Jump to content

Cpu gebruik 100%


langpaed 8

Recommended Posts

Ik heb nu GTA 4 weer eens hergeinstralleerd (nadat ik de computer geformatteerd had) en nu gaat het CPU gebruik de hele tijd naar 100% en is het spel niet meer te spelen (je moet zo ongeveer elke 3 seconden een knopje indrukken en dan gebeurt er weer eens wat). Het gebeurt soms pas na een paar minuten spelen en soms wil hij niet eens loaden (heb dat liedje daar wel eens weten uit te luisteren :schater: ).

Mijn specs:

AMD Athlon 2× 2.5Ghz

ATI Radeon 4850 512MB

500Gb harde schijf en een moederbord :Y:) .

Hoop dat iemand een oplossing weet. _O_ (heb al eens opnieuw geinstralleerd)

Link to comment
Delen op andere websites

Die CPU voldoet dan ook maar net aan de systeemeisen van GTA IV, en dus kan je GTA IV niet zo goed spelen. Zet de grafische instellingen wat lager (of gewoon op z'n allerlaagst) en sluit alle overbodige programma's af.

Link to comment
Delen op andere websites

gebruik je nu een andere OS ?

Ik kan op vista gta niet normaal afspelen hele tijd framedrops en alles maakt niet uit welke driver of patch ik allemaal heb geinstalleerd.

en in xp kan ik alles op het hoogst zetten (hoger dan in vista) en loopt alles heeel soepel en bijna nooit framedrops

mijn specs zijn

core 2 duo e8400

asus 4850 515

4 gb ram

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Nou, ik heb nu de driver geupdate en vandaag ff een benchmarkje gedaan. Resultaat: ronduit dramatisch :N .

Statistics

Average FPS: 2.61

Duration: 36.39 sec

CPU Usage: 79%

System memory usage: 88%

Video memory usage: 71%

Graphics Settings

Video Mode: 1280 x 1024 (70 Hz)

Texture Quality: Medium

Texture Filter Quality: High

View Distance: 24

Detail Distance: 36

Hardware

Microsoft Windows XP Professional

Service Pack 3

Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series

Video Driver version: 6.14.10.6999

Audio Adapter: Realtek HD Audio output

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4800+

Dit was vandaag

Statistics

Average FPS: 21.97

Duration: 32.59 sec

CPU Usage: 89%

System memory usage: 85%

Video memory usage: 74%

Graphics Settings

Video Mode: 1280 x 1024 (70 Hz)

Texture Quality: Medium

Texture Filter Quality: High

View Distance: 24

Detail Distance: 36

Hardware

Microsoft Windows XP Professional

Service Pack 3

Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series

Video Driver version: 6.14.10.6962

Audio Adapter: Realtek HD Audio output

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4800+

En dit is normaal...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is zeker normaal en er is maar een reden: je CPU faalt. Hij werkt zo snel als hij kan, maar hij geeft gewoon niet snel genoeg informatie aan de videokaart door zodat die een beeld kan vormen. Nou moet ik wel zeggen dat je voor de specs van je computer de instellingen wel belachelijk hoog hebt gezet, waarom gooi je het gewoon niet wat omlaag...?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is zeker normaal en er is maar een reden: je CPU faalt. Hij werkt zo snel als hij kan, maar hij geeft gewoon niet snel genoeg informatie aan de videokaart door zodat die een beeld kan vormen. Nou moet ik wel zeggen dat je voor de specs van je computer de instellingen wel belachelijk hoog hebt gezet, waarom gooi je het gewoon niet wat omlaag...?

Zoals je op mijn minst recentste benchmark zag, kon ik het makkelijk (ik vind 20 Fps speelbaar genoeg ;) ) aan, maar nu opeens nadat ik het opnieuw had geinstralleerd, gaat die CPU opeens omhoog...

Maar ik ga het morgen proberen :) .

Heb je alle patches al van gta?

Jep, ik heb nu patch 1.0.4.0 ofzo :) .

Bewerkt: door langpaed 8
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een 2.93ghZ en ik kan gta iv niet eens normaal runnen, het aller raarste raarste raarste is wel,,,

Als ik gamecam aan doe, en alle andere overbodige programma's uit doe lagt gta iv niet meer :7

Dit heb ik een keer ontdekt nadat ik wou laten zien hoe erg me gta iv lagt terwijl me pc gwn makkelijk aan de minimum specs voldoet :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een 2.93ghZ en ik kan gta iv niet eens normaal runnen, het aller raarste raarste raarste is wel,,,

Als ik gamecam aan doe, en alle andere overbodige programma's uit doe lagt gta iv niet meer :7

Dit heb ik een keer ontdekt nadat ik wou laten zien hoe erg me gta iv lagt terwijl me pc gwn makkelijk aan de minimum specs voldoet :7

Nou dan ga ik dat maar eens proberen ^_^ .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een 2.93ghZ en ik kan gta iv niet eens normaal runnen, het aller raarste raarste raarste is wel,,,

Als ik gamecam aan doe, en alle andere overbodige programma's uit doe lagt gta iv niet meer :7

Dit heb ik een keer ontdekt nadat ik wou laten zien hoe erg me gta iv lagt terwijl me pc gwn makkelijk aan de minimum specs voldoet :7

Nou dan ga ik dat maar eens proberen ^_^ .

Laat me weten of het gewerkt heeft :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou het hielp, laat ik het zo zeggen. Nadat ik ff lekker aan gamecam heb zitten hanessen kreeg ik die (volgens mij) aan de ging. Ik startte het spel op via SC, filmpjes gezien zonder lag, in 1 keer door het menu heen, in krap een minuutje het laadgedoe klaar en ik zat in het spel met ongeveer 6 Fps :puh: . Ik probeerde de (standaard) instellingen lager te zetten en toen reageerde hij opeens helemaal niet meer. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Bij de benchmark kan ik zien dat je nog niet aan de max van je RAM geheugen zit, dus je hoefd niet percee onbelangrijke programma's af te sluiten. Het is natuurlijk nooit verkeerd, dat dan weer wel. Daarnaast gaat Gamecam je echt niet helpen het spel beter te laten draaien, dat programma zorgt alleen maar voor meer gezeik. Waardeloos advies dus... Je laatste benchmark is overigens wel netjes, als je nou gewoon de instellingen die de CPU performance beïnvloeden wat omlaag zet denk ik dat je makkelijk met meer dan 30FPS zou kunnen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...