NickyHendriks Geplaatst: 24 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 (bewerkt) Hallo, Ik heb weer een layout proberen te maken en deze vind ik toch echt best mooi eruit gekomen, niet al te ingewikkeld en toch stijlvol, meteen een logo van de site waar het voor is erin gedumpt die vanmiddag is gemaakt in samenwerking met BierBuikje. Ratez Plz Btw, een 1024×768 versie staat op mijn computer, maar die grootte heeft ie pas een minuut, dus die moet ik nog helemaal updaten en correct in elkaar zetten. Bewerkt: 24 oktober 2009 door Zamg0d1 Reageren
Jesperkaj Geplaatst: 24 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 Een goede, simpele, strakke layout. De combinatie wit en grijs past goed bij elkaar. De verschillende fonts zijn ook goed, behalve die van DF-O-Radio. Ik vind die een beetje van een kleurplatensite gejat als je begrijp wat ik bedoel. Ook vind ik dat dat wolkje dat er naast staat ook weg moet, het verpest een beetje de layout. Voor de rest weinig op aan te merken. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 Een goede, simpele, strakke layout. De combinatie wit en grijs past goed bij elkaar. De verschillende fonts zijn ook goed, behalve die van DF-O-Radio. Ik vind die een beetje van een kleurplatensite gejat als je begrijp wat ik bedoel. Ook vind ik dat dat wolkje dat er naast staat ook weg moet, het verpest een beetje de layout. Voor de rest weinig op aan te merken. Dat wolkje en dat font maakt samen mijn logo , de font is namelijk vrij te gebruiken, zo zou ik ook kunnen zeggen dat mensen Pjanoo niet meer mogen gebruiken omdat R* die al gebruikt in de trailer van tBoGT. Verder bedankt voor de rate. Reageren
.Senne Geplaatst: 24 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 Ik heb er niet veel op aan te merken, slechts één dingetje om precies te zijn. De tekst "The Overall radio for you" zou ik iets hoger plaatsen, zodat hij niet over de balk heen komt. Voor de rest een erg strakke lay-out, metaalgrijs spreekt me erg aan. Punkten: 9/10. D: En over het logo heb ik een beetje dezelfde mening: geef die meer een stijl die past bij de lay-out, iets met tech ofzo. Nu vind ik het logo meer passen bij een site met allerlei kleuren, terwijl hij in een grijze site staat. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 Dit is dan de uitvergrote versie die ik uiteindelijk ga gebruiken, alleen nog perfectioneren en experimenteren met het logo, ik heb ook een nieuw logo gemaakt: Hoe is dit dan? Reageren
-Omar- Geplaatst: 24 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2009 Hey! Ik wil ook Photoshop leren om layouts te maken. Ik heb de Nederlandse Photoshop maar eens gedownload want met de Engelse ga ik alleen maar naar de tutorials luisteren. Anyway, de layout ziet er inderdaad leuk uit zo als een plaatje. Toch ben ik bang dat het tegen valt. Er zit (vind ik) te veel grijs in vind ik. Dit maakt de layout somber. Ik zou veel meer met (zo noem ik ze maar) web2.0 kleuren aan de slag gaan zoals deze layout ziet er heel goed uit vind ik zelf. Simpel, kleurig maar toch ook praktisch voor de eind gebruiker. Ook zou ik de onderste bar weghalen of verkleinen. Ik neem aan dat hier je je copyright wilt hebben staan? Dat is op zich wel een goed idee maar ik zelf vind hem te groot. Dit commentaar is niet bedoelt om je af te kraken maar ik zou een gaan kijken naar layouts gewoon kijken op die sites met gratis .PSD of (X)HTML/CSS layouts! Nog een goed voorbeeld vind ik Twitter.com die hebben ook een mooie, vrolijke maar toch simpele layout. Hopelijk heb je er wat aan! Groeten, Omar Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 (bewerkt) Jaja, de layout is voor zoverre klaar dat ik hem wil gebruiken, eventuele aanpassingen komen binnenkort, maar nu eerst laten zien, aangezien het met een screen niet zo mooi is kun je de layout hier vinden: http://gaming-freak.nl/radio/index.php ik ben nog niet helemaal klaar maar dat komt nog wel. Ook wil ik in dat grote vlak een frame zetten dat daar de pagina's in laden Bewerkt: 27 oktober 2009 door Zamg0d1 Reageren
Remcconen Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 (bewerkt) Link die wel werkt: http://gaming-freak.nl/radio/ De layout is goed gelukt, alleen op je site valt er een wit vlak over de ronde hoeken. Ook moet je de radio in je eigen layout krijgen als dat mogelijk is. Bewerkt: 27 oktober 2009 door Remcconen Reageren
TomHagen Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 Op zich wel een gelikte lay-out, maar ik zie wel wat verbeterpuntjes. In het tekstvak zit nog een aparte scrollbar, als je die 'Pagina url' weg haalt (want waar dient die voor? ) is die tweede scrollbar ook weg. Of het vak wat groter maken. Ook staat de tekst die aan de bovenkant 'verdwijnt', als je naar beneden scrolt, over de rand. De tekst erin wat minder breed uitlijnen, een kleiner en mooier lettertype gebruiken. In de menubalk links zijn niet alle knoppen even hoog, de tekst staat niet goed. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 Link die wel werkt: http://gaming-freak.nl/radio/ De layout is goed gelukt, alleen op je site valt er een wit vlak over de ronde hoeken. Ook moet je de radio in je eigen layout krijgen als dat mogelijk is. Die vlakken komt door IE, ik zoek nog een oplossing voor dit, in Firefox is geen probleem Op zich wel een gelikte lay-out, maar ik zie wel wat verbeterpuntjes. In het tekstvak zit nog een aparte scrollbar, als je die 'Pagina url' weg haalt (want waar dient die voor? ) is die tweede scrollbar ook weg. Of het vak wat groter maken. Ook staat de tekst die aan de bovenkant 'verdwijnt', als je naar beneden scrolt, over de rand. De tekst erin wat minder breed uitlijnen, een kleiner en mooier lettertype gebruiken. In de menubalk links zijn niet alle knoppen even hoog, de tekst staat niet goed. Hier kan ik wat mee, en pagina url dient voor zodat mensen ernaar toe kunnen linken aangezien het allemaal in een iFrame staat en niet in apparte pagina's. En de knoppen geeft mij een probleem... Kan ik slices in een PSD nog aanpassen in grootte? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 Ziet er prima uit! Verzorgd en overzichtelijk. Probeer er overigens wel een gewoonte van te maken dat je alle onderdelen dezelfde tussenruimte geeft en op één lijn zet. Organisatie is de hoeksteen van een goede lay-out. Mijn advies: Verwijder je huidige menu, bepaal hoe groot je de buttons wilt hebben, bepaal dan hoeveel ruimte er tussen de buttons moet komen en bereken op basis van deze gegevens de omvang van je menu. Daarnaast zou je het logo nog iets meer met het onderwerp kunnen associëren. Voor de 'O' in DF-O-Radio kun je bijvoorbeeld een (vector) grammofoonplaat gebruiken. Maar dat is slechts een idee natuurlijk. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 oktober 2009 (bewerkt) Ik zal het eens proberen, maar mijn grootste plek waar ik dan tegenaan loop is de grootte van de buttons, die krijg ik niet evengroot omdat ik één shape maak en daar dan tekst op zet en dan mijn slices erin, maar nu lopen die dus ongelijk solved En hoe krijg ik zo'n vector dan? Bewerkt: 28 oktober 2009 door Zamg0d1 Reageren
Ghosty Geplaatst: 28 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2009 Zoek naar een vector lettertype. Of maak er zelf een, dat is ook niet zo bijzonder moeilijk. Een O, een splatter en een paar lijnen. En dan gewoon het geheel zwarte kleur geven en het lijkt wel op vector. Alleen het probleem is dat een vector weer zo raar lijkt. De layout is verder wel mooi, maar toch niet een layout die ik zomaar zie bij een radio. Kijk eens bij website van de ander zender, hoe die eruitzien. En verder missen er een paar voorzieningen. URL = overbodig, en ik had het overigens eerder in aparte pagina's gedaan. Dit is natuurlijk poep. En verder iets dynamischer, probeer wat met CSS. Een roll-out met javascript zou natuurlijk het beste zijn maar ik weet niet of je dat kunt. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 oktober 2009 Zoek naar een vector lettertype. Of maak er zelf een, dat is ook niet zo bijzonder moeilijk. Een O, een splatter en een paar lijnen. En dan gewoon het geheel zwarte kleur geven en het lijkt wel op vector. Alleen het probleem is dat een vector weer zo raar lijkt.Ik weet niet eens wat een vector is, dus hier heb ik al niks aan en begrijp het ook niet helemaal De layout is verder wel mooi, maar toch niet een layout die ik zomaar zie bij een radio. Kijk eens bij website van de ander zender, hoe die eruitzien. En verder missen er een paar voorzieningen. URL = overbodig, en ik had het overigens eerder in aparte pagina's gedaan. Dit is natuurlijk poep. En verder iets dynamischer, probeer wat met CSS. Een roll-out met javascript zou natuurlijk het beste zijn maar ik weet niet of je dat kunt. Dat is ook wat ik wil, een apparte layout, niet elke radiozender dezelfde layout heeft. En om een of andere reden werkt de CSS niet bij mij, zo wil hij de CSS niet goed laden ofzo, ook inline CSS doet ie niet ... En ik ken nog geen JScript, dus dynamisch zal het niet worden. Ik heb ook vanmorgen de hele layout opnieuw in HTML kunnen zetten en fixen aangezien de sidebar opnieuw in elkaar is gezet en dus opnieuw in HTML gezet worden met alle links. Nu heb ik wel een afbeelding in een DIV-Tag gezet zodat het niet meer geselecteerd kan worden etc. maar toch is het nog vrij onduidelijk. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 29 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2009 Ik weet niet eens wat een vector is, dus hier heb ik al niks aan en begrijp het ook niet helemaal Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Vector is overigens resolutie onafhankelijk. Met andere woorden: Hoe vaak je het logo ook vergroot, de kwaliteit blijft altijd 100%. Voor een klein vector logo kun je Photoshop gebruiken, tenzij je over Illustrator beschikt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.