Jump to content

GTA IV "CRASHED" op de raarste plekken


jkroeze

Recommended Posts

Hallo ik heb eindelijk gta4 gekocht voor op men pc, maar nu loop ik tegen een aantal problemen aan.

Ik heb op mijn computer Windows XP SP3 en Windows Vista Ultimate staan.

Ik heb GTA IV in Windows XP op de partitie van vista geïnstalleerd (i.v.m. ruimte gebrek op win xp schijf)

Probleem 1:

Als ik nou GTA opstart lijkt er eerst niks aan de hand te zijn totdat het spel in een keer naar lage fps gaat van ongeveer 1 frame per 5 seconden.

Dit kan overal gebeuren zelfs in het hoofdmenu terwijl er nog helemaal niks is geladen.

Ook wil die nog wel es "crashen" als ik het pauze menu een poosje laat staan.

Het maakt niks uit wat ik ben aan het doen. ik kan gewoon rustig gaan lopen zonder te schieten en snel te bewegen en toch loopt hij vast.

Ik kan als hij vastzit gewoon op de Windows toets drukken en dan komt Windows ook direct tevoorschijn(dus de hele pc crashed niet) in taakbeheer gebruikt GTA IV meestal rond de 1400 en 1600MB geheugen.

Ook de processor hangt meestal tussen de 70-80%

Taakbeheer heb ik op men tweede monitor staan om het processor gebruik en geheugen gebruik te kunnen zien tijdens het gamen.

Hieronder nog wat gegevens van men computer:

- MSI K9N Neo V2 met nForce 520 Chipset

- AMD Athlon 64 X2 4200 op 2,2GHZ (orgineel en nooit overgeclockt)

- 1X Vdata 1GB 667MHZ ram en 1X Kingston 1GB 667MHZ ram

- Club 3D Nvidea Geforce 9500GT (niet overgeclockt) 1024MB

- Western Digital 160GB Hdd

- 400Watt voeding van Qtec

- CD-Brander en CD-Lezer

- Belkin Wireless G PCI kaartje

Ja ik weet dat mijn processor niet aan het minimum voldoet maar gta doet het verder goed.

Men voeding heeft een grote 12CM fan die onder de voeding is gemonteerd. Achter in de kast zit een 8CM fan die de warme lucht naar buiten blaast

en op de videokaart zit ook een kleine fan.

Ik denk dat de koeling wel goed zit want ik heb de processor nog nooit warmer dan 45c gezien.(zelfs na 2 uur GTA)

Probleem 2:

Dit is niet echt een probleem maar het is wel raar.

Ik kan GTA namelijk op de bovenstaande beschreven computer, op de aller hoogste instellingen instellen zonder stotteringen te krijgen. ik vermoed dat dit niet klopt, want ik zie niet veel verschil tussen mid en very high

Monitor resolutie = 1280x1024

Dit is niet zon probleem maar dit heeft meschien iets te maken met probleem 1.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want anders zou GTA IV en men speciaal voor GTA IV aangeschafte 1GB kingston geheugen toch weggegooid geld zijn.

Oja als ik gta patch krijg ik een WS10 error en kan ik het hele spel weer opnieuw instaleren.

En de reden waarom ik het hier post op het gta forum is dat ik alleen problemen heb met GTA IV en niet met andere spellen zoals (Spiderman 3, Need for speed Dirt, Demo NFS Dirt2, Sims 3 en Colin Mcrea Rally)

Alvast Bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste, zoals je zelf aangaf, is je processor niet snel genoeg voor GTA IV. Je mag blij zijn dat hij het toch doet. Dat je aangeef alle instelling op het hoogste kunt zetten geloof ik niet. Ik kon met een Athlon X2 5000+ niets hoger zetten dan medium of ik kreeg heel erge lagg. En daarbij had ik een beter videokaart als jij. (8800GTS)

Probleem 1 zou je kunnen oplossen door middel van deze Anti Framedrop tutorial. GTA IV heeft namelijk erg veel last van Memory Leaking, en deze methode stopt dat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...