Jump to content

Afbeelding met afbeelding vullen

Recommended Posts

Geplaatst:

(Ik kopieer me topic maar van een ander forum waar ik het ook heb geplaatst :clown:)

Hallo

Voor tekenen moesten we een dier tekenen. Ik had een pinguin, anyway. Nu wil ik hem afmaken in Photoshop, alleen heb ik een vraag. Ik heb de pinguïn met de pentool uitgeknipt in verschillende delen. Nu wil ik die delen vullen met een plaatje van ijs dit kan natuurlijk via de fill tool (G) maar dan krijg ik problemen met het licht zodat niet alles wordt gevuld. Nu had ik ooit een keer zoiets gezien met masks of zo, het probleem is ik weet niet hoe, wat en waar. Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen?

Bedankt,

Omar

Geplaatst:

Bedankt! Ik heb een tutorial even snel doorgekeken en inderdaad het is precies wat ik zoek! Ik heb nog een ander probleem, misschien kan ik die hier even snel stellen :clown:? Als ik een nieuw bestand maak van 1070 en 803 pixels groot. Dan pak ik mijn Rectanglur Select tool (M) en dan maak ik zegmaar de banner van de layout. Dat gaat me prima af. Totdat ik hem wil vullen met een pattern (deze) om precies te zijn krijg ik een heel ander pattern hij lijkt wel vervormt. Het gekke is dat als ik dit pattern bij een signature afmeting bestand toe pas hij wel helemaal prima werkt! ook heb ik niks aan de settings verandert.

Weet iemand hoe dit komt :puh:?

Thanks!

Geplaatst:

Een bestand met die grootte opent op 66.7%, waardoor de lijnen 'vervormt' lijken. Heb je je lay-out dus wel tot 100% ingezoomd?

Geplaatst:

Een bestand met die grootte opent op 66.7%, waardoor de lijnen 'vervormt' lijken. Heb je je lay-out dus wel tot 100% ingezoomd?

Matthijs mag ik je bedanken, dat was het. En Hannes bedankt! Ik heb het voor mekaar, de pinguïn ziet er goed uit (ook al zeg ik het zelf).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...