Jump to content

CPU Fan Error


Deluxo

Recommended Posts

Hallo,

Mijn vader heeft een Pentium 4 @ 3.00 GHz in zijn eigen pc gebouwt.

Maar, hij start de pc op, staat er CPU Fan Error! Press F1 ofzoiets. Als ik F1 indruk, kom ik in de BIOS.

Maar wat moet ik doen?

Intel Pentium 4 @ 3.00 GHz

ASUS P5KPL-CM

ATI Radeon HD2350

Bewerkt: door Deluxo
Link to comment
Delen op andere websites

Zit 'ie wel goed aangesloten? M.a.w. zit het stekkertje in de 4 pins aansluiting voor de CPU fan en gaat hij ook draaien als je de computer aanzet?

Hij zit er goed in en hij gaat draaien als je de pc aanzet.

Als alles gewoon draait en je temperaturen in windows zijn ook goed. Dan zou ik in de BIOS de CPU FAN lezing uitzettend. Dan geeft die de error ook niet meer. Is vooral een bekend probleem voor mensen met waterkoeling of die passief koelen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Mijn vader heeft een Pentium 4 @ 3.00 GHz in zijn eigen pc gebouwt.

Maar, hij start de pc op, staat er CPU Fan Error! Press F1 ofzoiets. Als ik F1 indruk, kom ik in de BIOS.

Maar wat moet ik doen?

Intel Pentium 4 @ 3.00 GHz

ASUS P5KPL-CM

ATI Radeon HD2350

Ik heb hier hetzelfde probleem (hardware, zie handtekening), behalve het F1 verhaal (ook als ik die 'press f1' in de bios aanzet). Bij mij werkt alles verder goed: fan draait, en met de programma's van Asus kan ik de fan-profielen aanpassen, en je hoort dat de fan harder en zachter gaat draaien. Dus ik vraag me eigenlijk ook af waarom ik zo'n melding krijg..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...