Jump to content

q6600 is stom bezig


Djmaddox

Recommended Posts

Stiekem OC gedaan zonder dat je het weet? Draai eens een stress test, verandert de waarde dan wel? Wat is de Multiplier? en wat is de Bus Speed?

Nee, zou ook niet weten hoe. :puh:

Multiplyer is x9.

Bus speed is 266Mhz.

En wat is een goede stresstest?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Djmaddox

    13

  • Sprunk

    5

  • Limbolander

    5

  • Galiorix

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zoek naar Prime95 of Intel Burntest, allebei hele goede stress testen.

Ik heb nu eentje genaamd Orthos, is die een beetje goed?

EDIT:

En wat voor instellingen moet ik dan gebruiken?

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

staat er voor de rest geen speedstep bij ofzo? meestal staan er 2 , moeten dus allebei uit, wat ik hierboven benoemde (C1E/EIST/speedstep)

Dat is het niet, aangezien EIST etc de multi op 6x zet wat hier dus niet is. Heb je een bios update gedaan?

Link to comment
Delen op andere websites

maak eens screenshot van cpu-z.

Alstgijblieft:

Hier draait hij dan op 2,4, maar meestal staat hij op 1600.nogwat Mhz.

Dat is dus helemaal normaal en aangezien het je niet lukt om het uit te zetten geen moeite voor doen. Is zelfs beter voor je CPU en je merkt het echt niet. Het ligt niet aan je CPU als je PC traag aanvoelt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk eerder dat je harde schijf wel een goede format kan gebruiken of misschien is het wel tijd voor een nieuwe, aangezien die dingen ook niet het eeuwige leven hebben en als ze niet regelmatig geformatteerd worden gaan ze redelijk snel achteruit bij veel gebruik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk eerder dat je harde schijf wel een goede format kan gebruiken of misschien is het wel tijd voor een nieuwe, aangezien die dingen ook niet het eeuwige leven hebben en als ze niet regelmatig geformatteerd worden gaan ze redelijk snel achteruit bij veel gebruik.

Is dat echt nodig? Ik denk niet dat hij sloom is door ouderdom want die hdd is net 1 jaar oud, en er zit voor 350GB aan games op dus dat herinstalleer ik liever niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een clean instal van Windows is zeker aan te raden bij een CPU upgrade. Helaas moet je dan ook je HDD formatteren. Toen ik een nieuwe CPU installeerde, kreeg ik ook problemen met mijn OS. Kreeg vaak een BSOD en mijn PC wilde GTA IV niet afspelen.

Kun je niet een nieuwe HDD kopen, en dan Windows op die andere HDD (of SSD) installeren, zodat je games bewaard blijven?

Link to comment
Delen op andere websites

Of je verdeeld je huidige HDD in meerdere partities. Al weet ik niet of dat kan zonder data verlies, dat zou iemand anders eventueel kunnen bevestigen/ontkrachten. En ga dan meteen voor Windows 7 die gister uit is gekomen. De Home Premium OEM versie kost bij Alternate momenteel 77,77. En dan pak je een 160 GB Samsung F1, en dan ben je voor iets meer dan 100 euro klaar. Of je gaat op de illegale tour.

Link to comment
Delen op andere websites

Of je verdeeld je huidige HDD in meerdere partities. Al weet ik niet of dat kan zonder data verlies, dat zou iemand anders eventueel kunnen bevestigen/ontkrachten. En ga dan meteen voor Windows 7 die gister uit is gekomen. De Home Premium OEM versie kost bij Alternate momenteel 77,77. En dan pak je een 160 GB Samsung F1, en dan ben je voor iets meer dan 100 euro klaar. Of je gaat op de illegale tour.

Kan inderdaad, formatteer je gewoon de C partitie, installeer je daar je OS op. 160gb hdd? hele gb per euro klopt voor geen zak meer daar van, beter 500gb-1tb, die zijn de beste koop op het moment.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...