Jump to content

Blijvend voertuig met kleur


Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik wil een paar voertuigen spawnen ergens:

Dat kan met een hele code:

//Banshee
0247: load_model #BANSHEE 
038B: load_requested_models 

:BANSHEE_LOAD
wait 0
00D6: if  
8248:  not model #BANSHEE available 
jump @BANSHEE_LOAD

:BANSHEE_SPAWN
car.create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272) //Auto creëren
car.angle($Banshai) = 180.0 //De hoek van de auto op 180 zetten
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

of met een cargenerator

Maar met een Cargenerator kan je geen kleuren etc. invoeren, en met de code spawnt hij maar 1 keer :7

Dus hoe krijg ik een gekleurde auto die blijft spawnen

Geplaatst:
Hier staat een uitleg over cars spawnen, en het begint al met "auto´s die blijven spawnen". Ik zou dus hier even een kijkje nemen.
Geplaatst:
Hier staat een uitleg over cars spawnen, en het begint al met "auto´s die blijven spawnen". Ik zou dus hier even een kijkje nemen.

Als je gelezen had, had je gezien dat dat over een cargenerator gaat, daar kan je geen opcodes voor kleur etc. aan toevoegen :Y

Maar bedankt voor de hulp hoot :tu:

Geplaatst:

Niet getest.

//Banshee
0247: load_model #BANSHEE
038B: load_requested_models

:BANSHEE_LOAD
wait 0
00D6: if  
8248:  not model #BANSHEE available
jump @BANSHEE_LOAD

:BANSHEE_SPAWN
car.create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272) //Auto creëren
car.angle($Banshai) = 180.0 //De hoek van de auto op 180 zetten
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

:BANSHEE_CONTROL  // toegevoegde stuk
wait 0
if and
not Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $Banshai)
00EC:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point -2062.6328 -110.0574 radius 200.0 200.0
jf @BANSHEE_CONTROL
01C3: remove_references_to_car $Banshai // Like turning a car into any random car
Car.Create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272)
Car.Angle($Banshai) = 180.0
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

Uitleg:

Er wordt gecontroleerd of de speler in de buurt is van de Banshee. Dan wordt de oude Banshee doelloos gemaakt (zodat je er niks meer mee kan) en wordt er een nieuwe gemaakt.

Dit is ongeveer hetzelfde als een cargenerator, alleen dat je hem nu alles mee kan geven.

Geplaatst:
Niet getest.

//Banshee
0247: load_model #BANSHEE
038B: load_requested_models

:BANSHEE_LOAD
wait 0
00D6: if  
8248:  not model #BANSHEE available
jump @BANSHEE_LOAD

:BANSHEE_SPAWN
car.create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272) //Auto creëren
car.angle($Banshai) = 180.0 //De hoek van de auto op 180 zetten
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

:BANSHEE_CONTROL  // toegevoegde stuk
wait 0
if and
not Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $Banshai)
00EC:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point -2062.6328 -110.0574 radius 200.0 200.0
jf @BANSHEE_CONTROL
01C3: remove_references_to_car $Banshai // Like turning a car into any random car
Car.Create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272)
Car.Angle($Banshai) = 180.0
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

Uitleg:

Er wordt gecontroleerd of de speler in de buurt is van de Banshee. Dan wordt de oude Banshee doelloos gemaakt (zodat je er niks meer mee kan) en wordt er een nieuwe gemaakt.

Dit is ongeveer hetzelfde als een cargenerator, alleen dat je hem nu alles mee kan geven.

Ah super, ga ik morgen meteen ff proberen _O_

Geplaatst: (bewerkt)
Niet getest.

//Banshee
0247: load_model #BANSHEE
038B: load_requested_models

:BANSHEE_LOAD
wait 0
00D6: if  
8248:  not model #BANSHEE available
jump @BANSHEE_LOAD

:BANSHEE_SPAWN
car.create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272) //Auto creëren
car.angle($Banshai) = 180.0 //De hoek van de auto op 180 zetten
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

:BANSHEE_CONTROL  // toegevoegde stuk
wait 0
if and
not Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $Banshai)
00EC:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point -2062.6328 -110.0574 radius 200.0 200.0
jf @BANSHEE_CONTROL
01C3: remove_references_to_car $Banshai // Like turning a car into any random car
Car.Create($Banshai, #BANSHEE, -2062.6328, -110.0574, 35.3272)
Car.Angle($Banshai) = 180.0
0229: set_car $Banshai primary_color_to 0 secondary_color_to 0

Uitleg:

Er wordt gecontroleerd of de speler in de buurt is van de Banshee. Dan wordt de oude Banshee doelloos gemaakt (zodat je er niks meer mee kan) en wordt er een nieuwe gemaakt.

Dit is ongeveer hetzelfde als een cargenerator, alleen dat je hem nu alles mee kan geven.

Ah super, ga ik morgen meteen ff proberen _O_

Weet iemand trouwens hoe je een auto meerdere nitro's geeft? :Y

Bewerkt: door hippiebus
Geplaatst: (bewerkt)
Waarschijnlijk een beetje spelen met een loop. ^_^

Dus ik moet gewoon bijv. 10 keer deze code plakken:

09E9: car 34@ add_single_nitro ?

Ik zal het proberen :Y

EDIT: Nee, ik krijg er dan maar 1 :7:duh:

Bewerkt: door hippiebus
Geplaatst:

Met een loop bedoeld ze dat een code steeds herhaald word bij een bepaalde voorwaarde. Bijvoorbeeld:

:nitro
wait 500
09E9: car 34@ add_single_nitro
jump @nitro

Maar in die opcode staat expliciet dat het één nitro geeft, misschien is er ook nog een andere voor?

Geplaatst:

Als je het zo in de loop zet, en hij wordt gebruikt, dan krijg je gelijk weer een nieuwe. Wel beetje met wait spelen zodat hij niet continue crashed. Er zijn naar mijn weten geen andere opcodes voor dit, ook geen opcode die checkt of een car überhaupt nitro heeft. Gewoon beetje zelf mee testen :)

(Tenzij je een taxi bedoelt, want die kan je gewoon over het algemeen uit/aan zetten)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...