Jump to content

HDMI kabel op de PS3

Recommended Posts

Geplaatst:
:7:N Hallo jongens ik heb een hdmi kabel nou heb ik hem aangeslote op hdmi1 en hdmi van de ps3 achterkant.Maar nou is het hoe krijg ik dat apperaat te werk??ik heb geprobeerd bij de beeldinstellingen van de ps3 hdmi maar beeld op tv blijft dan zwart op scart en hdmi kanaal 1???help :N
Geplaatst:

Zorg dat je PS3 beeld hebt, ga dan naar beeldinstellingen, zet deze op HDMI en dan de laagst mogelijke resolutie (laagste getal = laagste resolutie, weet zo ineens niet heoveel dat ook al wer was). Sluit nu je HDMI kabel aan en kijk of hij het doet. Zo ja, dan kan je de resolutie eens wat omhoog duwen, tot je weer zwart krijgt. Dan één terug en klaar. Het feitelijke probleem is (waarschijnlijk) dat je Ps3 meer leverd dan dat je TV aankan, dan pakt je TV het signaal meestal ook niet meer op.

Geplaatst: (bewerkt)

ik kan alleen op hdmi .,resolutie kan ik geloof ik niet aanpasse?

Bewerkt: door musii42
Geplaatst:

Als het goed is wel. Uit mijn hoofd (PS3 staat beneden :puh: ): Instellingen->beeldinstellingen->HDMI kiezen en het menuutje dat daarna komt, daar kan je je resolutie kiezen. Trouwens, via welke poort haal je nu beeld uit je Ps3?

Geplaatst:

bij geleverde scart kabel: :Y jah als ik hdmi doe dan naar rechts dan staat die op zwart kan niks doen

Geplaatst:

Eerst Scart aansluiten->HDMI selecteren dan als je beeld zwart wordt niets aanraken en HDMI aansluiten (niet je console uitzetten oid). Wat gebeurt er dan?

Geplaatst:
bij geleverde scart kabel: :Y jah als ik hdmi doe dan naar rechts dan staat die op zwart kan niks doen

Bij iemand anders hielp het om z'n PS3 te resetten door de aan/uit-knop 5 seconden in te houden: dan zoekt je PS3 namelijk naar een signaal. :Y

Geplaatst:

Als het goed is, detecteerd je PS3 automatisch de HDMI kabel. (bij mij tenminste)

Als je beeld via scart heb, moet je je HDMI kabel aansluiten.

Start dan je PS3 opnieuw op, en hij zal de kabel herkennen, en zal overgaan op HDMI.

Vervolgens moet je zelf op de TV naar het HDMI kanaal gaan, en zal de PS3 automatisch de beste instellingen voor jouw TV toepassen.

Geplaatst:

De mogelijkheid van Velaro werkt sowieso. Dus gewoon je PS3 met HDMI aansluiten en de scart niet. Dan hou je terwijl je hem aanzet de aan/uit knop vast net zolang tot je een tweede piep hoort. Dit zal ongeveer 5 seconden zijn. Dan komt de PS3 met een melding dat HDMI is gevonden. Dan wordt je gevraagd welke resolutie je wilt en of het geluid ook via HDMI verzonden moet worden.

Geplaatst:

yep je hebt gelijk het lukt wel ik heb iets met 570p of zo maar ziet niet zo een heel groot verschil behalve dat de pixels een beetje fijner zijn ^_^

Geplaatst:

ik heb ook eigenlijk een vraagje, Ik heb ook een hdmi kabel en ik kan kiezen tussen 1080p en 1080i welke is het beste ? Ik heb gewoon een full hd tv.

Geplaatst:
ik heb ook eigenlijk een vraagje, Ik heb ook een hdmi kabel en ik kan kiezen tussen 1080p en 1080i welke is het beste ? Ik heb gewoon een full hd tv.

1080p. Het verschil met 1080i is niet bijster groot, je moet bijna zoeken wil je het zien.

HDReady gaat tot 1080i, FullHD gaat tot 1080p.

• 1 year later...
Geplaatst: (bewerkt)

Hele grote bump maargoed, dit probleem heb ik ook kan iemand me ff uitleggen hoe dat met die aan uit knop werkt enz en met de scart

Edit: het werk, maar als ik op ja klik als de ps3 gestart is, dan wordt het beeld zwart

Bewerkt: door Mocrosahbi

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...