Jump to content

Het Pingtest topic


Donald F. Duck

Recommended Posts

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Cabyon

    5

  • Donald F. Duck

    4

  • Rullez

    3

  • Bierbuikje

    3

ping maakt dus helemaal niks uit met je internet. misschien wel hoe sloom je internet provider is maar het ligt eerder aan de server die je probeert te bereiken. ik heb ping van 200m/s naar de US op een hele drukke server. naar een nederlandse server heb ik nauwlijks 10ms dus het maakt veel uit waar je naartoe pingt en welke traceroute het internet neemt.

beetje nutteloos dus want de ping zal niet zo heel veel zeggen..

En gtahaas, unable to test packet loss kon niet gebeuren omdat je firewall java blokkeert, althans dat is wat bij mij gebeurt..

1020531.png

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de test niet geheel reprecentatief voor je lijnkwaliteit. Op dit moment lijkt de test niet echt rekening te houden met de afstand. Als ik naar Nieuw Zeeland test heb ik namelijk een D voor lijn kwaliteit. Met een ping van 322 ms, geen packet loss en een jitter van 0 ms kan de lijn naar Nieuw Zeeland namelijk niet echt beter.

Naar Alphen aan de Rijn heb ik netjes 0% packet loss, 0 ms jitter en een ping van 4 ms.

Klein detail is wel dat ik dit met een Cat5E gigabit lijn test die binnen 100 meter al verder gaat op glas.

ping maakt dus helemaal niks uit met je internet.

Dit klopt. Je merkt dit niet bij het bezoeken van websites. Veel belangrijker is dat de server snel de website serveert en naar je toestuurt. Als de server aan de andere kant te traag is sluiten mensen hun webbrowser. Het is dus vooral voor webwinkels ed. (maar natuurlijk ook voor GTAGames.nl) veel belangrijker dat de aanvragen snel worden afgehandeld waardoor ze geen potentiële klanten verliezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...