Jump to content

OC Motherboard voor q8200

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo mensen,

ik heb een q8200 en ik wil die overclocken maar door mijn moederbord kan ik niet over de 2.8ghz.

dus mijn vraag is of jullie nog moederborden weten van tussen de 50 en de 100 euro waarme ik wel verder dan de 2.8ghz, en liefst nog over de 3.0ghz heen kan gaan, de koeling is iniedergeval geen probleem ;).

Bewerkt: door Emaitroy

Wat noem jij goedkoop?

EDIT @ Hieronder: Toen ik het las stond het er nog niet. :)

Bewerkt: door Djmaddox

Staat toch in zijn uitleg of lees ik dat verkeerd?

@hierboven: Ok, ik heb niks gezegd ;)

Bewerkt: door Exoit
Geplaatst:

Hallo mensen,

ik heb een q8200 en ik wil die overclocken maar door mijn moederbord kan ik niet over de 2.8ghz.

dus mijn vraag is of jullie nog moederborden weten van tussen de 50 en de 100 euro waarme ik wel verder dan de 2.8ghz, en liefst nog over de 3.0ghz heen kan gaan, de koeling is iniedergeval geen probleem ;).

Ik raad je een moederbord uit de P5Q serie van ASUS aan. Draai nu zelf 480FSB op 4,3GHz dus goed zijn ze sowieso.

Geplaatst:

ik had zelf ook al gekeken naar de p5q ja maar die zijn toch wel aardig duur?

Het zijn ook de top moederborden voor LGA775, als je een goedkoper bord neemt heb je kans dat hij op hogere overclocks niet stabiel is of iets dergelijks.

Geplaatst:

ik had zelf ook al gekeken naar de p5q ja maar die zijn toch wel aardig duur?

Het zijn ook de top moederborden voor LGA775, als je een goedkoper bord neemt heb je kans dat hij op hogere overclocks niet stabiel is of iets dergelijks.

dus dan word het een p5q deluxe ofzo? ;)

Geplaatst:

Gaan voor een P45 chipset moederbord, zodat je geen FSB wall krijgt (= FSB limiet van je moederbord ) wat bij slechtere chipsets snel voorkan komen aangezien de Q8200 zo'n lage multiplier heeft, dus veel FSB nodig, om toch nog hoge ghz te behalen.

Mooie optie is dan de asus P5Q reeks zoals QinX al aangaf inderdaad, bezit zelf de Asus P5Q pro.

Geplaatst:

Als je wil gaan overclocken moet je ook aan je Koeling denken en aan je Voeding. Je kan danwel je CPU naar 3GHZ doen maar dan houd hij het zonder goede koeling geen minuut vol

Geplaatst:

Als je wil gaan overclocken moet je ook aan je Koeling denken en aan je Voeding. Je kan danwel je CPU naar 3GHZ doen maar dan houd hij het zonder goede koeling geen minuut vol

Voeding maakt geen r*k uit. gewoon 500 watt en van een a-merk en dan heb je de beste voeding al. Verder is het aantal fases van het moederbord redelijk belangrijk. En zo'n beetje elke aftermarket koeler van boven de 20 euro is geweldig goed tegenwoordig.

Geplaatst:

Hallo mensen,

Hij zegt daar dat de koeling geen probleem is, dus heeft hij al een koeler. Deze post voegde dus echt niks toe :N

Geplaatst:

Hallo mensen,

Hij zegt daar dat de koeling geen probleem is, dus heeft hij al een koeler. Deze post voegde dus echt niks toe :N

ik probeer te zeggen dat al heb je nog zon goede koeling (hoewel ik me afvraag wat voor een hij heeft) niet te ver met gaan als je 3ghz wil halen moet je niet met een standaard koeler gaan zitten

Geplaatst:

ik denk dat de p45 inderdaad een goede keus is maar is de standard p5q goed genoeg?

over mijn koeling zoals ik al zij ik draai 'm nu vrij laag en hij houd 'm nu met 2.8ghz op 47-48 graden max, ik heb een artic cooling freezer 7 pro :tu:

Geplaatst:

ik denk dat de p45 inderdaad een goede keus is maar is de standard p5q goed genoeg?

over mijn koeling zoals ik al zij ik draai 'm nu vrij laag en hij houd 'm nu met 2.8ghz op 47-48 graden max, ik heb een artic cooling freezer 7 pro :tu:

ja

zolang hij niet boven de ~62 graden komt tijdens full load ( lees prime95 ) is er geen probleem.

Geplaatst:

ja

zolang hij niet boven de ~62 graden komt tijdens full load ( lees prime95 ) is er geen probleem.

dat komt wel goed, en anders koop ik nog betere koeling :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...