Jump to content

Blauw scherm met witte tekst


Tjapie

Recommended Posts

Als ik Far Cry 2 speel krijg ik 5 minuten later bij het menu/teksten in het spel zelf horizontale, trillerige strepen. Als ik dan terug ga naar windows via control-alt-delete en weer terug naar Far Cry 2 heb ik hier geen last meer van. Maar na een tijd knalt die naar een blauw scherm met witte teksten wat heel even in beeld is, waarna m'n pc opnieuw opstart. Vaak krijg ik dit ook als ik Far Cry 2 net afsluit, maar als het spel 'te zwaar' zou zijn ofzo, zou je daar toch juist geen last van hebben bij het afsluiten?

Ik geloof dat ik dit ook heel af en toe bij Crysis had, maar dat heb ik al een tijd niet meer gespeeld en als ik het daar had, was het ook lang niet zo vaak als dat het bij Far Cry 2 gebeurt.

Mijn computer specs zijn:

- AM2+ AMD Phenom2 QuadCore X4 940

- Palit nVidia Geforce GTX260+ 896MB

- OCZ Reaper DDR2 4GB 1066MHz CL5

- Asus AM2+ M3N-HT Deluxe HDMI

- Xilence SPS-XP600 (600 Watt)

Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag! :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

het zal ook handig zijn als je vertelt wat er op dat scherm staat.

Kan hij niet lezen, aangezien het onmiddellijk wegspringt, zijn pc valt uit.

Klinkt alleszins niet gezond, alsof er iets aan je hardware kapot is of te heet wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nu een nieuwe driver voor m'n videokaart aan het downloaden, maar waar kun je zien welke versie je nu hebt? Ik heb gekeken bij dxdiag maar kon het niet vinden.

Ik heb Far Cry 2 ondertussen al uitgespeeld, maar hoorde idd vaak dat zo'n BSOD je hardware naar de knoppen kan helpen. Het gekke is dat ik alleen met dat spel er last mee heb, en niet met een veel zwaarder spel (toch?) als GTA IV.

Bedoelde je trouwens ook nog andere drivers? Voor het moederbord o.i.d.?

Link to comment
Delen op andere websites

Een BSOD helpt je hardware niet naar de knoppen, het is eerder een indicatie dat 'ie al naar de knoppen is. In dit geval is het in ieder geval anders, aangezien het alleen maar met Far Cry is en het me, net als de meeste mensen hier, een drive issue lijkt. Gewoon alle drivers (geluidskaart, videokaart, whatever) updaten naar de laatste versie en dan weer opnieuw uitproberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een BSOD helpt je hardware niet naar de knoppen, het is eerder een indicatie dat 'ie al naar de knoppen is. In dit geval is het in ieder geval anders, aangezien het alleen maar met Far Cry is en het me, net als de meeste mensen hier, een drive issue lijkt. Gewoon alle drivers (geluidskaart, videokaart, whatever) updaten naar de laatste versie en dan weer opnieuw uitproberen.

Oh okee, gelukkig! Ik was eerst bang dat het miss aan mijn voeding lag, omdat Xilence niet zo'n bekend/goed(?) merk is, en ik begreep dat dat nogal uitmaakt bij je voeding.

Ik had nog een klein vraagje over die drivers updaten; moet ik eerst de oude verwijderen en zo ja hoe? Of kan ik de nieuwe er gewoon 'overheen' installeren?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hem er overheen geinstalleerd en ik heb er nu geen last meer van! Ik maar bang dat m'n voeding niet goed genoeg was of dat m'n grafische kaart stuk was, waren het simpelweg gewoon m'n drivers :7 Maar bedankt iedereen!

Ik heb nu alleen nog een heel klein (vaag) probleempje sinds die nieuwe driver; elke keer als ik windows opnieuw opstart word automatisch de map geopend waar ik de driver heb geinstaleerd (C:\Program Files\nVidia). Is dit een of andere vage instelling? Want ik heb niks kunnen vinden in nVidia's controlpannel :N

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...