Jump to content

Toekomstige PC nu alvast samenstellen

Recommended Posts

Geplaatst:

Waarom een 5770 in crossfire en niet gewoon één 5870?

Omdat dat goedkoper is met dezelfde prestaties ^_^

Veel goedkoper is dat nou ook weer, en het is alleen maar even snel als het spel/programma wat je gebruikt ook daadwerkelijk CF ondersteunt hé.

Spellen die geen CF ondersteunen zijn antiek en hebben al ruim genoeg aan een enkele 5770. Games die normaal zijn ondersteunen wel CF.

Geplaatst:

En als ik naast Gamen ook Videos wil bewerken in Sony Vegas en snel wil renderen in HD?

Ik doe zelf altijd het volgende:

Budget stellen voor videokaart, beste kaart uitzoeken voor die prijs, ik zou NOOIT crossfire kiezen als je voor bijna een gelijk bedrag een enkele kaart kunt krijgen die sneller is, sowieso ondersteunt is en ook nog een zuiniger is.

Heb je het geld voor 2x5770. koop dan de 5850 of 5870. Waarom 2x mainstream crossfire als je ook 1x highend kunt nemen, zo kun je later beter upgraden.

Geplaatst:

En als ik naast Gamen ook Videos wil bewerken in Sony Vegas en snel wil renderen in HD?

Als je dat wilt gaan doen kun je beter gaan voor een Intel processor. Intel heeft voor die doelgroep de snelste processor, de i7 natuurlijk. Niet dan een Pehnom dat niet aankan, maar een i7 is zeker sneller.

Geplaatst:

Als je dat wilt gaan doen kun je beter gaan voor een Intel processor. Intel heeft voor die doelgroep de snelste processor, de i7 natuurlijk. Niet dan een Pehnom dat niet aankan, maar een i7 is zeker sneller.

Die vlieger gaat binnenkort ook niet meer op, renderen en dat soort dingen worden tegenwoordig steeds meer door GPU's gedaan(Nvidia CUDA, ATI Stream en Directx 11 Direct Compute). Dit zorgt voor een hogere rendering snelheid. Waar je bijvoorbeeld met een AMD Phenom 1 uur deed over renderen en met een Intel Core i7 50 minuten. Zul je met een krachtige GPU binnen 10 minuten klaar kunnen zijn.

Geplaatst:

Dus aan te raden voor als ik normale dingen + gamen wil = AMD Black Edition.

En als ik normal stuff + gamen + video renderen wil doen = Intel i7?

Correct.

Geplaatst:

AMD schiet daar helemaal niet tekort. Met die PC met een Phenom II in kan je ook perfect gamen, video's renderen en sowieso ook "normaal stuff" draaien. De i7 doet het enkel net iets sneller qua professionele of zwaardere toepassingen.

=1&product[90497]=1&product[76911]=1&product[75941]=1&product[236489]=1&product[195354]=1&product[226358]=1&product[232942]=1"]Voor 100 euro meer een i7 systeem

Geplaatst:

Dus aan te raden voor als ik normale dingen + gamen wil = AMD Black Edition.

En als ik normal stuff + gamen + video renderen wil doen = Intel i7?

Correct.

Dan denk ik dat ik dan toch maar wel voor de I7 gaat, aangezien ik alledrie de dingen graag wil doen en de AMD schiet hierbij gewoonweg te kort.

Nogmaals, een CPU heeft geen ruk meer te maken qua snelheid wat betreft renderen, de GPU gaat die allemaal overnemen. Dus als je beter performance wil bij alles dan zou ik gaan voor een AMD/ATI combi.

AMD Phenom II X4 + HD5850/HD5870 + 4/8GB RAM

Geplaatst:

Hmmja, het nemen van een Phenom is gewoon aan te raden voor het geld.

Zo erg lijkt het me toch niet om een paar minuten extra te wachten voor het renderen als je ruim €100,- in je zak kan houden.

Geplaatst:

Hmmja, het nemen van een Phenom is gewoon aan te raden voor het geld.

Zo erg lijkt het me toch niet om een paar minuten extra te wachten voor het renderen als je ruim €100,- in je zak kan houden.

Dat bedoel ik nou en al helemaal niet als je voor die 100 euro een zwaardere videokaart haalt waardoor je over een half jaar ofzo gewoon keihard kan renderen.

AMD Phenom II X4 965

ATI Radeon HD5870, als je deze in huis haalt en even wacht tot de grote editing programs DX11 ondersteunen dan vlieg je straks door je render tijd heen. Geen i7 of Phenom die hier aan gaat tippen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...