschil ziet tussen hoof- en kleine letter, heeft admin PatrickW die gozer even snel een andere naam gegeven. In die naam had hij Fl in plaats van een P. MegaPilot maakte hier een topic over aan in Feedback, en toen maakte diezelfde PatrickW van MegaPolit MegaFliot voor de gijn. Oke, ik denk dan toch dat ik voor die Point of View ga. En natuurlijk wel de nVidia groene versie! GTA 2 is namelijk echt een top spel die zeker op een camping behoorlijk wat lol kan bieden. En ik speel graag RollerCoaster Tycoon 2 en dat draait daar ook nog wel op. En het verschil tussen een N270 en N280 is ook niet echt schokken ofzo. In 3Dmark 05: N270: 1444 N280: 1479 Dus of ik daar wat van ga merken, denk het niet. De enige meerwaarde die de ASUS heeft is de accuduur, maar ik ga toch niet 10 uur lang ondoorbroken zitten laptopppen. Bewerkt: 1 oktober 2009 door Sprunk Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2009 Ik dacht alle opties hierboven te hebben genoemd, tot ik vandaag op een uitermate interessant alternatief stuitte. De PackardBell Dot M/A.NL/202. Dit is een 11.6 Inch netbook met een 1366x768 scherm, en da's toch even wat ruimer dan 1024x600. Tevens zit in dit apparaat een energiezuinige AMD Athlon 64 L110 1.2 Ghz processor (Welke toch weet wat beter is dan een Atom) en 2 GB geheugen. Lijkt mij toch de beste optie, vanwege deze 3 punten: Groter scherm, meer geheugen en AMD. Ik ben nou eenmaal een fan van AMD. Wat denken jullie? Reageren
QinX Geplaatst: 2 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2009 Ik dacht alle opties hierboven te hebben genoemd, tot ik vandaag op een uitermate interessant alternatief stuitte. De PackardBell Dot M/A.NL/202. Dit is een 11.6 Inch netbook met een 1366x768 scherm, en da's toch even wat ruimer dan 1024x600. Tevens zit in dit apparaat een energiezuinige AMD Athlon 64 L110 1.2 Ghz processor (Welke toch weet wat beter is dan een Atom) en 2 GB geheugen. Lijkt mij toch de beste optie, vanwege deze 3 punten: Groter scherm, meer geheugen en AMD. Ik ben nou eenmaal een fan van AMD. Wat denken jullie? Leuk ding ja vooral voor de prijs. Maar spelletje gaan hier ook niet mee net als bij de Acer. Wel flash natuurlijk Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2009 Ik dacht alle opties hierboven te hebben genoemd, tot ik vandaag op een uitermate interessant alternatief stuitte. De PackardBell Dot M/A.NL/202. Dit is een 11.6 Inch netbook met een 1366x768 scherm, en da's toch even wat ruimer dan 1024x600. Tevens zit in dit apparaat een energiezuinige AMD Athlon 64 L110 1.2 Ghz processor (Welke toch weet wat beter is dan een Atom) en 2 GB geheugen. Lijkt mij toch de beste optie, vanwege deze 3 punten: Groter scherm, meer geheugen en AMD. Ik ben nou eenmaal een fan van AMD. Wat denken jullie? Leuk ding ja vooral voor de prijs. Maar spelletje gaan hier ook niet mee net als bij de Acer. Wel flash natuurlijk Ik koop hem ook niet om te gamen natuurlijk. Gewoon wat flash games en RCT/GTA2/3 gaat hier wel op draaien. Dat is ook wat ik wil. Maar het is voor mij heel interessant omdat ik gewoon veel ruimte wil hebben op het scherm. Dat heb ik hierbij wel. En hij is inderdaad helemaal niet duur. En hoewel ik normaal helemaal niet zo weg ben van PackardBell, vind ik het toch een mooi ding om te zien. Reageren
QinX Geplaatst: 2 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2009 Ik dacht alle opties hierboven te hebben genoemd, tot ik vandaag op een uitermate interessant alternatief stuitte. De PackardBell Dot M/A.NL/202. Dit is een 11.6 Inch netbook met een 1366x768 scherm, en da's toch even wat ruimer dan 1024x600. Tevens zit in dit apparaat een energiezuinige AMD Athlon 64 L110 1.2 Ghz processor (Welke toch weet wat beter is dan een Atom) en 2 GB geheugen. Lijkt mij toch de beste optie, vanwege deze 3 punten: Groter scherm, meer geheugen en AMD. Ik ben nou eenmaal een fan van AMD. Wat denken jullie? Leuk ding ja vooral voor de prijs. Maar spelletje gaan hier ook niet mee net als bij de Acer. Wel flash natuurlijk Ik koop hem ook niet om te gamen natuurlijk. Gewoon wat flash games en RCT/GTA2/3 gaat hier wel op draaien. Dat is ook wat ik wil. Maar het is voor mij heel interessant omdat ik gewoon veel ruimte wil hebben op het scherm. Dat heb ik hierbij wel. En hij is inderdaad helemaal niet duur. En hoewel ik normaal helemaal niet zo weg ben van PackardBell, vind ik het toch een mooi ding om te zien. of GTA3 gaat draaien betwijfel ik ten zeerste. Reageren
.Senne Geplaatst: 2 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2009 (bewerkt) Normaal wel hoor, ik heb zelfs SA zien draaien op een nettop van Asus, een oudere versie dan die in de hoofpost met ook een intel chip. Edit: Asus EEE 701 met built in videocard, oftewel een Intel Chip. Vice city en III draait hij dus zonder problemen. Bewerkt: 2 oktober 2009 door .Senne Reageren
QinX Geplaatst: 2 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2009 Normaal wel hoor, ik heb zelfs SA zien draaien op een nettop van Asus, een oudere versie dan die in de hoofpost met ook een intel chip.Edit: Asus EEE 701 met built in videocard, oftewel een Intel Chip. Vice city en III draait hij dus zonder problemen. Sorry hoor maar 10-15 fps noem ik niet speelbaar. + het is geen atom maar een celeron die is sowieso sneller. Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2009 (bewerkt) Deze videokaart is beter dan een Intel GMA950 en MegaPilot heeft ook een laptop met GMA950 en hij draait ook SA op low. En GTA 3 is een stuk lichter + deze Radeon is beter. De processor voldoet ook. Ik heb namelijk nog een heel oude PC met een 900 Mhz Celeron (Een Atom is ongeveer een 1.2 Ghz Pentium M, en deze Athlon is wat sneller) en een SIS 64 MB kaart en daarop draait III ook goed. Bewerkt: 2 oktober 2009 door Sprunk Reageren
MegaPilot Geplaatst: 2 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2009 Deze videokaart is beter dan een Intel GMA950 en MegaPilot heeft ook een laptop met GMA950 en hij draait ook SA op low. En GTA 3 is een stuk lichter + deze Radeon is beter. De processor voldoet ook. Ik heb namelijk nog een heel oude PC met een 900 Mhz Celeron (Een Atom is ongeveer een 1.2 Ghz Pentium M, en deze Athlon is wat sneller) en een SIS 64 MB kaart en daarop draait III ook goed. Als je er dan nog bijrekent dat je inches lager zijn dan die van mij(15,4 inch), kom je aan een lekkere framerate uit. ^^ @ Qinx: Sorry schat. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.