Jump to content

Installatie geeft error: Cyclische red_indatiecontrole


Twister24

Recommended Posts

Ik wou weer GTA SA installeren en hij gaf een error.

Mijn specs van mn computer weet ik zo eventjes snel niet, maar ik heb vanaf de release gespeeld, dus ik kan hem aan!

Hier plaatje (En voorderest heb ik weinig te vertellen :7 )

1zphdi1.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ook een veel voorkomend probleem is de foutmelding: 'Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)'.

Waar dit in het kort op neer komt is dat de DVD van GTA:SA niet volledig te lezen is om het spel te installeren. Echter kan men vaak nog wel de DVD gebruiken om het spel te spelen, mits geïnstalleerd. Hierdoor merk je pas dat je deze fout hebt als je het spel opnieuw gaat installeren terwijl de DVD het nog prima deed tijdens het spelen.

In de meeste gevallen wordt deze fout veroorzaakt door een beschadiging aan de DVD (krassen), maar het schijnt ook voor te kunnen komen doordat de DVD smerig zou zijn. In het laatste geval zou een stofvrije droge doek een oplossing kunnen bieden, eventueel i.c.m. een drupje water.

Echter als de DVD beschadigd is is dit niet eenvoudig op te lossen, mogelijke oplossingen:

  • Leen een DVD met GTA:SA (van dezelfde versie) van iemand uit je omgeving om hiermee het spel te installeren, spelen kan je daarna weer met je eigen DVD doen.
  • Laat je DVD polijsten in een winkel / speciaalzaak, de prijs hiervan kan variëren en geeft geen 100% garantie.
  • Koop een nieuw exemplaar om het spel te installeren en gebruik je oude DVD om te spelen (mits dezelfde versie).

@ Hieronder: Eeh wut?

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

Ook een veel voorkomend probleem is de foutmelding: 'Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)'.

Waar dit in het kort op neer komt is dat de DVD van GTA:SA niet volledig te lezen is om het spel te installeren. Echter kan men vaak nog wel de DVD gebruiken om het spel te spelen, mits geïnstalleerd. Hierdoor merk je pas dat je deze fout hebt als je het spel opnieuw gaat installeren terwijl de DVD het nog prima deed tijdens het spelen.

In de meeste gevallen wordt deze fout veroorzaakt door een beschadiging aan de DVD (krassen), maar het schijnt ook voor te kunnen komen doordat de DVD smerig zou zijn. In het laatste geval zou een stofvrije droge doek een oplossing kunnen bieden, eventueel i.c.m. een drupje water.

Echter als de DVD beschadigd is is dit niet eenvoudig op te lossen, mogelijke oplossingen:

  • Leen een DVD met GTA:SA (van dezelfde versie) van iemand uit je omgeving om hiermee het spel te installeren, spelen kan je daarna weer met je eigen DVD doen.
  • Laat je DVD polijsten in een winkel / speciaalzaak, de prijs hiervan kan variëren en geeft geen 100% garantie.
  • Koop een nieuw exemplaar om het spel te installeren en gebruik je oude DVD om te spelen (mits dezelfde versie).

Ooh...

Sorry Remmer.

Ik bedoel Remi...

Link to comment
Delen op andere websites

Je CD is denk ik kapot haal er een vochtig doekje overheen en veeg hem daarna af ik had dit probleem ook hopelijk doet hij het :)

koe had al antwoord gegeven srry :S

Bewerkt: door hoiikbentimmi
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...