Jump to content

q6600 is stom bezig


Djmaddox

Recommended Posts

hai

Sinds ik mijn nieuwe CPU+bord heb en windows 7 opnieuw geinstalleerd heb is mn pc dodelijk irritant sloom geworden. Als hij na 3 min klaar is met CPU-Z opstarten staat er dat mn CPU op 1.6Ghz loopt ipv 2.4. Is er een manier dat hij gewoon op 2.4 loopt zoals dat hoort?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Djmaddox

    13

  • Sprunk

    5

  • Limbolander

    5

  • Galiorix

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hij klokt vanzelf terug als hij niets aan het doen is. (266x6=1596MHz)

En hoe kan ik er voor zorgen dat hij dat niet doet? Want hierdoor duurt het echt eeuwen op zelf internet explorer op te starten. Mijn andere Pc met een athlon op 2,2 ghz is nog 20x sneller.

lol, 5 post

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Bij AMD CPU's kun je dit uitzetten in de BIOS, dat zal met een Intel wel hetzelfde werken. Weet alleen de naam die Intel eraan heeft gegeven niet. Bij AMD heet het Cool'n'quiet.

En jij ging toch voor een Phenom II sparen? :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Bij AMD CPU's kun je dit uitzetten in de BIOS, dat zal met een Intel wel hetzelfde werken. Weet alleen de naam die Intel eraan heeft gegeven niet. Bij AMD heet het Cool'n'quiet.

En jij ging toch voor een Phenom II sparen? crazy.gif

ging, ja.

Ik zal wel ff in de bios gaan rondneuzen.

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer dat van Limbolander ook even, want ik neem aan dat het niet die cool'n'quiet tegenhanger is, aangezien een Q6600 op 1.4 Mhz nog wel sneller is dan een Athlon X2.

Waarom ben je trouwens voor een Q6600 gegaan?

Link to comment
Delen op andere websites

ga naar je BIOS, dan CPU settings ofzoiets en zet C1E/speedstep/EIST uit, dat zijn de benamingen. Idd tegenhanger van cool'n'quiet, puur voor energie te besparen clockt je processor terug als je amper of niks met je pc doet in de vorm van je multiplier verlagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Energie besparing van Windows 7 op prestatie zetten, zou het euvel moeten verhelpen.

Hij staat op hoge prestaties, maar in CPU-Z zit hij nog steeds op 1.6Ghz.

Dan zul je toch in de BIOS opzoek moeten gaan de naar de speedstep instellingen van je processor, want dat regelt alles m.b.t de energie besparende functies van je CPU.

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist heb ik in de bios geneust van mn P6N-SLI bord, en ik kwam bij Cell options iets tegen dat Intel EIST heette. Ik zette het maar op disabled maar hij staat nog steeds op 1.6 als ik niks doe.

Stiekem OC gedaan zonder dat je het weet? Draai eens een stress test, verandert de waarde dan wel? Wat is de Multiplier? en wat is de Bus Speed?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...