Leumas Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 (bewerkt) Hoi Graag had ik willen weten hoe ik er voor kan zorgen dat wanneer ik 1 maal op SWAT_1 schiet hij op de grond valt zonder dood te gaan en dan een animatie uitvoert, het probleem is dat het niet lukt in de volgende script die ik schreef: :SWAT_1_INJURED wait 0 if 8611: not actor $SWAT_1 performing_animation "gnstwall_injurd" else_jump @SWAT_2_INJURED if 8184: not actor $SWAT_1 health >= 95 else_jump @SWAT_2_INJURED 0605: actor $SWAT_1 perform_animation_sequence "gnstwall_injurd" IFP_file "SWAT" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1 // versionA 04EF: release_animation "SWAT" :SWAT_2_INJURED wait 0 if 8611: not actor $SWAT_2 performing_animation "gnstwall_injurd" else_jump @SWAT_3_INJURED if 8184: not actor $SWAT_2 health >= 95 else_jump @SWAT_3_INJURED 0605: actor $SWAT_2 perform_animation_sequence "gnstwall_injurd" IFP_file "SWAT" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1 // versionA 04EF: release_animation "SWAT" :SWAT_3_INJURED ...enz... Thanx Groeten Leumas Bewerkt: 11 oktober 2009 door Leumas Reageren
Beagle Geplaatst: 12 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 Misschien dat het wel in je script staat, maar.. Als je de IFP niet laad voert deze de animatie ook niet uit. Dit zou 't probleem kunnen zijn. 04ED: load_animation "SWAT" :LOADANIM wait 0 if 84EE: animation "SWAT" loaded jf @LOADANIM //Hier de code die jij al hebt Reageren
Leumas Geplaatst: 12 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 Thanx voor de hulp maar daar zit het probleem niet, de animatie load ik in een eerdere lijn die ik hier niet melde. Het probleem is dat met deze code de Swat al op de grond ligt zonder dat ik hem neerschiet of dat hij al dood is zonder dat ik er op geschoten heb. De vraag zit eerder in hoe ik ervoor zorg dat wanneer de personage minder heeft dan 100 health hij dan automatisch op de grond valt zoals de rest van de script het vermeld. Dus hoe gebruik ik deze code: 8184: not actor $SWAT_1 health >= 95 Heb ik dit eerst nodig: 0006: 0@ = -1 of 0226: $6459 = actor 164@ health Thanx Groeten Leumas Reageren
Beagle Geplaatst: 13 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2009 Dat is wel handig om te vermelden Misschien dat 't zo werkt: :SWAT_1_INJURED wait 0 0223: set_actor $SWAT_1 health_to 100 if and 8611: not actor $SWAT_1 performing_animation "gnstwall_injurd" 8184: not actor $SWAT_1 health >= 95 else_jump @SWAT_2_INJURED 0605: actor $SWAT_1 perform_animation_sequence "gnstwall_injurd" IFP_file "SWAT" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1 // versionA Misschien dat 't zo werkt. Het is in ieder geval niet slim om de animatie te unloaden wanneer hij 't doet, want de andere moeten ook nog die animatie doen. Daarnaast heb ik ook de if iets korter gemaakt, en als eerst gezegd dat de actor wel 100 health heeft. Reageren
Leumas Geplaatst: 15 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 oktober 2009 Hey, thanks Ik heb het brobleem gevonden. Een Swat heeft 100% health en 20% extra armour. Ik heb eigenlijk eerst 035F: actor $SWAT_1 armour += -100 moeten gebruiken zodat de Swat zijn armour verliest om dan deze code 8184: not actor $SWAT_1 health >= 99 te kunnen gebruiken. Anders moest ik altijd 3 maal (-10% armour, -10% armour en dan pas -10% health) op een swat schieten vooralleer hij de script in aanmerking nam. Cheers Leumas Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.