Jump to content

Computer Samenstellen


Donald-Duck

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik wil eind dit jaar een nieuwe computer kopen, ongeveer half december denk ik, maar omdat ik waarschijnlijk nog wel veel over dingen ga vragen start ik dit topic nu al. De onderdelen ga ik bij de plaatselijke computer zaak hier bestellen en zij zetten het gratis en elkaar. Maar ik gebruik azerty en alternate om de hardware te bekijken. Verder gebruik ik wat onderdelen van mijn oude computer. Geld is niet in overvloed aanwezig omdat ik eigenlijk in het nieuwe jaar alweer voor iets anders ga sparen.

Budget: 500 (550 max)

Doel (waar voor nodig): Gamen, photoshop en internet

Desktop of laptop: Desktop

Benodigde randapperatuur: nee

Besturingsysteem: nee

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Toetsenbord en muis, beeldscherm, boxen, harde schijf, behuizing, dvd speler

Voorkeuren voor merk: Nee, welke het beste is :puh:

Zelf in elkaar zetten: Nee

Extra koeling (voor overklokkken)?: Niet nodig

Ik dacht dat misschien deze computer wel goed was: =1&product[225854]=1&product[68467]=1&product[230944]=1&product[80156]=1"]klik

Vraag 1 hierover: Kan ik met een resolutie van 1680x1050 gta IV op deze computer spelen, en dan met welke settings.

Vraag 2 hierover: De processor is bij Alternate een stuk duurder. Is Azerty nou gewoon veel goedkoper? En bij Azerty is de 955 van Amd nog duurder dan deze 965. Terwijl de 965 naar mijn inzien er toch beter uitziet. Klopt dit wel?

Nieuwe samenstelling:=1&product[225854]=1&product[68467]=1&product[230944]=1&product[80156]=1"]klik

Bewerkt: door Donald-Duck
Link to comment
Delen op andere websites

Niet goed genoeg voor dat geld. Ik zou gewoon een kaart ui de nieuwe 5 serie van ATi pakken, DirectX is the real deal en het kost maar iets meer dan die 9800GT, die echt al ouwe zooi is vergeleken met de ATi kaarten.

Link to comment
Delen op andere websites

De 9800 GT is inderdaad niet de beste keus. Kies een HD 5770, die is perfect voor jou! Als je genoeg geld hebt kan je ook nog kiezen voor de HD 5870 of de HD 5770 in CrossFire, dat is weer wat goedkoper en scheelt af en toe maar 1 frame in benchmarks ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dan krijg je dus deze samenstelling: =1&product[225854]=1&product[68467]=1&product[230944]=1&product[80156]=1"]klik

Zit wel net op het randje, maar kan dus nog net.

Iemand nog antwoorden op de 2 vragen in de hoofdpost?

GTA IV gaat daar goed op draaien, ik denk dat hij prima draait op high met die resolutie. En dat zou echt niet lukken met die 9800GT...

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, nou beter dit en dat ik gta IV kan spelen op high, dan die andere met gta IV op med. En die voeding moet hem ook wel makkelijk aankunnen toch?

Weet iemand nog waarom de 955 duurder is dan de 965 (cpu´s van amd)?

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat Azerty die 955'en waarschijnlijk heeft ingekocht bij de introductie, toen AMD de hoofdprijs ervoor vroeg. Nu is de prijs gedaald, en wil Azerty de prijs logisch niet laten zakken omdat ze dan verlies draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Deze processor is 3.4Ghz, moet ik dan ook een supersnelle processor verwachten. En hoe zijn de prestaties tegenover deze processor. Deze had ik eerst gezien. Het valt me op dat de Intel processoren veel duurder zijn dan de amd. Zit hier een addertje onder het gras ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

AMD en ATI zijn Kwaliteit/Prijs veel beter. Ik zou de Phenom II X4 965 nemen, lekker overclockbaar, mits je een goede koeling hebt ;)

In principe maakt het niet veel uit aangezien je een Q9550 op lucht ook met niet teveel moeite goed kan overclocken, soms zelfs tot 4Ghz. Qua performance ontlopen ze elkaar niet zoveel, maar het energie verbruik zal wel in het voordeel van het AMD zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, ik was nog niet van plan te gaan overclocken, misschien komt dat later dan nog een keer als deze computer weer wat ouder is. Maar voorlopig kan deze processor alle games dus wel makkelijk aan. Want spellen zoals far cry 2 hebben een hoge kloksnelheid nodig, daarom leek deze mij wel wat.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik hoor veel goeds over de ssd´s. Ik snap dat niemand in de toekomst kan kijken, maar wordt er verwacht dat de prijs nog veel gaat dalen. Ik vind ze nu namelijk nog net iets te duur, en ook vind ik het zonde dat als ik het nu koop, ze over een jaar voor de helft te krijgen zijn. Of blijft de prijs nu een beetje hetzelfde. Als de prijs namelijk wel gaat dalen, en ik ga ze over een tijdje kopen, dan weet ik tenminste dat ik nu zeker geen duurdere pc moet kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...