Jump to content

Textdraw zonder GXT

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb even een vraagje:

Hoe maak je een textdraw waar tekst in staat al is het maar doodgewoon a zonder dat dat in de gxt staat, zover ik weet heeft bv dyom dat zo ;)

Ik wil bv eens proberen te zorgen dat je kan typen net als in dyom, dit gewoon voor te proberen he ;)

Want ik wil een tool maken waar ik even nog niets over ga zeggen en die de GXT soms niet kan gebruiken ;)

MVG, Megadreams

Geplaatst:

Ten eerste moet je weten dat DYOM een cleo3 mod is. CLEO3 maakt geen gebruik van de .gxt bestanden maar van .fxt bestanden die je zelf aan moet maken. Aangezien DYOM is gemaakt door 2 mensen met erg veel scripting ervaring zullen ze wel een manier hebben gevonden waar je geen .gxt of .fxt voor nodig hebt. Kortom, je zult moeten wachten op het antwoord van Dutchy3010 of PatrickW. (Je zou ook nog het CLEO3 bestand van DYOM kunnen openen en onderzoeken hoe ze het gedaan hebben.)

Grtz RD :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

DYOM is voor een klein deel CLEO, voor de rest MPACK (.scm). Alleen voor het opslaan en inlezen (en nog wat dingetjes) word CLEO gebruikt. Hoe DYOM het heeft gemaakt dat je kan typen, dat is een raadsel en een ingewikkeld script. Ik denk dat DYOM de tekst in een string zet en dat laat zien, maar het zou ook kunnen dat ze met cleo een fxt aanmaken en bewerken en die tekst laten zien, wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

@Hierboven: Simpelweg de scm decompileren en dat bekijken zal niet veel zin hebben, het script is zó ingewikkeld dat je er niks van snapt zonder de comments die in de source verwerkt zijn.

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:
CLEO3 maakt geen gebruik van de .gxt bestanden maar van .fxt bestanden die je zelf aan moet maken.

Fout. Je kunt gebruik maken van zowel GXT alfs FXT.

Je zou ook nog het CLEO3 bestand van DYOM kunnen openen en onderzoeken hoe ze het gedaan hebben.)

Wens ik hem heel veel plezier mee. :Y

Geplaatst:

Ik ken CLEO3 en zal die dan waarschijnlijk ook gebruiken, ik gebruikt toe nu gxt maar natuurlijk voor bepaalde getallen enzo wil ik dat het zonder gxt kan,

ik ga niet kijken in de DYOM code omdat die mega groot is en ik het dus nooit zal vinden ;)

Geplaatst:

Om opcodes te vinden die getallen kunnen laten zien, zonder dat deze in een gxt staan, moet je bij Opcode Search Tool (Sannybuilder) naar "number" zoeken. Hier vind je dan een aantal resultaten waar je 1 of meerdere getallen kan laten zien :).

Geplaatst:

Dat van getallen weet ik ;)

Maar goed ik wel het ook weten voor tekst maarja ik zal er wel wat op vinden.

Gewoon wat zitten uit te proberen xd

>> Het irritante is dat sa kan crashen en het bij een programma ofzo simpeler is om dingens te testen xd

Geplaatst:
CLEO3 maakt geen gebruik van de .gxt bestanden maar van .fxt bestanden die je zelf aan moet maken.

Fout. Je kunt gebruik maken van zowel GXT alfs FXT.

Je zou ook nog het CLEO3 bestand van DYOM kunnen openen en onderzoeken hoe ze het gedaan hebben.)

Wens ik hem heel veel plezier mee. :Y

Weer wat geleerd... :ch:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...