Jump to content

CD/DVD writer


Donald-Duck

Recommended Posts

Mijn cd/dvd brander doet al een tijdje vreemd. Ik kan hem namelijk alleen gebruiken als cd brander. Een tijdje geleden is windows xp opnieuw geïnstalleerd en toen zat er ook een cd speler in in plaats van deze brander. Omdat ik toch weer wat wilde branden heb ik er een andere in gezet. Er is ook een andere ide-kabel ingezet, deze heb ik gewoon laten zitten.

Het type is HLDS GWA-4083B 8X DVD(+/-)R/RW DL. Een firmware update heeft ook geen zin gehad want de firmware was al up to date.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn cd/dvd brander doet al een tijdje vreemd. Ik kan hem namelijk alleen gebruiken als cd brander. Een tijdje geleden is windows xp opnieuw geïnstalleerd en toen zat er ook een cd speler in in plaats van deze brander. Omdat ik toch weer wat wilde branden heb ik er een andere in gezet. Er is ook een andere ide-kabel ingezet, deze heb ik gewoon laten zitten.

Het type is HLDS GWA-4083B 8X DVD(+/-)R/RW DL. Een firmware update heeft ook geen zin gehad want de firmware was al up to date.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Wat is de gebruikte software?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu nero 7 er op staan. Als ik nu de iso hier op brand als data, werkt de iso dan hetzelfde als een normale cd, gewoon op icoontje in deze computer klikken en installeren, of wordt deze dan opgeslagen als bestand en moet ik hem alsnog op de computer zetten om hem vervolgens te mounten.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor zover ik weet wordt met Nero de ISO uitgepakt en dan (uitgepakt) op de schijf gezet.

Je hebt bijv. een ISO met daarin 2 bestanden (bestand1.bla en bestand2.bla).

Deze kies je in Nero. Na het branden staan die twee bestanden op de schijf, dus niet blabla.iso.

Link to comment
Delen op andere websites

Je had het fout :@, maar fouten moeten kunnen :*D , ik zoek nog wel even een ander programma. Het branden is wel gelukt, dus waarschijnlijk was het toch het programma die mijn cd/dvd branden niet ondersteunt ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu nero 7 er op staan. Als ik nu de iso hier op brand als data, werkt de iso dan hetzelfde als een normale cd, gewoon op icoontje in deze computer klikken en installeren, of wordt deze dan opgeslagen als bestand en moet ik hem alsnog op de computer zetten om hem vervolgens te mounten.

Je kunt met Nero expres ook kiezen om een image te branden zo mount hij als het ware de .iso op de schijf waardoor deze gewoon te gebruiken is.

Link to comment
Delen op andere websites

Met nero is het uiteindelijk wel gelukt.

Dat het een 8x dvd speler is, is waarschijnlijk omdat het al een best oude is.

hoewel 16x inderdaad normaal is tegenwoordig gaat het bericht van MR. Psycho nergens over. De DVD's van boven de 8x zullen gewoon op 8x gebrand worden het betekend niet dat ze op de aangegeven snelheid MOETEN gebrand. gewoon lekker 16x DVDs kopen. Doe ik ook altijd :D

Koop als Platinum DVDs bij bigdennis.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...