Jump to content

Jouw Consolegeschiedenis

Recommended Posts

• 2 weken later...
  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Cheers.

3

• Deluxo

2

• MidnightMayhem

2

• BoerBanaan

2

Geplaatst:

is kijken

soort van pong,pc,atari 2600,snes,gameboy,ps1,psone,gameboy advance,nes,ps2,gameboy advance sp,n64,gamecube,xbox,NDS,1st xbox360,psp,ps3,2de xbox360,1ste wii,pc (blies um toen op >_<),2de nes,nds lite,2de wii,3de xbox360

denk dat dit wel ongeveer mn lijst is...denk ik

• 5 weken later...
Geplaatst:

Gameboy - Gameboy Color - Gameboy Advance SP - Playstation 2(Oude versie gekocht in 2003 geloof ik, nieuwe in 2008) - Playstation Portable - Nintendo DS Lite - PC(3x, 1 in 2001, 1 in 2004 en nu 1 in 2010)

Beetje veel, al heb ik de Gameboy en Gameboy Color niet meer en wordt er met de Playstation 2 weinig meer gedaan.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Mijn eerste spelcomputer was een NES. Daar hadden we verscheidene spellen voor, maar de leukste vond ik één waarin 3 spellen zaten: mario, tetris (mijn vader deed altijd mee :D) en voetbal (leuk voor verjaardagen!).

Daarna kwam de SNES. Daar heb ik héle leuke tijden op beleefd. Weet nog goed dat mijn oma er ook één had, en dat we met alle kleinkinderen + oma zelf daarop speelden. Was hartstikke leuk! Mario was ik ook best goed in...

Vervolgens kwam de PC. Maar niet zoals we die nu kennen, echt zoals hij vroeger was. Met als muis een grote blok of zo... Deze PC is gewoon door de tijd mee verhuisd. We hadden vroeger alleen spellen op floppies, te hilarisch voor woorden achteraf. Zo hadden we verscheidene dingen wat geweldig was, voor kleine kinderen althans, ook met disney figuren enzo. Mijn favo game op mijn "eerste" pc, was de Rescue Rover.

Mijn allereerste handconsole was een Gameboy pocket, met pokemon blue! We gingen naar Engeland op vakantie (lang weekend), met de auto, en kreeg toen dat spel om te spelen.

Toen kreeg ik een game boy color en vervolgens een game boy advance. Ook heb ik nog een Nintendo DS.

Tussendoor heb ik ergens nog de beschikking gehad over een Gamecube, en nu ben ik nog in het bezit van een PSP, een Wii en een PS3. Buiten 2 game pc's dan.

Daarnaast heb ik nog veel gespeeld op een Atari ofzoiets (heel oud, mijn oma had die nog liggen), een Nintendo 64, een Playstation, een Playstation 2, een Xbox en een Xbox360. Deze heb ik erg veel gespeeld bij vrienden en familie, maar nooit zelf in bezit gehad.

Geplaatst:
GTAGames.nl afbeelding

Nou, komt 'ie. Wellicht niet zo enorm indrukwekkend als menig ander hier, maar toch even die oude herinneringen ophalen. :puh:

Een Atari 7800 begon het mee. Op een 13" vergeeld draagbaar tv'tje met vooral sneeuwbeeld speelden mijn zus en ik urenlang een handjevol Atari 2600 spellen (Ja, de 7800 was backwards compatible) van de 32-in-1-spellen cartridge, en indrukwekkend ook was Water Ski van Froggo en Winter Games van Atari zelf.

Wat later volgde een stevige 486 (PC) waarop DOS games op dat moment hun gloriedagen beleefden. Het spel wat me daarop het meest is bijgebleven is toch wel RedCat. In die game speelde je een kat die een Mario-achtige wereld door wandelde, al inrammend op hele bendes vijandige muizen met variërende wapens zoals de alom bekende deegroller, maar ook vlammenwerpers en zware machinegeweren kwamen daarbij aan bod.

GTAGames.nl afbeelding

GTAGames.nl afbeelding

Na RedCat kwamen we een PC verder en kwam er een échte PC in huis, een Dell. Gaming was inmiddels uit de luiers en er kwamen wat meer serieuze games uit. Denk hierbij niet aan GTA en GTA2 die ik hierop helemaal plat heb gespeeld, maar vooral wel aan NFS III: Hot Pursuit en NFS: High Stakes.

Deze twee uit de NFS reeks heb ik tot vervelends toe niet alleen gespeeld, maar vooral ook gemod. Hometown (voor iedereen die de games niet kent, da's één van de te racen tracks) heb ik in beide games helemaal uitgekleed en weer opgetuigd. :D

Ook auto's bleven niet lang origineel. Het mooie aan die tijd was dat er niet zoals nu een maximum aan auto's in een game zat. Je kon je car files helemaal volproppen met auto's die gewoon allemaal in de game werden gezet met texture en kleurenset in het keuzemenu, keurig in een enorm lange lijst. Zojuist voor dit topic even gekeken, voor games uit de '90s is het knap als er in maart dit jaar nog een mod uitkomt.. Dan heb je het leuk gedaan in mijn ogen.

Later volgde een nieuwere PC met III, VC en SA, maar dat waren zeker niet de games die op dat platform in mijn herinnering de meeste indruk maakten.

Uiteraard ging het op een gegeven moment op mijn studentenkamertje wat verder. Ruimte voor een PC had ik toen niet, wel voor een tv en een bierkoelkast. (Keuzes, keuzes :D ) Dus daar paste nog wél een xbox bij. Daarop heb ik Vice City, San Adreas en III nog eens overgedaan die ik alreeds eerder op de PC had gespeeld. Maar ook Burnout Revenge en Fifa heb ik daarop platgespeeld.
Het voordeel van het studentenleven gecombineerd met een maandagavond, een console op je studentenkamer en bier is dat je héél lang plezier kan hebben van een game.. In Los Santos en Vice City heb ik nachtenlang zonder te slapen rondgedwaald en rotzooi geschopt.

Inmiddels wel zo'n beetje klaar met studeren enzo, gesettled met vrouwtje, zoontje erbij, drie gezellige katten.. Mijn wilde haren zijn ook pleite helaas. Pas toen ik lucht kreeg van een nieuwe GTA ging ik weer nadenken over een console. Ik heb ook een laptop, maar daar doe ik bijna niets mee op game gebied. Toen bleek dat de DLC eerst alleen naar de xbox 360 zou komen, was ik er snel over uit. Eerst een tweedehands xbox 360 Pro, gauw gevolgd door een 360 Elite. Deze is inmiddels weer vervangen geweest voor een 3exbox 360, wederom een Elite. Keurig betaald door Microsoft, tenslotte gaan die dingen niet lang mee maar vervangt Microsoft ze wel kosteloos voor een nieuwe. :D
Ik heb meerdere games op de 360. Inmiddels hebben we ook een Wii voor zoonlief. Tijdje een DS gehad maar al gauw van de hand gedaan, wij deden er niets mee en mijn zoon was er nog te jong voor.

Leuk topic dit. :tu:
Geplaatst:

Ik had thuis een computer staan ver voordat al mijn vrienden er een hadden, dus dat was best cool, en ik had er heel veel floppy spelletjes voor. Een vriend van mij had een NES en daar speelden we ook heel vaak op. en ik speelde bij een andere vriend ook heel vaak de PS1 en Daarna een hele tijd computer spellen gedaan, toen een PS2, NDS PS3 en PC

Jja ik was echt een opportunist, zoalng ik bij vrienden bleef spelen hoefde ik het zelf niet te kopen. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...