Jump to content

Kan mijn PC GTA IV wel aan


loop

Recommended Posts

Beste admins,

Ik krijg bij het opstarten van GTA IV (net nieuw) de foutmelding GTA IV FATAL ERROR D3D - Shader Model 3.0 or higher is required.

Is mijn videokaart soms te oud, zo ja moet ik dan ook de processor vervangen? en wat voor videokaart raden jullie mij dan aan.

Hier onder mijn Computer Specificaties:

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet Paul.

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: To Be Filled By O.E.M.

- Computermodel: To Be Filled By O.E.M.

- Computernaam: PAULSPC

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer Inc.

- Model: A8V Deluxe

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 06/30/05 17:34:14 Ver: 08.00.09, versie 1014.008

- Aansluitingen: AGP (Gebruikt), PCI1 (Vrij), PCI2 (Gebruikt), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Vrij)

- Poorten: PS/2 Mouse (Muis), PS/2 Keyboard (Toetsenbord), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), USB8 (USB), LPT1 (Parallel), Audio Mic In (Audio), Audio Line In (Audio), Audio Line Out (Audio), Audio Center (Audio), Audio Side Surround (Audio), Audio Back Surround (Audio), LAN (Netwerk), COM 1 (Serieel), MIDI (Midi), Joy Stick (Joystick), COM 2 (Serieel), FireWire 1 (FireWire), FireWire 2 (FireWire), AUX (Audio), CD (Audio), PRI_IDE (Geen), SEC_IDE (Geen), FLOPPY (Geen), CHA_FAN (Geen), CPU_FAN (Geen), MAIN POWER (Geen), CHASSIS (Geen), ATXPWR (Geen), FP_AUDIO (Geen), SATA1 (Geen), SATA2 (Geen), PWR_FAN (Geen), PRI_SATA (Geen), SEC_SATA (Geen), PRI_RAID (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon 64 Processor 3500+

- Kloksnelheid: 2202 MHz

- Socket: Socket 939

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 1023 MB RAM

- Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM), 512 MB RAM (Onbekend, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 232,88 GB (32,00 GB (C:) + 200,89 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 5,36 GB (4,00 GB (C:) + 1,36 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: CD- of DVD-ROM station, V: CD- of DVD-ROM station

- Model(len): A: Onbekend, C: HDS72252 5VLSA80 SCSI Disk Device SCSI, E: _NEC DVD_RW ND-3540A, V: Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Realtek

- Model: Realtek AC'97 Audio for VIA ® Audio Controller

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ASUS AX800 Series

- Beeldprocessor: ATI display adapter AGP (0x4A50)

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

- Stuurprogramma: ati2dvag.dll, versie 6.14.10.6546

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Plug en Play-monitor

- Schermresolutie: 1152x864

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 75 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)

- Model: USB-HID

- Aantal knoppen: 3

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-HID

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): 1394-netwerkkaart (), Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller (), Linksys Wireless-G PCI Network Adapter with SpeedBooster (Ethernet 802.3), TeamViewer VPN Adapter (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.1.8, MAC: 00:0C:41:63:71:D2, DHCP: 192.168.1.1 & IP: 0.0.0.0, MAC: 00:FF:FD:3F:71:5B, DHCP:

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 9.0c

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows XP Professional

- Versie: 5.1.2600

- Service Pack: Service Pack 3

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de systeemeisen wel gecontroleerd voordat je het spel hebt gekocht?

Deze computer kan het spel simpelweg niet aan. De processor en de videokaart zijn veel te slecht en het geheugen is ook aan de krappe kant. Upgraden is ook geen optie, doordat je AGP hebt.

Ik raad je aan om een nieuwe computer of nieuwe onderdelen (moederbord, geheugen, processor, videokaart, voeding, etc.) te kopen als je GTA IV wilt spelen.

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de systeemeisen wel gecontroleerd voordat je het spel hebt gekocht?

Deze computer kan het spel simpelweg niet aan. De processor en de videokaart zijn veel te slecht en het geheugen is ook aan de krappe kant. Upgraden is ook geen optie, doordat je AGP hebt.

Ik raad je aan om een nieuwe computer of nieuwe onderdelen (moederbord, geheugen, processor, videokaart, voeding, etc.) te kopen als je GTA IV wilt spelen.

Mvg,

Flitskikker

Nee dat heb ik niet gedaan in de verondestelling dat mijn pc hem aankon.

Maar ik wil alles in de pc vervangen van wat u opnoemt, maar in deze wirwar van verschillende producten weet ik niet wat ik het beste kan kopen, wat raad u mij aan van A tot Z zodat ik de komende jaren weer mee kan met de game eisen.

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Normaal gezien worden dit soort zaken afgehandeld in de Hardware sectie van dit forum, aangezien de mensen die verstand hebben van dit soort zaken daar meer kijken, maar toevallig viel mijn oog op dit topic.

Voordat ik of iemand anders een geschikt systeem samen kan stellen, moet ik het budget weten voor de upgrade. Dit budget kan variëren van 400 (een absoluut minimum om een GTA IV capable systeem samen te kunnen stellen) tot rond de 1500 euro voor de gemiddelde PC, maar het kan altijd nog veel hoger dan dat. Daarnaast moeten we weten of je het systeem zelf in mekaar wilt zetten of bijvoorbeeld door een kennis, of dat dat door de winkel gedaan moet worden. In het geval van de winkel moet u ongeveer 50 tot 60 euro (afhankelijk van de winkel in kwestie) daar voor betalen. Als we dit weten kunnen we gericht een computer samenstellen die precies binnen het gewenste budget valt.

Link to comment
Delen op andere websites

Normaal gezien worden dit soort zaken afgehandeld in de Hardware sectie van dit forum, aangezien de mensen die verstand hebben van dit soort zaken daar meer kijken, maar toevallig viel mijn oog op dit topic.

Voordat ik of iemand anders een geschikt systeem samen kan stellen, moet ik het budget weten voor de upgrade. Dit budget kan variëren van 400 (een absoluut minimum om een GTA IV capable systeem samen te kunnen stellen) tot rond de 1500 euro voor de gemiddelde PC, maar het kan altijd nog veel hoger dan dat. Daarnaast moeten we weten of je het systeem zelf in mekaar wilt zetten of bijvoorbeeld door een kennis, of dat dat door de winkel gedaan moet worden. In het geval van de winkel moet u ongeveer 50 tot 60 euro (afhankelijk van de winkel in kwestie) daar voor betalen. Als we dit weten kunnen we gericht een computer samenstellen die precies binnen het gewenste budget valt.

Mijn vader heeft me gezecht dat het nu kapitaal vernietiging zou zijn om nu de hele pc te gaan vernieuwen van binnen omdat dit het eerste spel is waar ik mee tegen zoiets aanloop, dus voorlopig komt GTA in de kast te staan.

Mijn excuses, tog bedankt voor de reacties.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...