Jump to content

Draadloos Netwerk

Recommended Posts

Geplaatst:

Als je router een draadloze WiFi functie heeft hoef je alleen de 2 pc's zonder WiFi uit te rusten met een USB of PCI Adaptor.

Als de printer maar op 1 PC gebruikt wordt hoef je daar verder niets aan te doen.

Heeft de printer een ethernetverbinding kan je die aansluiten op de router zodat elke PC in het netwerk simpel op 1 printer kan printen.

Mocht de printer niet een ethernetverbinding hebben kan je daar een Print server voor gebruiken.

Geplaatst:
Router heeft geen draadloze WiFi functie.

Hoe werkt dat Printer Server dan?

makkelijkste manier voor printer te delen is gewoon 1 PC aan te laten staan en dan de printer te delen via die PC. Zo print ik boven gewoon op de printen beneden via de PC die onder staat

Geplaatst: (bewerkt)

Misschien is het het overwegen waard om de printer te koppelen aan een NAS apparaat of een goedkoop en energiezuinig Intel Atom based PC'tje waar elke computer toegang tot heeft en DATA op kan opslaan. Hoef je ook niet eerst PC 1 aan te zetten als jij wat wilt printen. Zo'n Atom PC kun je dag en nacht aan laten staan en kost op jaarbasis iets van 20 euro aan stoom. Zo'n Atom PC kun je al zelf bouwen vanaf zo'n 250 euro.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:
Misschien is het het overwegen waard om de printer te koppelen aan een NAS apparaat of een goedkoop en energiezuinig Intel Atom based PC'tje waar elke computer toegang tot heeft en DATA op kan opslaan. Hoef je ook niet eerst PC 1 aan te zetten als jij wat wilt printen. Zo'n Atom PC kun je dag en nacht aan laten staan en kost op jaarbasis iets van 20 euro aan stoom. Zo'n Atom PC kun je al zelf bouwen vanaf zo'n 250 euro.

Je hebt ook zoiets als slaapstand. Mijn PC onder gaat na 5 minuten niet gebruiken in slaapstand maar gaat automatisch aan als ik via het netwerk contact zoek. Dus ook met printen. Kost me nog minder als die Atom. Want de PC staat er al ;) de Atom nog niet.

Geplaatst:

Je hebt ook zoiets als slaapstand. Mijn PC onder gaat na 5 minuten niet gebruiken in slaapstand maar gaat automatisch aan als ik via het netwerk contact zoek. Dus ook met printen. Kost me nog minder als die Atom. Want de PC staat er al ;) de Atom nog niet.

Gebruik je dan S1, S3 of S4 als slaapstand modus? Want ik denk niet dat hij in S3 of S4 modus aangaat na activiteit met het netwerk, aangezien de computer dan zo goed als uit staat.

Geplaatst:

Gebruik je dan S1, S3 of S4 als slaapstand modus? Want ik denk niet dat hij in S3 of S4 modus aangaat na activiteit met het netwerk, aangezien de computer dan zo goed als uit staat.

Gewoon S4 gebruik ik hoor. PC gaat gewoon aan via het netwerk.

Geplaatst:

Ik denk dat het gewoon goedkoper en beter is om een printerserver van ong 60 euro aan je router te hangen, heb je ook nog mooi een keuze tussen wired en draadloos ^^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...