Jump to content

Nieuwe CPU koeler

Recommended Posts

Geplaatst:

RAM geheugen is cruciaal bij het overclocken. OOK de hoeveelheid. Als je 4x2GB=8GB gebruikt dan zal je Northbridge moeite hebben om een hoge FSB vast te houden. Met 2x1GB=2GB gaat dat makkelijker omdat je Northbridge minder moeite moet doen. Ook is de snelheid van het geheugen belangrijk en de koeling ervan. Als jij geen heatspreaders op je ram heb zitten zal het geheugen door de hoge FSB al snel oververhit raken en kapot gaan.

Ook is uiteraard de koeling van de CPU en de CPU zelf erg belangrijk. Heb je een oude of nieuwe stepping? Welke CPU gaat het eigenlijk om. Wat zijn je huidige temperaturen?

Ik heb thuis 2x Scythe Mugen 2 in gebruik en ik kan je zeggen het is een top ding voor zijn geld. 1 AMD Athlon X2 Energy Efficient CPU is passief gekoeld zelfs en mijn oude Q9550 kon er 4GHz op doen.

Geef eens wat meer info over je systeem dan kan ik je een schatting geven wat je kunt verwachten straks.

PS: blauwe lampjes geven geen koeling

De blauwe neon lampen van de McDonalds zijn er om de vliegen te elektrocuteren.

Geplaatst:

had ik dat dan even fout, dank u voor het rechtzetten QinX ;)

dit verlkaart dan ook wel een beetje waarom mijn athlon na een tijdje instabiel word bij overclocken.

Geplaatst:

Het heeft er toch erg veel mee te maken met je moederbord dat je geen FSB wall krijgt?

Ligt aan je CPU he. Ik heb een E5200 gehad deze heeft een fsb van 333 standaard maar een multiplier van 12 als ik me niet vergis. Hierdoor zal je moederbord niet snel de bottleneck zijn. Mijn vorige Q9550 had ook een fsb van 333 maar een multiplier van 8,5x hierdoor was mijn moederbord wel een bottleneck omdat de fsb max 500 was om te benchen en rond de 480 24/7. vandaar dat ik een overstap heb gemaakt naar een Q9650 hierdoor draai ik nu 480x9.

Al met al is het altijd een combinatie van alles. Daarom zou ik graag de specs willen weten van de TS zijn systeem. om het beste advies te geven.

Geplaatst:

Mijn CPU koeler is nu 50 graden idle(core0, de rest is lager) met een oc van 200mhz. En word koelpasta bij een koeler geleverd al koop je een koeler? Want ik heb nu namelijk geen koelpasta ertussen.

Geplaatst:

Mijn CPU koeler is nu 50 graden idle(core0, de rest is lager) met een oc van 200mhz. En word koelpasta bij een koeler geleverd al koop je een koeler? Want ik heb nu namelijk geen koelpasta ertussen.

Sorry maar dat is idioot, je moet ALTIJD koelpasta ertussen doen. Nu ben je gewoon je CPU aan het bakken. 50C idle is sowieso erg hoog al. Meestal wordt er koelpasta bij geleverd maar niet altijd. van de Mugen 2 weet ik dat zeker van van de OCZ vendetta ook.

Geplaatst:

Nog even een vraagje:

Bij de lokale PC winkel verkopen ze de arctic cooling freezer 7 pro voor 35 euro. Is dit een beetje een goede koeler of zal ik de Mugen 2 bestellen van Alternate en er dan nog 10 euro verzendkosten bij betalen of zal ik de Cooler Master Hyper Z600 halen voor 35 bij de MyCom hier in de buurt? En krijg je bij de Cooler Master Hyper Z600 een fan erbij geleverd?

Geplaatst:

Sorry maar dat is idioot, je moet ALTIJD koelpasta ertussen doen. Nu ben je gewoon je CPU aan het bakken. 50C idle is sowieso erg hoog al. Meestal wordt er koelpasta bij geleverd maar niet altijd. van de Mugen 2 weet ik dat zeker van van de OCZ vendetta ook.

dat is behoorlijk laag voor als er geen koelpasta tussen zit :puh:

Verder begin ik steeds meer te twijfelen of dit wel de echte maddox is, zulke opmerking zijn simpelweg te stom(ik wil hier vooral niet beledigend, lullig of iets in die geest mee zijn) voor de 'echte' maddox

Geplaatst:

Nog even een vraagje:

Bij de lokale PC winkel verkopen ze de arctic cooling freezer 7 pro voor 35 euro. Is dit een beetje een goede koeler of zal ik de Mugen 2 bestellen van Alternate en er dan nog 10 euro verzendkosten bij betalen of zal ik de Cooler Master Hyper Z600 halen voor 35 bij de MyCom hier in de buurt? En krijg je bij de Cooler Master Hyper Z600 een fan erbij geleverd?

arctic freezer zou ik niet halen 34 euro is erg veel voor die koeler. Verder is kiezen tussen de Mugen 2(zit een fan bij) of de Z600(geen fans). Persoonlijk zou ik tegenwoordig voor de Z600 gaan omdat ik daar toch betere ervaringen mee heb. Alleen 1/2 fans zijn wel een must voor die vindt ik.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...