rakker126 Geplaatst: 8 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2009 Ik heb net Dreamweaver voor mijn verjaardag gehad. Ik heb enkele vraagjes waar ik nog niet achter ben gekomen: Hoe kan je een nieuwe pagina toevoegen wanneer je bezig bent met een standaard css template gedownload van een site? Hoe kan je per pagina meta tags toevoegen? Mijn dank ik kleiner dan groot! Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 8 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2009 Ik heb net Dreamweaver voor mijn verjaardag gehad. Ik heb enkele vraagjes waar ik nog niet achter ben gekomen:Hoe kan je een nieuwe pagina toevoegen wanneer je bezig bent met een standaard css template gedownload van een site? Hoe kan je per pagina meta tags toevoegen? Mijn dank ik kleiner dan groot! Wat is Dreamweaver? Een programma waarmee je professionele site kunt maken? (heb ik uit de tekst gehaald) Reageren
Thundercover Geplaatst: 8 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2009 Ja, dat klopt. Maar stel voortaan zulke vragen via PB, want hier heeft de topic starter weinig aan. Die zoekt namelijk leden die er wel verstand van hebben en dan is het niet zo handig als iemand die geen verstand heeft hier gaat posten. @ rakker126: Metatags kan je gewoon via de code invoegen. Of er een speciale knop is, weet ik niet, aangezien ik al een hele tijd geen Dreamweaver meer gebruik. (Daarnaast bewerkte ik ook daarin enkel de code en had ik een oude versie, dus daar heb je waarschijnlijk nog weinig aan.) Reageren
rakker126 Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 oktober 2009 Ah bedankt, dan rest de belangrijkste vraag Hoe maak ik een nieuwe pagina aan in een website, wanneer ik een bestaand CSS template gebruik? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 9 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2009 Oh dat weet ik wel Gewoon een nieuwe pagina aanmaken met een link naar de CSS, in dit geval <link rel="stylesheet" href="styles.css" type="text/css" /> Styles.css word je eigen pagina. Overigens moet je dit in de HEAD Tags zetten. Want een HTML pagina bestaat uit een paar basis tags: <html> <!-- Dit is de HTML Tag, die geeft aan dat je in HTML werkt --> <head> <title>Je pagina titel</title> <link rel="stylesheet" href="styles.css" type="text/css" /> <!-- Je CSS link --> </head> <body> <!-- Hier in de Body-Tags komt alles van je site te staan, al je content --> </body> </html> De tags werken bijna het zelfde als BBcodes, alleen dan met <> ipv [], ook als je een tag sluit moet je dan ook de / gebruiken erin zoals je kunt zien. En wil je notities voor je zelf opslaan in het bestand? Kijken hoe het eruit ziet zonder dat stukje zonder dat hele gedeelte weg te halen? Zet dat stuk dan gewoon tussen de <!-- [..] --> tags. Hierbij is [..] je eigen tekst Reageren
rakker126 Geplaatst: 9 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 oktober 2009 Bedankt het werkt nu om kopietjes te maken Nu lukt het me echter nog niet om een hyperlink te maken, dit is wel handig voor de navigatie tussen de pagina's. Weet iemand daar een oplossing voor Reageren
Beagle Geplaatst: 10 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2009 Maar als je (net zoals veel mensen) je website alleen designt in code, kan je er eentje zo maken: <a href="pagina.php">Klik hier</a> Je kan nog veel meer met links, bijvoorbeeld om dingen te laten gebeuren met Javascript. Reageren
Sublime Geplaatst: 15 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2009 (bewerkt) Best wel cool programma, ik heb hem ook. alleen gebruik ik hem alleen voor het design (met css width en height) want html doe ik toch liever gewoon typen. En het laden op mijn computer duurt laaaaang maar ik moet zeggen, het is handig voor tabelletjes en dingen waar je bij na moet denken want dat doe ik niet zo vaak ;p en toevoeging voor beagle: als je frames hebt (iframes of gewone frames) kan je ook Target="FRAME" toevoegen. ik denk dat je nog niet wat frames zijn maar dat leer je heel snel als je html gebruikt ;p dus: <a href="pagina.html" target="FRAME">mijn link</a> Bewerkt: 15 oktober 2009 door Maikle Reageren
Thundercover Geplaatst: 15 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2009 Ga het gebruik van frames jezelf ook niet aanleren en mocht je ze al kunnen: gebruik ze niet. Het is onder andere zoekmachine onvriendelijk en onvriendelijk bij kleinere resoluties. Er bestaan betere oplossing in de vorm van CSS (div) met eventueel hulp van bijvoorbeeld PHP. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.