Jump to content

Start niet op

werewolf

Recommended Posts

Hey

Ik heb vandaag GTA San Andreas gekocht. Ik instaleer het , alles verloopt vlot.

Toen ik het probeerde te starten , kreeg ik het volgende:

A required security module can not be activated. This program can not be executed.

Mijn hardware is nogtans goed genoeg (ik twijfel nog aan mijn geluidskaart (Realtek AC97)) en alle nieuwste driver geinstalleerd.

Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn ?

Alle hulp is welkom

Delen op andere websites

Wat zijn je systeem specificaties?

Ik weet het niet precies, maar je moet eens kijken bij je apparaatbeheer of je een onbekend apparaat "geïnstalleerd" hebt gekregen, en of dit de "scrdrv"is...

In ieder geval, ik heb een Geforce ti4280 en draai al geruime tijd onder de versie 53.03 drivers. Op lagere settings draait GTA:SA vrij redelijk, doch na het lezen van de diverse forums bedacht ik me om de laatste drivers te installeren (versie 71.xx). De installatie van de drivers op zich was geen probleem.

Toen kreeg ik hetzelfde probleem als jij (niet opstarten, doch zonder de melding).

Mijn tip dus, als je een Nvidia kaart hebt, probeer eens NIET met de laatste drivers...

Succes, en laat het eens weten.

Delen op andere websites

*** UPDATE ***

Probleem met oude drivers gevonden!

Indien je een keer GTA:SA hebt gespeeld met de oude drivers wordt in de map mijn documenten/GTA San Andreas User Files een bestandje aangemaakt genaamd gta_sa_set.

Indien je later je drivers update wordt bij het opstarten van het spel de matching tussen het bovengenoemd bestandje en je nieuwe drivers niet meer herkend.

Oplossing is dus om voordat je de nieuwe drivers instaleert, eerst het bestandje gta_sa_set verwijdert. GTA:SA maakt daarna automatisch een nieuw bestandje aan met de nieuwe instellingen.

NB: dit is precies hetzelfde het geval bij GTAIII en GTA:VC!!!

Delen op andere websites

Bedankt voor de reply's

Ik heb ondertussen een mail gekregen van Take2 Technical support. Ze hebben een lijst van de 5 beste oplossingen gegeven.

Hiermee heb ik het probleem kunnen oplossen. Ik moest met msconfig alle programmas uitschakelen die opstarten als men computer opstart.

Indien iemand hetzelfde probleem heeft als ik , wil ik de mail wel doorsturen.

Delen op andere websites

• 10 maanden later...

Voor iemand die hier ook tegen aan loopt,

Via eigenschappen van de snelkoppeling GTA San Andreas -> Compatibiliteit -> Na aanvinken Compatibiliteitsmodus, deze op Windows 98 / Windows Me gezet :klap: .

Andere opties niet uitgeprobeerd omdat dit al werkte.

Mijn zoon (nog wel geen 18+) zeer blij gemaakt.

Vader van Petje :cya: .

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...