Incognation Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Hey, Weet iemand hoe ik checkpoints kan maken? Alvast bedankt. Reageren
Big Boss Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 (bewerkt) CreatePlayerCheckpoint of CreatePlayerRaceCheckpoint. Je kan op elke moment maar 1 checkpoint per speler tonen. Bewerkt: 26 oktober 2009 door Big Boss Reageren
JayKay Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 En kijk misschien >>hier<< eens even, is misschien wel iets aan de moeilijkere kant, maar je kan het proberen. Reageren
Incognation Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 (bewerkt) Hey, Bedankt! Ik ga er wat mee proberen. edit; Ik heb nog even een vraagje. Hoe kan je checken of er iemand een checkpoint heeft betreden? En hoe kan je dan weer een checkpoint maken? Bewerkt: 26 oktober 2009 door SuperID Reageren
Wanted Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 (bewerkt) edit; Ik heb nog even een vraagje. Hoe kan je checken of er iemand een checkpoint heeft betreden? En hoe kan je dan weer een checkpoint maken? Om te kijken of iemand de checkpoint heeft betreden, gebruik je de callback: OnPlayerEnterCheckpoint. Oh ja, deze functie kan je ook gebruiken: IsPlayerInCheckpoint. Bewerkt: 27 oktober 2009 door Wanted Reageren
Incognation Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 Bedankt, Wanted. Nu zit ik alleen nog met een klein probleempje, ik heb nu 6 checkpoints gemaakt. Alleen als je in de tweede checkpoint staat (als je eerst de eerste al hebt gehad ) dan gaat de checkpoint knipperen. Hoe kan ik dat oplossen? Code: public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 20.0, -2071.6560,-108.3628,35.3217)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je moet binnen 2 minuten alle checkpoints hebben gehaald."); SetTimer("AutoSchoolTimer", 20000, false); SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2078.7864,-175.4146,35.3203, -2082.8765,-134.5985,35.3203, 7.0); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 1; } return 1; } En: public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid) { if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 1) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2082.8765,-134.5985,35.3203, -2076.9875,-178.9657,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 2; SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2076.9875,-178.9657,35.3203, -2084.8848,-221.5075,35.3203, 7.0); } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 2) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2084.8848,-221.5075,35.3203, -2056.3604,-241.0419,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 3; } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 3) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2056.3604,-241.0419,35.3203, -2040.5959,-218.5431,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 4; } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 4) { DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 5; } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 5) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2040.5959,-218.5431,35.3203, -2030.7173,-178.3089,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 6; } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 6) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2030.7173,-178.3089,35.3203, -2021.6538,-116.7922,1035.1719, 7.0); } return 1; } Alvast bedankt! Reageren
GTAnielsATG Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 Bedankt, Wanted. Nu zit ik alleen nog met een klein probleempje, ik heb nu 6 checkpoints gemaakt. Alleen als je in de tweede checkpoint staat (als je eerst de eerste al hebt gehad ) dan gaat de checkpoint knipperen. Hoe kan ik dat oplossen? Code: public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 20.0, -2071.6560,-108.3628,35.3217)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je moet binnen 2 minuten alle checkpoints hebben gehaald."); SetTimer("AutoSchoolTimer", 20000, false); SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2078.7864,-175.4146,35.3203, -2082.8765,-134.5985,35.3203, 7.0); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 1; } return 1; } En: public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid) { if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 1) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2082.8765,-134.5985,35.3203, -2076.9875,-178.9657,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 2; SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2076.9875,-178.9657,35.3203, -2084.8848,-221.5075,35.3203, 7.0); } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 2) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2084.8848,-221.5075,35.3203, -2056.3604,-241.0419,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 3; } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 3) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2056.3604,-241.0419,35.3203, -2040.5959,-218.5431,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 4; } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 4) { DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 5; } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 5) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2040.5959,-218.5431,35.3203, -2030.7173,-178.3089,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); CurrentRaceCheckpoint[playerid] = 6; } if(CurrentRaceCheckpoint[playerid] == 6) { SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2030.7173,-178.3089,35.3203, -2021.6538,-116.7922,1035.1719, 7.0); } return 1; } Alvast bedankt! SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2076.9875,-178.9657,35.3203, -2084.8848,-221.5075,35.3203, 7.0); vergeten mischien? Reageren
Incognation Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 Waar precies? Reageren
Basssss Geplaatst: 27 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2084.8848,-221.5075,35.3203, -2056.3604,-241.0419,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); Eerst plaats je er één om hem vervolgens te weer weg te halen? Zet die allemaal eerst maar andersom en dan praten we wel verder. Reageren
Incognation Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 oktober 2009 SetPlayerRaceCheckpoint(playerid, 0, -2084.8848,-221.5075,35.3203, -2056.3604,-241.0419,35.3203, 7.0); DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); Eerst plaats je er één om hem vervolgens te weer weg te halen? Zet die allemaal eerst maar andersom en dan praten we wel verder. Hmm. Zoiets dus? DisablePlayerRaceCheckpoint(playerid); //coords Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.