Jump to content

UFC

game~skater

Recommended Posts

Geplaatst:

De meeste mensen kennen alleen kickbox, boxen, judo, karate en jiu-jitsu als het om vechtsporten gaat. Maar wat krijg je als je alle vechtsporten bij elkaar voegt en de beoefenaars in een achthoekige kooi zet? Dan krijg je UFC, ook wel MMA genoemd, wat staat voor Mixed Martial Arts. Wat gemengde vechtsporten betekend. Een naam die waarschijnlijk bekender voorkomt is freefight of kooi vechten. Vaak word er gezegd dat alles mag, dit is niet waar. Er zijn zes dingen die je niet mag doen: Een kopstoot geven, haren trekken, je vingers in delen van de tegenstanders steken zoals mond en/of ogen etc, je mag ook geen trappen of stoten geven in het kruis van de tegenstander, geen wapens gebruiken en als laatst; Niet door vechten nadat de scheidsrechter heeft gezegd dat de wedstrijd of als de tegenstander afklopt. Voor de rest is alles toegestaan; knietjes in het gezicht, ellebogen, verwurgingen enzovoorts. Maar wat weet de rest van deze sport(en)?

Geplaatst:

Jammer dat Freefight (MMA) niet zo gigantisch bekend in Nederland is. Maar ik weet zeker dat het over een paar jaar zeker weten een ander verhaal is. Want het wordt wel telkens wat populairder. Ik doe zelf ook aan Freefight, ik vind het echt een geweldige sport. Je moet er echt een harde kerel voor zijn wil je echt goed freefighten. Ik heb al mensen knock out gemept of tanden door de lip geslagen of bloedneuzen gemept. Maar mensen moeten beseffen dat dit soort dingen er gewoon bij hoort.

Wat UFC betreft.. UFC is eigenlijk een competitie he, het staat voor Ultimate Fighters Championship. Om de maand is er ongeveer weer een nieuwe evenement. Er zijn geruchten dat RTL7 de nieuwe UFC gaat uitzenden. En tevens gaan er ook geruchten rond dat UFC ergens in 2010 naar Duitsland komt. Wordt afwachten dus :)

Geplaatst:

Ik hoop dat het naar Duitsland komt, nou nog hopen dat het niet ver over de grens is en misschien kan ik een keer gaan kijken.

Geplaatst:

ik heb er sinds gister toevallig van gehoord en nu zie ik er een topic over :Y ik heb wat filmpjes op youtube gezien en deze sport is echt iets voor mij(wel om naar te kijken dan he :7 ).

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik hoor van allerlei kanten dat RTL7 UFC gaat uitzenden op 7 December, over een paar weken dus. Ik hoop echt dat het doorgaat. Hopelijk zijn er niet van die flut presentators..

Geplaatst:

Ik hoor van allerlei kanten dat RTL7 UFC gaat uitzenden op 7 December, over een paar weken dus. Ik hoop echt dat het doorgaat. Hopelijk zijn er niet van die flut presentators..

Ik hoorde het ook. :D

16:05 toch..? :)

Geplaatst:

Mja dat zal ongetwijfeld.. zou wel erg jammer zijn als het 's middags er op komt. Het zou mij beter uitkomen als het rond 2200uur wordt uitgezonden. Maargoed we zullen het zien. Tevens heb ik gehoord dat ze 4 series ofzo van Ultimate Fighter gaan uitzenden. Dus ben heel erg benieuwd wat het precies gaat worden.

Wie weet zijn ze nu ook bevoegd om UFC 107(dat op 12 dec. van start gaat) uit te zenden!? Dat zou heel erg fraai zijn!

• 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...