Rinaldootje Geplaatst: 12 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 Oke sinds de release van beide Handhelds is er een eindeloze discussie over welke beter is. De een zegt de PSP de ander DS, en veelal geef ik beide niet gelijk aangezien het weinig voorkomt dat er iemand met goede argumenten komt. Meestal zeggen ze niks anders dan 'hij is saai, Geen goede spellen komen er op uit' of 'Hij is te duur, Je ziet er alleen maar patsers mee lopen' Nou vraag ik aan jullie 'Welke handheld van nu is volgens jou de betere? Kom met argumenten!' [b]Handheld: [/b]PSP/DS [b]Waarom?: [/b] Handheld: PSP Waarom?: Persoonlijk vind ik de DS voor de wat kleinere 'Nieuwere' generatie. Het is iets totaal nieuws, Een klein paneeltje waar je op kan krassen. Maar ook ben ik zelf ook niet echt zo een persoon dat het leuk vind om met een stokje te zwaaien. Wie denk je dat ik ben Harry potter? Kijk ik ben nog van de generatie games dat je één gamepad gebruikte . En ja op de PSP kan je niks anders doen dan de knoppen gebruiken (En de Analoog stick). Zelf vind ik dat fijner aangezien je het scherm ten alle tijde recht hebt en duidelijk ziet wat er gebeurt. Ook vind ik de graphics van de PSP veelal fijner om mee te spelen. Je kan daar duidelijk zien wat wat is. Bij de DS heb ik daar soms nogal moeite mee. Ook de PSP heeft al vanaf het begin meer functies. Muziek, Films, Foto's, Games, Internet. Maar ook voel ik bij mezelf dat er meer games waarin ik geïnteresseerd ben uit zijn op de PSP. Bij de DS is dat minder (Oke zelda op meer kan ik even niet komen) Terwijl bij de PSP er altijd wel een spel ik of komt. Oke en nu vraag ik dus jullie mening. En A.U.B. niet Gewoon omdat de ds saai is of omdat de psp lelijk is. Heb je alleen zo een mening post dan liever niet. Dat is ook de redenen dat dit geen poll is aangezien ik dan weet dat er dan gewoon stemmen gaan vallen die geen goede argumenten hebben. Reageren
GTA Haas Geplaatst: 12 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 Handheld: PSP Waarom?: Op je PSP kan je muziek, video's, foto's etc. zetten en afspelen/bekijken. Ook heeft de PSP betere graphics dan de DS, meeste mensen kopen de DS omdat ze denken dat die touchscreen heel leuk is. Dat is het ook, maar het valt wel een beetje tegen met de graphics daarom kies ik de PSP. =] Reageren
PowerPats Geplaatst: 12 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 Handheld: PSP/DS DS Waarom?: Ik had al een ps2 en ps3, en de PSP vond ik gewoon een draagbare PS2 omdat de meeste spellen voor die handheld ook op de ps2 beschikbaar zijn. de DS vind ik veel beter qua aanbod games, Tuurlijk zijn de graphics slechter. Maar het zijn voor mij die games die tellen. Reageren
fera078 Geplaatst: 12 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 Handheld: Playstation Portable Waarom?: Ik hou van actie en mooie, realische graphics. Dat mis ik bij de DS. En om lekker op mijn gemak overal lekker rustig te kunnen spelen, bij de DS moet je het stokje gebruiken. En dat vind ik nou heel irritant. Bij de PSP kun je ook muziek luisteren, bij DS is de geluid niet helder en je krijgt er wieing volume van. Mvg, Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 12 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 Handheld: PSP Waarom?: omdat ik er niet zo veel van hou om met dat stokje te spelen en de besturing vind ik veel beter dan de DS omdat je bij de PSP zo analoge ding zit die je kan draaien en dat vind ik gewoon fijn.ook de graphics zijn mooier en dat vind ik ook wel belangrijk.en op de DS komen er eigenlijk niet zo veel geweldadige games op uit en ik speel dit soort spellen wel graag. Reageren
XTR17 Geplaatst: 12 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 Handheld: PSP Waarom?: - Een halfjaar geleden veel plezier mee gehad (verkocht in verband met aanschaf monitor voor PS3) en ben van plan eind dit jaar nog een nieuwe aan te schaffen (PSP 3000 voor 150 euro). Je kunt er veel meer mee dan met een DS. Ik ben zelf geen touchscreen fan en aangezien me zusje een DS heeft heb ik er wel vaker op gespeelt, maar het verveelde na een tijdje (enigste spel dat ik leuk vond was Pokémon ). Verder is het leuk dat je in de auto met de PSP films enz. kunt bekijken. Reageren
Reinier93 Geplaatst: 13 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2009 Handheld: PSP Waarom?: Vooral om de GTA's, God Of War en Daxter. Ik vind de PSP gewoon meer een gamehandheld dat de DS. DS is meer voor de kleinere kinderen. Reageren
FGras Geplaatst: 13 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2009 Handheld: PSP Waarom?: DS is gewoon voor oude mensen xD Reageren
Dakendak Geplaatst: 22 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2009 Handheld: PSP/DS : Alletwee Waarom?: Ik vind dat de DS voor de kinderen zijn die jong zijn . (<10_12) De PSP is dan meer voor tieners/jongeren (>12) . Ik ben 13 , dus nu gaat m'n voorkeur uit naar de PSP Go! . Reageren
vice Geplaatst: 22 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2009 Handheld: PSP Waarom?: Ik vind de PSP leuker om op te spelen omdat je een makkelijkere 'besturing' hebt. Bij de DS heb je een stokje en dan ook nog allerlei knoppen, en terwijl moet je dan ook nog je DS vasthouden. Bij de PSP heb ik daar minder moeite mee omdat ik hem op een 'normale' manier kan vasthouden en ook nog eens goed kan spelen (behalve dan één keer, toen ik per ongeluk de PSP uitzette XD). Maar ik vind de PSP gewoon fijner om mee te spelen, de graphics zijn ook beter, en je kan meer doen. Je kan internetten, muziek luisteren. Het enige nadeel aan de PSP is de batterij. Na 4 a 5 uur spelen is de batterij al leeg, dat vind ik wel jammer. Ik ewet niet of dat met de Nintendo DS ook zo is (heb er wel een, maar ik check de tijd nooit echt). Maar dat vind ik er wel jammer aan. Je zou toch wel verwachten van iets dat je ergens mee naar toe kan nemen dat het toch wel 10 a 15 uur meekan (non-stop) ipv voor noodgevallen altijd een oplaadstekker bij moet hebben . Reageren
Michael_Scofield94941 Geplaatst: 22 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2009 Handheld: PSP Waarom ? Omdat je met PSP films kunt kijken, muziek kunt luisteren, foto's kunt bekijken, internetten, gamen en er zijn betere games voor PSP, en de psp is ook mooier dan de DS. Reageren
PowerPats Geplaatst: 24 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 Ik vind nog steeds de vergelijking niet kunnen, Het zijn beiden 2 compleet verschillene systemen. je vergelijkt een nintendo 64 toch ook niet met een playstation 2. Reageren
Rinaldootje Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 Ik vind nog steeds de vergelijking niet kunnen, Het zijn beiden 2 compleet verschillene systemen. je vergelijkt een nintendo 64 toch ook niet met een playstation 2. Dat is waar het zijn 2 totaal verschillende systemen. Maar het zijn wel nu de enigste 2 Handhelds die op de Markt zijn (Naast de Cheap Rip-offs) En ja daar is nu veel om te doen Reageren
vice Geplaatst: 24 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 (bewerkt) Ik vind nog steeds de vergelijking niet kunnen, Het zijn beiden 2 compleet verschillene systemen. je vergelijkt een nintendo 64 toch ook niet met een playstation 2. Dat is waar het zijn 2 totaal verschillende systemen. Maar het zijn wel nu de enigste 2 Handhelds die op de Markt zijn (Naast de Cheap Rip-offs) En ja daar is nu veel om te doen Met de DSI die nu ook bestaat is het verschil of zo toch niet zo groot met PSP. Je hebt geloof ik meteen ook een internet browser (denk ik?), camera, bewerkfunctie voor foto's, online shop en zo verder. PSP heeft ook internet browser, camera (moet je wel aankopen), bewerkfunctie weet ik niet, denk van niet, en heeft ook online shop en zo. Dus eigenlijk is het verschil niet zo groot meer. Maar mijn voorkeur blijft uit gaan naar de PSP. Bewerkt: 24 oktober 2009 door vice Reageren
Ferre Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Nintendo DS. Omdat je alleen maar bezig bent met laden, laat staan gebruiken als multimediaspeler. De PSP is een conservatief stuk hardware terwijl de DS revolutionair is. Een handheld koop je al helemaal niet voor de graphics. Dat in de ogen van PSP-bezitters de Nintendo DS voor kinderen en bejaarden is, daar kan ik ook niks aan doen. Ze denken dat de NDS voor Brain Training en Nintendogs is en de PSP voor GTA en Need for Speed (verder houdt het daar ook mee op). De PSP bezitters zijn gewoon gefrustreerd omdat er weinig games meer komen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.