Jump to content

Andere mensen in je server laten


Rickyboy30

Recommended Posts

Hey,

Ik ben gisteravond begonnen met scripten.

heb paar leuke auto's gespawnd, playerclasses toegevoegt enzo.

Dus nu wilde ik samen met een vriend van me even rond gaan rijden :puh:

Hij kon niet connecten naar mijn server.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb al hetvolgende gedaan:

( Weet helemaal niet wat ik bij het IP adress in moet voeren, is dat het IP wat je ook tegenkomt op bijvoorbeeld www.watismijnip.nl ?)

VS.jpg

Dit is het IP van mijn SA:MP server:

IPadress.jpg

Alvast bedankt...

Link to comment
Delen op andere websites

Het IP wat je je vriend moet geven, is het IP wat bij watismijnip.nl staat, met de port erachter. Staat er op watismijnip.nl bijvoorbeeld 12.345.789.012, en is je port van de server 7777, dan wordt het IP wat je aan je vriend moet geven dus 12.345.789.012:7777 .

Bovendien heb je een statisch IP adres nodig om een SA:MP server te starten (ik weet niet of je dat al hebt). Als je dat nog niet hebt, raad ik je aan om deze (engelse) tutorial te volgen.

Heb je dat al wel, dan vul je op die internet pagina het IP in wat je daar hebt ingevuld.

Voor een uitgebreide (engelse) tutorial, zie deze internetpagina.

MVG,

Wanted

Link to comment
Delen op andere websites

FOUT:

open cmd.exe (via uitvoeren of vista/7 via de zoekbalk in startmenu)

typ: ipconfig

dan zoek je op: IPv8: 192.168.x.x

dan ga je naar je router waar je ip moet invoeren typ je dat ip 192.168.x.x

dan ga je naar www.ip-adress.com geef je dat ip aan je maat.

THATS ALL

Dankje, heb net een static opgezet.

Maar... hoe kan ik me server zo maken dat eigenlijk andere mensen van de gehele wereld erop kunnen ?

dat me server bij 'host' of 'internet' komt te staan ?

Link to comment
Delen op andere websites

in je server.cfg

announce op 1 zetten

en voor die host tab

moet je betalen ofzo hoorde ik

Het werkt!

had nog wat aan mijn static IP veranderd.

hhm, betalen is geen probleem. Heeft iemand misschien een link over de 'hosted' tab ?

Link to comment
Delen op andere websites

www.serverffs.com -> even zoeken. Prijs is €10 als je bij hun een server hebt, anders €12,50. Het kan alleen als je een 24/7 server hebt.

Dankje, had ondertussen ook al een lijst op het officiele SAMP forum gevonden :)

Ik heb nog wel een aantal vraagjes voor de scripters onder ons!:

1. Als je de server opstart, kan je kiezen uit een class. maar, ik zie alleen een gebouw, helemaal geen skin waar je uit kan kiezen!

Dit is wat ik bedoel:

sa-mp-206-1.png

2. Ik heb nog een vraag over het maken van 'teams'. ik zou dus graag een politieteam willen maken. Alleen HUN kunnen de politieauto's rijden, ze moeten ook een eigen chat hebben.

Is dit moeilijk om te maken? Zo nee: zou iemand me dan kunnen helpen :) ?

Link to comment
Delen op andere websites

Om teams te maken raad ik je aan om deze tutorial eens te volgen, hij legt uit hoe je teams definiëerd. Verder is ook de PMTL geen overbodige luxe om door te lezen.

Wat de class selection betreft (ook al 100x gevraagd trouwens; zoekfunctie): De camera zit IN de speler, dus zal je hem inderdaad niet zien. Verander de X en/of Y waarde(n) van de SetPlayerCameraPos in OnPlayerRequestClass.

Link to comment
Delen op andere websites

Om teams te maken raad ik je aan om deze tutorial eens te volgen, hij legt uit hoe je teams definiëerd. Verder is ook de PMTL geen overbodige luxe om door te lezen.

Wat de class selection betreft (ook al 100x gevraagd trouwens; zoekfunctie): De camera zit IN de speler, dus zal je hem inderdaad niet zien. Verander de X en/of Y waarde(n) van de SetPlayerCameraPos in OnPlayerRequestClass.

De camera in het begin is nu gelukt :)

Ik heb die tutorials al gelezen, maar eigenlijk bedoel ik: hoe kan je een auto laten starten op een skin ?

dan bedoel ik, als je een cop skin aan hebt en in een politie auto rijd, dat je dan gewoon kan rijden. maar als bijvoorbeeld CJ erin gaat, dat je eruit gegooit wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...