Sapphire Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 Beste, Wij zijn van plan om het hele huis te gaan voorzien van een draadloos netwerk omdat er door het halve huis kabels liggen van 25 meter lang. Nu weten wij niet wat we hier allemaal voor nodig hebben? Misschien kunnen jullie helpen? In het netwerk moeten 3 computers worden aangesloten. 2 Hiervan bevinden zich op de 1ste etage. de 3de op de 2de etage. 2 hiervan hebben geen Draadloos signaalontvanger. Ook moet er een printer op het netwerk worden aangesloten die zich ook op de 2e etage bevindt. De internetsnelheid is gemiddeld. 350kb/s down, (Ziggo Z1) Ik heb een USB-stickje waar ik hopelijk draadloos signaal op kan krijgen. Alleen hoort de stick wel bij een bepaald merk. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, Vriendelijke Groet, Sapphire Reageren
.Senne Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 Werk gewoon met internet via het stroomnet in je huis. Gaat je veel minder werk en geld kosten. Kijk hier hoe het werkt: http://devolo.com/ Reageren
Sapphire Geplaatst: 3 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 (bewerkt) Hoe sluit ik de printer dan aan op dit alles? En wat als mijn computer geen Wlan kan ontvangen? Bewerkt: 3 oktober 2009 door Sapphire Reageren
.Senne Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 (bewerkt) Even m'n paint skills uittesten, dan leg ik het zo uit. Edit: Ik veronderstel dat je het volgende al hebt: Een modem of router die aangesloten is op het internet en op de eerste computer, waarop ook de printer zit aangesloten. Wat je moet doen is je router verbinden met een stopcontact in de buurt van PC 1. Dit doe je door middel van volgende doosje dat je in je stopcontact steekt: Daar steek je dan een gewone internetkabel in met aan twee kanten dezelfde fiche, en deze hang je dan aan de andere kant aan je modem of router. Dan ga je naar de twee andere pc's, en daar doe je hetzelfde. Je steekt zo'n doosje in het stopcontact in de buurt van je twee pc's, steekt in beiden een gewone internetkabel en verbindt deze met de internetpoort van je twee PC's. Je printer kan je door middel van netwerken in Windows gewoon zoeken en toevoegen. Wat je dus nog moet kopen is waarschijnlijk drie van die doosjes (voor elke pc één), en normaal zitten daar ook drie kabels bijgeleverd (indien dit niet het geval is kan je deze apart verkrijgen, het gaat om zo'n kabels: >>klik<<). Ik hoop dat ik het wat duidelijk heb uitgeleg. Indien dit niet het geval is, vraag dan maar. Bewerkt: 3 oktober 2009 door .Senne Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 Nou heb ik niet bijster veel verstand van Internet verbindingen, maar ik heb wel gelezen dan Internet over het stoomnet ontiegelijk sloom is. Ik zou het dus niet aanbevelen en gewoon een draadloos netwerk instellen. Hoe dat precies moet weet ik niet, dat kan iemand anders wel uitleggen. Reageren
.Senne Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 Nou heb ik niet bijster veel verstand van Internet verbindingen, maar ik heb wel gelezen dan Internet over het stoomnet ontiegelijk sloom is. Ik zou het dus niet aanbevelen en gewoon een draadloos netwerk instellen. Hoe dat precies moet weet ik niet, dat kan iemand anders wel uitleggen. Dit kan ik ontkrachten door eigen ervaring. Ik heb maximum 120kb/s (mijn internet is altijd zo sloom) op mijn pc beneden die rechtstreeks zit aangesloten op het net, en op de pc waarbij het internet via het stroomnet gaat (eerste verdiep) heb ik ook 120 kb/s. Er gaat niets verloren. Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 Er gaat bij jouw niets verloren omdat je internet ontzettend traag is. 120KB man, da's echt weinig. Zelf zo'n apparaat kan dat nog bijhouden. Ik heb 10 Mb/s en dat is al niet snel. Reageren
.Senne Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 Of het nu 120 kb/s of 10Mb/s is, er gaat zo goed als niets verloren. Ik kan bestanden over mijn netwerk verzenden aan 20Mb/s, dus internet zou ook perfect werken. Wel moet je zorgen dat je een set koopt die de juiste snelheid aankan, en moet je er rekening mee houden dat je internet door drie pc's zal gebruikt worden en dus inderdaad lager zal liggen als ze alledrie op hetzelfde moment gebruik maken van het internet, maar dat is logisch. Reageren
Limbolander Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 even voor de duidelijkheid, mocht je actieve gamers in huis hebben, zullen ze niet zo blij zijn met draadloos Reageren
Hannes82 Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 (bewerkt) Ik zou een goed draadloos netwerk opzetten. Heb je veel meer aan dan aan die devolo dingen. Als je een laptop of mobiele telefoon hebt kan je daarmee via de router zo op het internet. Voor €150,- ben je klaar. Wel goed versleutelen, anders kunnen de buren meegenieten. even voor de duidelijkheid, mocht je actieve gamers in huis hebben, zullen ze niet zo blij zijn met draadloos Verklaar je nader, met draadloos kan je eerder alle kanten op. Lekker op de bank online gamen met de laptop op schoot... En snelheid is geen grens. Bewerkt: 3 oktober 2009 door Hannes82 Reageren
.Senne Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 Als je een modem of router hebt installeert (wat nodig is voor Devolo), heb je sowieso draadloos. Bij draadloos gaat er wel erg veel verloren en is op sommige plaatsen de verbinding barslecht. Dan moet je al een erg sterke modem kopen. Wij hebben een draadloos netwerk, maar het reikt niet ver genoeg dus hebben we die Devolo's geïnstalleerd. Werkt perfect en je verbinding blijft even goed. Reageren
Hannes82 Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 (bewerkt) Ikzelf heb andere ervaringen met die devolo dingen. Wekelijks die dingen opnieuw in moeten stellen omdat ze de weg kwijt zijn. Ik beheer meerdere netwerken en computers en ik zweer bij draadloze netwerken. Hier thuis hebben we 4 computers en een printer op het netwerk en dat draait al jaren zonder problemen. Bewerkt: 3 oktober 2009 door Hannes82 Reageren
.Senne Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 Ikzelf heb andere ervaringen met die devolo dingen.Wekelijks die dingen opnieuw in moeten stellen omdat ze de weg kwijt zijn. Instellen? Aan die dingen valt niets in te stellen. Draden inpluggen, software installeren en klaar is kees.. Reageren
Hannes82 Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 (bewerkt) Ikzelf heb andere ervaringen met die devolo dingen.Wekelijks die dingen opnieuw in moeten stellen omdat ze de weg kwijt zijn. Instellen? Aan die dingen valt niets in te stellen. Draden inpluggen, software installeren en klaar is kees.. Er staat een code op die dingen om hem in het netwerk te vinden. Elke week moest ik mijn handen branden aan die rotdingen omdat die krengen gloeiend heet worden. Dan die code weer invoeren in de software en volgende week weer terugkomen. Voor mij 1x en nooit weer. Wat een ellende en veilig lijken ze me ook niet aangezien ze aardig warm worden. Warmte is energie dus goed voor de energierekening zijn ze ook niet. Devolo Voordelen - Snel geinstalleerd - Makkelijk geinstalleerd Nadelen - Worden behoorlijk warm - niet betrouwbaar genoeg Draadloos netwerk Voordelen - alles met een wlan verbinding kan je gebruiken(laptop, printer, mobiele telefoon enz. enz) - groot bereik mist router op een goede plaats gezet wordt - betrouwbaar Nadelen - instellen en versleutelen kost tijd - iets duurder mits goed materiaal @senne In jou tekening moet PC 1aan staan wil je met PC 2 gaan printen. Is niet echt handig als je boven zit en PC 1 staat uit op de begaande grond. Bewerkt: 3 oktober 2009 door Hannes82 Reageren
Sapphire Geplaatst: 4 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 oktober 2009 (bewerkt) De situatie voor: Bewerkt: 4 oktober 2009 door Sapphire Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.