keessie Geplaatst: 25 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 (bewerkt) hoever ben ik de dag vandaag? begin van originele post hallo ik ben bezig met een projectje om een vliegtuig te maken Ik gebruik sketchup vaak hoor ik mensen roepen dat sketchup alleen mooi is als je net zo goed als puma en al die andere ben ik hoop hierbij een klein tegendeel te bewijzen ik heb nog niet zo heel veel ervaring maar ik heb alvast een motor gemaakt en ik vind hem best wel goed gelukt heb je nog opmerkingen post ze zo kan ik weer wat leren UPDATE: ben nog even verder gaan modellen en heb er een vleugeltje bij gemaakt ik maak hem waarschijnlijk nog mooier aangezien ik hem niet helemaal mooi vind. maar als ik kijk naar wat ik in eerdere modellen gemaakt hebt is het mooi xD ik heb de motoren er onder gehangen btw het is geen vliegtuig dat ik namaak ik kijk gewoon naar wat foto's en kijk hoe het ongeveer in elkaar zit grz EDIT: ben alleen vergeten WIP in de titel te zetten :/ Bewerkt: 8 november 2009 door keessie Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 25 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 Ik vind hem wel gaaf Reageren
keessie Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 bedankt ondertussen weer een update ik heb een simpele romp erbij gezet raampjes moeten nog komen nu heb ik honger en morgen ga ik verder aan de staart xD grz Reageren
Exoit Geplaatst: 25 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 Ik vind hem tegoed voor iemand die net begonnen is, ik geloof niet dat je dit hebt gemaakt maar als je hem hebt gemaakt, geweldig Reageren
keessie Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 Ik vind hem tegoed voor iemand die net begonnen is, ik geloof niet dat je dit hebt gemaakt maar als je hem hebt gemaakt, geweldig ik heb het echt zelf gemaakt net begonnen is ook weer niet zo maar ik heb nooit zin gehad om iets af te maken heb nu een paar weekjes de hele tijd tutorials gelezen en youtube gekeken en zo leer je snel nu dacht ik laat ik maar wat gaan proberen en het lukte best wel aardig Reageren
Exoit Geplaatst: 25 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 Kijk als je het zo brengt geloof ik je al meer Maar toch ben ik nog niet helemaal overtuigt Reageren
Jorge_F Geplaatst: 25 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 Als bewijs vraag ik altijd om opnieuw een render van je model te maken, maar dan naast/door het model heen je naam moddelen (in 3ds max kan dat heel makkelijk, in SketchUp ook door lijntjes te trekken als ik me goed herinner. Dan kunnen wij zien dat jij deze bestanden daadwerkelijk op jouw PC hebt staan en hebben wij veel meer zekerheid dat jij daadwerkelijk de maker bent. Reageren
keessie Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 Als bewijs vraag ik altijd om opnieuw een render van je model te maken, maar dan naast/door het model heen je naam moddelen (in 3ds max kan dat heel makkelijk, in SketchUp ook door lijntjes te trekken als ik me goed herinner. Dan kunnen wij zien dat jij deze bestanden daadwerkelijk op jouw PC hebt staan en hebben wij veel meer zekerheid dat jij daadwerkelijk de maker bent. ok is een kubus met mijn forum naam en mijn echte naam(zie signature) erdoorheen voldoende? anders moet je gewoon zeggen wat je erbij wil zien en dan laat ik het wel zien grz Reageren
Puma Geplaatst: 25 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 Goed model voor een beginner, alhoewel ik niet geloof dat dit je eerste model is . De vorm van de vleugels heb je goed gemaakt, heb je hier bepaalde plugins voor gebruikt? De voorkant is een beetje te rond, kijk of je de neus wat puntiger kunt maken. Dit kun je heel makkelijk doen met de gratis plugin "SketchyFFD". Link naar een topic waarin je ook de plug-in kunt downloaden (heb geen alternatieve downloadlink gevonden op google, maar een account op dat forum is erg handig en je kunt je er ook uren de ogen uit de kop staren aan geweldige renders en models). Hier kun je nog een kleine tutorial van mij zien waar de plug-in ook in wordt gebruikt. Reageren
keessie Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2009 nee ik heb er geen plugin voor gebruikt eerst een beetje de vorm op een vierkantje gemaakt daarna met de follow me tool hem langs een gebogen lijn uitgerekt met behulp van de "intersect with model" functie kon ik alles mooi afknippen bedankt voor de link ik zal er morgen even uitgebreid naar kijken Reageren
Jorge_F Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Als bewijs vraag ik altijd om opnieuw een render van je model te maken, maar dan naast/door het model heen je naam moddelen (in 3ds max kan dat heel makkelijk, in SketchUp ook door lijntjes te trekken als ik me goed herinner. Dan kunnen wij zien dat jij deze bestanden daadwerkelijk op jouw PC hebt staan en hebben wij veel meer zekerheid dat jij daadwerkelijk de maker bent. ok is een kubus met mijn forum naam en mijn echte naam(zie signature) erdoorheen voldoende? anders moet je gewoon zeggen wat je erbij wil zien en dan laat ik het wel zien *plaatje grz Haha, ik geloof je hoor . Maar nice gedaan, proffessioneel gebruik gemaakt van SketchUp! Reageren
keessie Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 (bewerkt) Haha, ik geloof je hoor . Maar nice gedaan, proffessioneel gebruik gemaakt van SketchUp! dankje UPDATE: ik heb een staart gemaakt en de staart vleugels dan ga ik maar eens nadenken hoe ik ga texturen :/ Bewerkt: 27 oktober 2009 door keessie Reageren
keessie Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 UPDATE: ben ondertussen begonnen aan de wielen en licht getextured dat ik wel weer weg ga halen ik denk dat ik hem nog iets ga veranderen echt heel mooi is hij niet maarja eerst kijken of de ophanging mooi eruit komt Reageren
wesley123 Geplaatst: 28 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2009 wow, echt een mooi model! Ik vind de romp zelf wel een beetje laag als je het vergelijkt met de vleugel breedte. Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 28 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2009 Hij ziet er zeker gaaf uit, maar die wielen hebben meer dikkere banden. Kijk zoiets. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.