Djmaddox Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Hallo allemaal, Ik heb zojuist een kleine overclock gedaan(van 2400 naar 2600mhz). Dus ik verander de FSB Snelheid zodat hij uitkomt op 2600mhz en ik klik op F10 om de instellingen te saven. Dan start hij altijd vanzelf opnieuw op en dan krijg ik gewoon windows te zien. Maar nu krijg ik gewoon een zwart scherm. Het lichtje van mijn monitor knippert en dat doet hij altijd al staat hij uit. Maar gister heb ik dezelfde overclock ook al gedaan en daarna deed hij het gewoon nog maar nu doe ik het weer en krijg ik een zwart scherm. Heeft iemand een oplossing? Mijn specs: MSI P6N SLI V2 Q6600 GTX260 6GB RAM Als er nog enige vragen zijn, stel ze gerust. Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Hallo allemaal, Ik heb zojuist een kleine overclock gedaan(van 2400 naar 2600mhz). Dus ik verander de FSB Snelheid zodat hij uitkomt op 2600mhz en ik klik op F10 om de instellingen te saven. Dan start hij altijd vanzelf opnieuw op en dan krijg ik gewoon windows te zien. Maar nu krijg ik gewoon een zwart scherm. Het lichtje van mijn monitor knippert en dat doet hij altijd al staat hij uit. Maar gister heb ik dezelfde overclock ook al gedaan en daarna deed hij het gewoon nog maar nu doe ik het weer en krijg ik een zwart scherm. Heeft iemand een oplossing? Mijn specs: MSI P6N SLI V2 Q6600 GTX260 6GB RAM Als er nog enige vragen zijn, stel ze gerust. Heb je het voltage als wat verhoogt. als je een beetje goede koeling hebt zet deze dan op 1.3 en probeer dan nog eens. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Heb je het voltage als wat verhoogt. als je een beetje goede koeling hebt zet deze dan op 1.3 en probeer dan nog eens. Het voltage staat volgens Core Temp op 1.2875 en bij CPU-Z schommelt het de hele tijd van 1.2 naar 1.3. Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Heb je het voltage als wat verhoogt. als je een beetje goede koeling hebt zet deze dan op 1.3 en probeer dan nog eens. Het voltage staat volgens Core Temp op 1.2875 en bij CPU-Z schommelt het de hele tijd van 1.2 naar 1.3. zet nu maar op 1.3 Reageren
Djmaddox Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Heb je het voltage als wat verhoogt. als je een beetje goede koeling hebt zet deze dan op 1.3 en probeer dan nog eens. Het voltage staat volgens Core Temp op 1.2875 en bij CPU-Z schommelt het de hele tijd van 1.2 naar 1.3. zet nu maar op 1.3 Ik heb er nu 0.0125 bij gedaan, dan zou hij dus op 1.3 moeten staan, maar volgens Core Temp staat hij nog steeds op 1.2875. Reageren
wesley123 Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 opgeslagen? Als hij niet wil booten wijst dat gewoon op een instabiele clock. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 opgeslagen? Als hij niet wil booten wijst dat gewoon op een instabiele clock. Ja, ik heb het opgeslagen. Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 opgeslagen? Als hij niet wil booten wijst dat gewoon op een instabiele clock. Ja, ik heb het opgeslagen. Coretemp laat de VID zien, dat is het voltage waar de CPU standaard op loopt. Dus dat is juist wat die laat zien. HWmonitor/CPU-z en volgens mij ook Realtemp laten de echte Vcore zijn. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Hier maar even een screenshot: Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 (bewerkt) Hier maar even een screenshot: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2045902.html Ok nog even een paar vragen en ik heb nog 1 screenshot nodig. Welke koeler gebruik je nu? Is je kast schoon(weinig stof)? Maak aub een screenshot van CPU-Z(CPU Tab en Mainboard Tab) 2 screenshot dus. de maximale Vcore voor een Q6600 is 1,5V dus 1,4V zou je nu nog kunnen proberen. De vraag is juist welke stepping heb je, vandaar dat ik je CPU-Z screenshot vraag. Bewerkt: 26 oktober 2009 door QinX Reageren
Djmaddox Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Dit is mijn koeler: Een Zalman CNPS 7000B cu.(Ik geloof dat dat hem is, er zijn meerdere versies van die er heel erg op lijken.) Screenshot: Hier de 2de screenshot: Ik heb mijn kast laatst nog helemaal schoongemaakt, de stof tussen de vinnetjes van mijn CPU koeler haal ik ook regelmatig weg en in mn kast zit 2x 80mm en 1x 120mm fans. Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Dit is mijn koeler: Een Zalman CNPS 7000B cu.(Ik geloof dat dat hem is, er zijn meerdere versies van die er heel erg op lijken.) Screenshot: "http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2045960.html" Hier de 2de screenshot: "http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2045948.html" Ik heb mijn kast laatst nog helemaal schoongemaakt, de stof tussen de vinnetjes van mijn CPU koeler haal ik ook regelmatig weg en in mn kast zit 2x 80mm en 1x 120mm fans. hmmm tja, enige wat ik kan zeggen eigenlijk is. Weinig hoop. Je kunt er meer voltage op zetten. Maar de max Vcore die Intel aanraad is 1,5V. Tevens is de Max Temp die Intel adviseert 62,2C. Daar zit jij Idle al bijna op. Wat ik je dus kan aanraden is kijken voor een betere CPU Koeler. Vooral omdat al die oude van Zalman niet zo goed zijn. Oftewel een Scythe Mugen 2, CoolerMaster Z600, of als je budget laag is een CoolerMaster Hyper TX. Ook is je Moederbord volgens mij niet het beste bord om te overclocken. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 >>> Door Thundercover: Reactie op verwijderde post verwijderd.<<< Als ik dan een andere koeler haal, zal hij het dan wel beter doen? Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 >>> Door Thundercover: Reactie op verwijderde post verwijderd.<<< ontopic: Ben verder ingesprek met Maddox op MSN, dus niet alles is hier besproken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.