Jump to content

Windows Vista Tips & Trucs

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Windows Vista Tips & Trucs

Om vista voor jullie beter te maken!

1. Defragmentatie

In vista zit al een ingebouwde defragmentatie tool alleen bij deze tool is er een groot probleem. Hij is zo traag als ik weet niet wat! Dit is zo vreselijk storend. Je kunt auto-defragmentatie uitschakelen via het configuratiescherm. Configuratiescherm > Systeem en Onderhoud > De vasteschijf defragmenteren. Verwijder het vinkje bij: Gepland uitvoeren en klik op OK. Nu denk je misschien dat je niet meer kunt defragmenteren. Maar je kunt altijd nog defragmenteren met de Vista tool, maar ik heb een gratis alternatief gevonden die sneller en beter werkt! Auslogics, defragmentatie tool.

2. Aanmeldtekst

Vista heeft weer wat leuks met zich meegebracht. Je kunt nu je eigen aanmeldteksten te typen. Type in het zoekveld: secpol.msc > Lokaal beveiligings beleid > Lokaal beleind en Beveiligingsopties > Interactief aanmelden > Typ een bericht en klik op OK. Sluit af en meld je opnieuw aan!

3. Eigen opstartlogo

Bij het opstaren van windows vista is er niks te zien. Tjah behalve de opstart indicator. Waarom zou je hier niet een eigen, zelfgemaakt logo/scherm voor kiezen! Dit kan je mooi doen met een gratis tooltje: hier te vinden! (Alleen voor 32 bits versies van Vista ). Om de tool op te starten moet je hem runnen als administrator. Bij het opstarten krijg je wat mededelingen, lees die grondig door! Deze tool laat zichzelf erg makkelijk bedienen. Je hoeft alleen maar wat files te maken en uploaden in het tooltje. Daarvoor is er weer uitleg te vinden in het tooltje zelf. Ik wens jullie veel plezier hiermee en herinner wel: Experimenteren is op eigen risico!

4. Visuele effecten

De areo interface is echt geweldig, maar is vaak prestatie verslechtend. Je kunt dan natuurlijk overschakelen op Windows Klassiek, maar dat maakt het er niet mooier op. We willen dus wel dat aero stijl blijft en dat het niet lelijk word maar dat het gewoon geen grote aanslag pleegt op de prestaties van je PC.

Rechtermuisknop Computer > Eigenschappen > Geavanceerde Systeem instellingen > Instellingen > Aangepast. Experimenteer wat met de settings, totdat je volgens jou het juiste hebt gevonden!

5. Uitvoeren, Foetsie?

De gebruikers interface van Vista is flink veranderd. Helaas brengt dit moeite mee met de gewoontes gewend uit XP. Neem nu de oude vertrouwde uitvoeren balk die in vista zomaar weg is.

De zoekbalk heeft eigenlijk uitvoeren vervangen. Wil je uitvoeren toch weer terug in je menu? Rechtermuisklik startmenu > Eigenschappen > Menu Start > Aanpassen > Vink Uitvoeren weergeven aan > OK. Je hebt uitvoeren weer terug!

6. Gebruikersaccount beheer

Ook nieuw meegekomen met vista is de beveiligingsmaatregel, Het gebruikersaccount beheer. Hiermee komt er een pop up tevoorschijn en bevriest uw computer en vraagt om toestemming voor een bepaald programma of een toepassing. Dit zorgt er voor dat je goed nadenkt voordat je jou PC vernield met iets verkeerds. Dit kan voor sommige lastig zijn. Bijvoorbeeld voor mensen die maar goed weten wat ze met hun computer doen. Gelukkig valt dit ook uit te schakelen! Start > Configuratie scherm > Gebruikers accounts en ouderlijk toezicht > Gebruikersaccounts > Gebruikersaccounts beheer in- of uitschakelen.

7. Tips van andere gebruikers

Eindelijk ^_^ een topic waar ik wat aan heb en negeer mp maar, ik vind dit wel de moeite waard om te bekijken.

trouwens zou je voor Defragmentatie niet beter smart defrag proberen

Ik weet nog een leuke truck voor Windows Vista!

Uitvoeren -> msconfig -> Computer Opstarten -> Geavanceerde Opties: Processors op het aantal zetten die jij zelf heb. (dual = 2, quad = 4).

Hiermee kan de computer zomaar 2x of 4x (!) sneller opstarten! smile3.gif

Werkt dit serieus of?

Ik had het bij mijn C2Q op 2 cores gezet, maar hij leek niet sneller te booten en daarna werkte hij geloof ik op 2 cores, want coretemp herkende alleen 2 cores en CPU-Z ook. Dus als je dit doet, zet het dan wel op jou core-aantal.

vista_logo.jpg

Hopelijk hebben jullie hier wat van geleerd. Ik heb dit met plezier gemaakt en ik hoop dat jullie dit ook met plezier lezen.

Mvg,

Exoit

Bewerkt: door Exoit
Geplaatst:

Uitvoeren -> msconfig -> Computer Opstarten -> Geavanceerde Opties: Processors op het aantal zetten die jij zelf heb. (dual = 2, quad = 4).

Hiermee kan de computer zomaar 2x of 4x (!) sneller opstarten! :)

Geplaatst:

Hiermee kan de computer zomaar 2x of 4x (!) sneller opstarten! :)

Werkt dit serieus of? En MP wat bedoel je?

Eindelijk ^_^ een topic waar ik wat aan heb en negeer mp maar, ik vind dit wel de moeite waard om te bekijken.

Bewerkt: door adilovn
Geplaatst:

Hiermee kan de computer zomaar 2x of 4x (!) sneller opstarten! smile3.gif

Werkt dit serieus of?

Ik had het bij mijn C2Q op 2 cores gezet, maar hij leek niet sneller te booten en daarna werkte hij geloof ik op 2 cores, want coretemp herkende alleen 2 cores en CPU-Z ook. Dus als je dit doet, zet het dan wel op jou core-aantal.

Dat kan ook, ik zou binnenkort nog wat extra tips erbij voegen ;)

Bedankt voor je reactie!

@Dj: Dat ga ik er binnenkort ook even bij zetten ;)

Edit: Tips erbij gezet ;)

Bewerkt: door Exoit
Geplaatst:

En MP wat bedoel je?

Wat hier staat, staat ook op schoonepc. Ik zeg niet dat je het geript hebt hé. ;)

Windows Defrag is idd niet zo snel en goed, Defraggler en al die andere defragprogramma's zijn sneller én beter.

Geplaatst:

En MP wat bedoel je?

Wat hier staat, staat ook op schoonepc. Ik zeg niet dat je het geript hebt hé. ;)

Windows Defrag is idd niet zo snel en goed, Defraggler en al die andere defragprogramma's zijn sneller én beter.

Ik heb het gebaseerd op veel wat ik heb gelezen daar totaal mijn eigen draai aangegeven, en het is niet geript. Dat kan ik je vertellen, ik heb alles deze ochtend zelf zitten schrijven in een Word documentje.

Geplaatst:

Mag ik bij het team? Ik werk zelf met Vista en ik krijg maandelijks een tijdschrift binnen over Pc's, en nu draait het veel om Se7en en Vista :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...