Jump to content

G-Parted


gta_rulez

Recommended Posts

Hallo mensen. Ik zou graag met het programma G-Parted de C schijf kleiner willen maken en dan een nieuwe partitie aanmaken. Dit omdat mijn vader nu vista heeft en Windows 7 wil proberen. Maar hij durft niet in een keer over te gaan. Dus is het veilig om met G-Parted de C partitie te verkleinen? Op de C schijf is Vista geinstalleerd. Volgens de verhalen die ik heb gelezen zitten er weinig risico's aan, maar ik wilde het even zeker weten van de experts hier :D. En als ik de belangrijke gegevens kopieer naar de D schijf, lopen die sowieso geen gevaar, toch? En hoe krijg ik een bootloader (zo heet dat toch?). Alvast bedankt :)

EDIT: Hmmm, nu ik dit heb gelezen, weet ik het niet meer zo zeker....

Bewerkt: door gta_rulez
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook met G-Parted partities verkleind. Niet degene waar mijn besturingssysteem op staat, maar mijn datapartitie. Het duurde wel érg lang (omdat hij ze ook moest verschuiven), maar er waren geen problemen achteraf.

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, bedankt voor je reactie. Ik heb intussen de laptop van mijn vader al met het programma van Vista zelf gedaan. Ging zonder problemen. Denk dat ik de PC ook op deze manier aanpak. Maar toch bedankt :D . Ik wist namelijk niet dat het ook op deze manier kon.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...