Danoontje_nl Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Hallo, mijn broertje heeft de laatste tijd erg last van de computer die zomaar uitvalt. Hij geeft ook geen blue screen niks. je moet hem dus weer helemaal opnieuw starten. Ikzelf denk dat het een warmte probleem is. Tempratuur van de processor licht bij de 76Graden. Het is een Pentium 4 2.8GHZ. Systeem zit in een minitower. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Is die temperatuur als hij niks aan het doen is? Want dan is het waarschijnlijk een warmteprobleem. Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 (bewerkt) Inderdaad, het warmte probleem, want dit had ik eerst ook. Open gewoon voorzichtig je case. Dan zie je zeker dat het vol met stof is, en dat laat het crashen. Dus blaas voorzichtig of neem een stofzuiger (zet wel op minimum), en laat het voorzichtig je case zuigen. Probeer zo min-mogelijk ergens tegen aan te botsen, want als 1 ding in je PC het niet meer doet, doet alles het niet meer. Bewerkt: 26 oktober 2009 door Ottoman 47 Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 Jep, dit is de tempratuur als er niks met de computer gedaan wordt. De computer is schoon vanbinnen. Heb hem pas schoongemaakt. Reageren
QinX Geplaatst: 26 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2009 (bewerkt) Jep, dit is de tempratuur als er niks met de computer gedaan wordt. De computer is schoon vanbinnen. Heb hem pas schoongemaakt. Dat is veels te hoog. Weet je zeker dat hij goed schoon is? Vooral bij de CPU koeler tussen de vinnen. Zo ja. Dan zou ik gaan kijken of je fan sneller kunt laten lopen(is te doen via de BIOS meestal). Of dat je een simpele nieuwe koeler gaat halen. de Coolermaster Hyper TX2 of TX3 zijn erg goed als budget koeler. edit: Hoelang kun je de CPU koeler aanraken als de PC aanstaat? Als je niet meteen je vingers verbrandt dan zit je koeler niet goed erop. Bewerkt: 26 oktober 2009 door QinX Reageren
Danoontje_nl Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 oktober 2009 Jup heb hem speciaal bij de CPU koeler schoon gemaakt. Het komt volgens mij gewoon door de kast. De kast heeft bijna geen ventilatie gaten. Bouw het straks wel eerst even in een andere kast. Even kijken wat voor tempraturen hij dan geeft . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.