Rickyboy30 Geplaatst: 19 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2009 En op zijn beurt lijkt PHP ongeloofelijk veel op C++, mijn advies: lees de tutorials goed zet het in je gamemode en als je errors krijgt probeer ze te begrijpen naar de aangeduide regel te gaan en mss vind je dan wel de fout zo begin je al goed ok thanks, zal ik doen Misschien nog een hint voor je: Begin niet meteen met een RP server, ik ben ook begonnen met een RP server, maar zag toen pas in dat het mischien te hoog gegrepen was. Begin anders eerst met iets makkelijker, zoals een DM server Dan leer je de basis, en krijg je natuurlijk nieuwe scripting ervaring Veel suc6 Reageren
svorpyx Geplaatst: 19 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2009 En op zijn beurt lijkt PHP ongeloofelijk veel op C++, mijn advies: lees de tutorials goed zet het in je gamemode en als je errors krijgt probeer ze te begrijpen naar de aangeduide regel te gaan en mss vind je dan wel de fout zo begin je al goed ok thanks, zal ik doen Misschien nog een hint voor je: Begin niet meteen met een RP server, ik ben ook begonnen met een RP server, maar zag toen pas in dat het mischien te hoog gegrepen was. Begin anders eerst met iets makkelijker, zoals een DM server Dan leer je de basis, en krijg je natuurlijk nieuwe scripting ervaring Veel suc6 ok thanks, ff offtopic. heb een zeg maar een loginscript in basis script gezet: // includes etc! #include <a_samp> #include <dudb> #include <Dini> #include <dutils> #include <seif_text> #define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA #define COLOR_GREEN 0x33AA33AA #define COLOR_RED 0xAA3333AA #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA #define COLOR_DARKRED 0x660000AA #define COLOR_BLUE 0x0000BBAA #define COLOR_ORANGE 0xFF9900AA #define COLOR_PINK 0xFF66FFAA #define COLOR_LIGHTBLUE 0x33CCFFAA #define COLOR_CYAN 0x00BFF3AA #define COLOR_BLACK 0x000000AA #define COLOR_BROWN 0XA52A2AAA #define COLOR_GOLD 0xB8860BAA #define COLOR_INDIGO 0x4B00B0AA #define COLOR_LAWNGREEN 0x7CFC00AA #define COLOR_LIMEGREEN 0x32CD32AA #define COLOR_OLIVE 0x808000AA #define COLOR_SEAGREEN 0x2E8B57AA #define COLOR_TOMATO 0xFF6347AA #define COLOR_YELLOWGREEN 0x9ACD32AA #define COLOR_MEDIUMAQUA 0x83BFBFAA #define COLOR_FLBLUE 0x6495EDAA #define COLOR_MAGENTA 0xFF00FFFF #define COLOR_PURPLE 0x800080AA new logged[MAX_PLAYERS]; new Float:health; new Float:armour; #if defined FILTERSCRIPT // filterscript! public OnFilterScriptInit() { print("\n--------------------------------------"); print(" Login Systeem"); print("--------------------------------------\n"); print("Succesvol gestart!"); return 1; } stock PlayerName(playerid) { new name[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, name, MAX_PLAYER_NAME); return name; } public OnFilterScriptExit() { print("\n--------------------------------------"); print(" Login Systeem"); print("--------------------------------------\n"); print("Doei!"); return 1; } #else main() { print("\n----------------------------------"); print(" DutchRolePlay!"); print("----------------------------------\n"); } #endif // ongamemodeinit! public OnGameModeInit() { // Don't use these lines if it's a filterscript SetGameModeText("Blank Script"); AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); return 1; } // ongamemodeexit! public OnGameModeExit() { return 1; } // onplayerrequestclass public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); return 1; } // onplayerrequestspawn public OnPlayerRequestSpawn(playerid) { return 1; } // onplayerconnect public OnPlayerConnect(playerid) { if (!udb_Exists(PlayerName(playerid))) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "This nickname is not in use!, Deze nickname is nog niet gebruikt!"); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Please do /register [password] to register!, Doe /register [password om te registreren!"); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "WARNING: The admins can see your password!, PAS OP: De admins kunnes je wachtwoord zien!"); return 1; } SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "This username is already in use!, Deze nickname is al gebruikt!"); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Please do /login [password] to login!, Doe /login om in te loggen!"); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "WARNING: The admins can see your password!, PAS OP: De admins kunnes je wachtwoord zien!"); return 1; } // onplayerdisconnect public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { if (logged[playerid] == 1) dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("money", GetPlayerMoney(playerid)); new Float:x,Float:y,Float:z; GetPlayerPos(playerid,x,y,z); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("x",floatround(x)); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("y",floatround(y)); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("z",floatround(z)); GetPlayerHealth(playerid,health); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("health",floatround(health)); GetPlayerArmour(playerid, armour); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("armour",floatround(armour)); logged[playerid] = 0; return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { if (logged[playerid] != 1) { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You've got kicked! [Please login or register!, Je bent gekickt! [login of registreer!]"); return 1; } if (dUserINT(PlayerName(playerid)).("x")!=0) { SetPlayerPos(playerid, float(dUserINT(PlayerName(playerid)).("x")), float(dUserINT(PlayerName(playerid)).("y")), float(dUserINT(PlayerName(playerid)).("z"))); } if (dUserINT(PlayerName(playerid)).("health")!=0) { SetPlayerHealth(playerid, float(dUserINT(PlayerName(playerid)).("health"))); } if (dUserINT(PlayerName(playerid)).("armour")!=0) { SetPlayerArmour(playerid, float(dUserINT(PlayerName(playerid)).("armour"))); } return 1; } public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { new Float:x,Float:y,Float:z; if (logged[playerid] == 1) GetPlayerPos(playerid,x,y,z); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("x",floatround(x)); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("y",floatround(y)); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("z",floatround(z)); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("health",(100)); dUserSetINT(PlayerName(playerid)).("armour",(0)); return 1; } public OnVehicleSpawn(vehicleid) { return 1; } public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid) { return 1; } public OnPlayerText(playerid, text[]) { return 1; } public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[]) { return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { /new cmd[256]; new idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); if (strcmp(cmd, "/slogin", true) == 0) { if (logged[playerid] != 1 && udb_Exists(PlayerName(playerid))) { new dir[256]; dir = strtok(cmdtext, idx); if (strlen(dir) && strcmp(dir, dUser(PlayerName(playerid)).("password"), true) == 0) { logged[playerid] = 1; DisplayTextForPlayer(playerid,"~g~logged in!", 5, 1, 2); GivePlayerMoney(playerid, dUserINT(PlayerName(playerid)).("money")); } return 1; } return 0; } public OnPlayerInfoChange(playerid) { return 1; } public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { return 1; } public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid) { return 1; } public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate) { return 1; } public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid) { return 1; } public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid) { return 1; } public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid) { return 1; } public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid) { return 1; } public OnRconCommand(cmd[]) { return 1; } public OnObjectMoved(objectid) { return 1; } public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid) { return 1; } public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { return 1; } public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row) { return 1; } public OnPlayerExitedMenu(playerid) { return 1; } else{ DisplayTextForPlayer(playerid,"~r~ERROR", 5, 1, 2); } return 1; } if (strcmp(cmd, "/sregister", true) == 0) { if (logged[playerid] != 1 && !udb_Exists(PlayerName(playerid))) { new dir[256]; dir = strtok(cmdtext, idx); if (strlen(dir)) { new fname[MAX_STRING]; format(fname,sizeof(fname),"%s.dudb.sav",udb_encode(PlayerName(playerid))); dini_Create(fname); dUserSet(PlayerName(playerid)).("password", dir); DisplayTextForPlayer(playerid,"~g~registered", 5, 1, 2); SendClientMessage(playerid,COLOR_GREEN,"Registered - Please login now: /slogin [your password]"); } } else{ DisplayTextForPlayer(playerid,"~r~ERROR", 5, 1, 2); } return 1; } return 0; } weet iemand wat hier fout is? Reageren
Dakendak Geplaatst: 20 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2009 ?? Bumpen mag pas na 24 uur ... Reageren
svorpyx Geplaatst: 20 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 oktober 2009 ?? Bumpen mag pas na 24 uur ... sorry, maar weet iemand het? Reageren
CAR Geplaatst: 21 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2009 Wat is je error/warning dan? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.