Jump to content

if 8184: not actor $SWAT_1 health >= 95

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi

Graag had ik willen weten hoe ik er voor kan zorgen dat wanneer ik 1 maal op SWAT_1 schiet hij op de grond valt zonder dood te gaan en dan een animatie uitvoert, het probleem is dat het niet lukt in de volgende script die ik schreef:

:SWAT_1_INJURED
wait 0
if
8611: not actor $SWAT_1 performing_animation "gnstwall_injurd" 
else_jump @SWAT_2_INJURED
if
8184: not actor $SWAT_1 health >= 95
0605: actor $SWAT_1 perform_animation_sequence "gnstwall_injurd" IFP_file "SWAT" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1 // versionA 
04EF: release_animation "SWAT"	

:SWAT_2_INJURED
wait 0
if
8611: not actor $SWAT_2 performing_animation "gnstwall_injurd" 
else_jump @SWAT_3_INJURED
if
8184: not actor $SWAT_2 health >= 95
else_jump @SWAT_3_INJURED
0605: actor $SWAT_2 perform_animation_sequence "gnstwall_injurd" IFP_file "SWAT" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1 // versionA 
04EF: release_animation "SWAT"   

:SWAT_3_INJURED

...enz...

Thanx

Groeten

Leumas

Bewerkt: door Leumas
Geplaatst:

Misschien dat het wel in je script staat, maar.. Als je de IFP niet laad voert deze de animatie ook niet uit. Dit zou 't probleem kunnen zijn.

04ED: load_animation "SWAT" 

:LOADANIM
wait 0
if
84EE: animation "SWAT" loaded 
jf @LOADANIM

//Hier de code die jij al hebt

Geplaatst:

Thanx voor de hulp maar daar zit het probleem niet, de animatie load ik in een eerdere lijn die ik hier niet melde. Het probleem is dat met deze code de Swat al op de grond ligt zonder dat ik hem neerschiet of dat hij al dood is zonder dat ik er op geschoten heb.

De vraag zit eerder in hoe ik ervoor zorg dat wanneer de personage minder heeft dan 100 health hij dan automatisch op de grond valt zoals de rest van de script het vermeld. Dus hoe gebruik ik deze code:

Heb ik dit eerst nodig:

0006: 0@ = -1

of

0226: $6459 = actor 164@ health

Thanx

Groeten

Leumas

Geplaatst:

Dat is wel handig om te vermelden :puh:

Misschien dat 't zo werkt:

:SWAT_1_INJURED
wait 0
0223: set_actor $SWAT_1 health_to 100 
if and
8611: not actor $SWAT_1 performing_animation "gnstwall_injurd" 
0605: actor $SWAT_1 perform_animation_sequence "gnstwall_injurd" IFP_file "SWAT" 4.0 loop 1 0 0 0 time -1 // versionA

Misschien dat 't zo werkt. Het is in ieder geval niet slim om de animatie te unloaden wanneer hij 't doet, want de andere moeten ook nog die animatie doen. Daarnaast heb ik ook de if iets korter gemaakt, en als eerst gezegd dat de actor wel 100 health heeft.

Geplaatst:

Hey, thanks

Ik heb het brobleem gevonden. Een Swat heeft 100% health en 20% extra armour. Ik heb eigenlijk eerst

035F: actor $SWAT_1 armour += -100

moeten gebruiken zodat de Swat zijn armour verliest om dan deze code

8184: not actor $SWAT_1 health >= 99

te kunnen gebruiken. Anders moest ik altijd 3 maal (-10% armour, -10% armour en dan pas -10% health) op een swat schieten vooralleer hij de script in aanmerking nam.

Cheers

Leumas

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...