Leumas Geplaatst: 15 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2009 Hoi Ik heb mij al eerder deze vraag gesteld. Moet ik eigenlijk het model releasen achter elke actor die ik maak: Model.Load(#SWAT) 038B: load_requested_models :MISSION_30_LOAD 00D6: if or 8248: not model #SWAT available 004D: jump_if_false @MISSION_30_LOADED 0001: wait 0 ms 0002: jump @MISSION_30_LOAD :MISSION_30_LOADED $SWAT_1 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 171.3268, 1008.3828) 0173: set_actor $SWAT_1 Z_angle_to 90.0 0249: release_model #SWAT $SWAT_2 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 172.8268, 1008.3828) 0173: set_actor $SWAT_2 Z_angle_to 90.0 0249: release_model #SWAT $SWAT_3 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 174.3268, 1008.3828) 0173: set_actor $SWAT_3 Z_angle_to 90.0 0249: release_model #SWAT Of is het genoeg om het model 1 keer te releasen na gebruik: Model.Load(#SWAT) 038B: load_requested_models :MISSION_30_LOAD 00D6: if or 8248: not model #SWAT available 004D: jump_if_false @MISSION_30_LOADED 0001: wait 0 ms 0002: jump @MISSION_30_LOAD :MISSION_30_LOADED $SWAT_1 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 171.3268, 1008.3828) 0173: set_actor $SWAT_1 Z_angle_to 90.0 $SWAT_2 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 172.8268, 1008.3828) 0173: set_actor $SWAT_2 Z_angle_to 90.0 $SWAT_3 = Actor.Create(6, #SWAT, 387.5396, 174.3268, 1008.3828) 0173: set_actor $SWAT_3 Z_angle_to 90.0 0249: release_model #SWAT Geldt dit nu voor alle models, zo goed als weapons, actors, cars, objects? Of alleen voor één van die 4? Cheers Leumas Reageren
hippiebus Geplaatst: 15 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2009 Het laatste, kan altijd Je moet alleen wel zorgen dat de code daar komt Reageren
Beagle Geplaatst: 15 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2009 (bewerkt) Je released het model uit het geheugen, en niet een actor/wapen handler. Dus pas als je een model niet meer nodig hebt voor wat dan ook, is het effectief om het te releasen. Bewerkt: 15 oktober 2009 door Beagle Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 16 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2009 Sterker nog, als het goed is zou dat tweede een crash op moeten leveren. In principe doe je Model.Load voor het inladen van het model, en de release opcode voor het "uitladen". Met andere woorden, je hebt je model niet meer ingeladen als je release_model doet. Dan zou het dus hetzelfde moeten doen als wanneer je helemaal geen model.load hebt gebruikt; een crash dus. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.