Jump to content

0249: release_model #VOORBEELD


Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi

Ik heb mij al eerder deze vraag gesteld. Moet ik eigenlijk het model releasen achter elke actor die ik maak:

Model.Load(#SWAT)
038B: load_requested_models

:MISSION_30_LOAD
00D6: if or  
8248:   not model #SWAT available
004D: jump_if_false @MISSION_30_LOADED
0001: wait 0 ms 
0002: jump @MISSION_30_LOAD

:MISSION_30_LOADED

$SWAT_1 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 171.3268, 1008.3828)
0173: set_actor $SWAT_1 Z_angle_to 90.0
0249: release_model #SWAT

$SWAT_2 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 172.8268, 1008.3828)
0173: set_actor $SWAT_2 Z_angle_to 90.0
0249: release_model #SWAT

$SWAT_3 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 174.3268, 1008.3828)
0173: set_actor $SWAT_3 Z_angle_to 90.0
0249: release_model #SWAT

Of is het genoeg om het model 1 keer te releasen na gebruik:

Model.Load(#SWAT)
038B: load_requested_models

:MISSION_30_LOAD
00D6: if or  
8248:   not model #SWAT available
004D: jump_if_false @MISSION_30_LOADED
0001: wait 0 ms 
0002: jump @MISSION_30_LOAD

:MISSION_30_LOADED

$SWAT_1 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 171.3268, 1008.3828)
0173: set_actor $SWAT_1 Z_angle_to 90.0

$SWAT_2 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 172.8268, 1008.3828)
0173: set_actor $SWAT_2 Z_angle_to 90.0

$SWAT_3 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 174.3268, 1008.3828)
0173: set_actor $SWAT_3 Z_angle_to 90.0

0249: release_model #SWAT

Geldt dit nu voor alle models, zo goed als weapons, actors, cars, objects? Of alleen voor één van die 4?

Cheers

Leumas

Geplaatst: (bewerkt)

Je released het model uit het geheugen, en niet een actor/wapen handler. Dus pas als je een model niet meer nodig hebt voor wat dan ook, is het effectief om het te releasen.

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:

Sterker nog, als het goed is zou dat tweede een crash op moeten leveren. In principe doe je Model.Load voor het inladen van het model, en de release opcode voor het "uitladen". Met andere woorden, je hebt je model niet meer ingeladen als je release_model doet. Dan zou het dus hetzelfde moeten doen als wanneer je helemaal geen model.load hebt gebruikt; een crash dus.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...