Jump to content

Zal IV draaien?


alex.naoumov

Recommended Posts

Hey,

Ik dacht eens mijn cpu eens te gaan upgraden. Ik krijg morgen een XFX HD4890 Black Edition (overgeclockte gpu naar 1ghz met 1gb aan ram).

Voor de rest heb ik een AMD Athlon X2 4800+ (2,4ghz) processor die over is geclockt naar de 3ghz; en 8GB DDR2-800 geheugen.

Nu dacht ik dat ik mijn cpu veelste sloom is voor GTA IV. of zou ik het spel toch op hoog kunnen spelen, met redelijk fps?

Ik dacht om up te graden naar een nieuwe quadcore, phenom ofzo, eerst even sparen natuurlijk :')

Gr, Alex

Link to comment
Delen op andere websites

Een dual core is slecht voor gta IV en het zal sowieso een grote bottleneck opleveren met je HD4890. Het spel zal waarschijnlijk op low-medium lopen. Op welke resolutie speel je?

Ehm ik heb een Dual Core en ik heb zo'n 15-20 FPS met alles op High behalve Textures, die staat op Medium.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil op 1280x1024 spelen, dat is het hoogste wat mijn scherm ondersteund :').

De systeem eisen zeggen mij niet veel, de cpu staat bij minimaal en de rest, RAM en videokaart zijn veel hoger en sneller dan "Aanbevolen".

Link to comment
Delen op andere websites

Een dual core is slecht voor gta IV en het zal sowieso een grote bottleneck opleveren met je HD4890. Het spel zal waarschijnlijk op low-medium lopen. Op welke resolutie speel je?

Ehm ik heb een Dual Core en ik heb zo'n 15-20 FPS met alles op High behalve Textures, die staat op Medium.

Nou dat speelt lekker zeg, 15-20 FPS.

Waarschijnlijk zal het spel ongeveer net zoals bij mij lopen(Dual core @ 3,1 Ghz en een GTX260)= ongeveer 25 FPS als je alles op low zet(niet de viewdistance, die kan wel op 30-40) op de resolutie na.

Link to comment
Delen op andere websites

Een dual core is slecht voor gta IV en het zal sowieso een grote bottleneck opleveren met je HD4890. Het spel zal waarschijnlijk op low-medium lopen. Op welke resolutie speel je?

Ehm ik heb een Dual Core en ik heb zo'n 15-20 FPS met alles op High behalve Textures, die staat op Medium.

Nou dat speelt lekker zeg, 15-20 FPS.

Waarschijnlijk zal het spel ongeveer net zoals bij mij lopen(Dual core @ 3,1 Ghz en een GTX260)= ongeveer 25 FPS als je alles op low zet(niet de viewdistance, die kan wel op 30-40) op de resolutie na.

Wat voor cpu zou ik kopen om IV goed te spelen? Ik wil iig een Black Edition.

Link to comment
Delen op andere websites

Een dual core is slecht voor gta IV en het zal sowieso een grote bottleneck opleveren met je HD4890. Het spel zal waarschijnlijk op low-medium lopen. Op welke resolutie speel je?

Ehm ik heb een Dual Core en ik heb zo'n 15-20 FPS met alles op High behalve Textures, die staat op Medium.

Nou dat speelt lekker zeg, 15-20 FPS.

Waarschijnlijk zal het spel ongeveer net zoals bij mij lopen(Dual core @ 3,1 Ghz en een GTX260)= ongeveer 25 FPS als je alles op low zet(niet de viewdistance, die kan wel op 30-40) op de resolutie na.

Wat voor cpu zou ik kopen om IV goed te spelen? Ik wil iig een Black Edition.

Als deze op je moederbord past, dan zou ik 'm pakken. :)

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor cpu zou ik kopen om IV goed te spelen? Ik wil iig een Black Edition.

Als deze op je moederbord past, dan zou ik 'm pakken. smile3.gif

Die zal niet passen, want dat is namelijk een Socket AM3 en zijn processor is een Socket 939. En de 4800+ is (als ik het goed heb) de beste voor zijn socket.

EDIT: Oh, hij is blijkbaar ook AM2. :puh:

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal je een ding zeggen.

Ik speel met quad core

Resolutie 1980x1040 (of rond dat zoiets)

4ghz, hd4350 videokaart.

Dus ik denk dat je het kan spelen, want jij hebt hd4850 toch?

Ik heb wel het probleem dat hij een beetje stotterd, dus gooi ik hem op resolutie 12**x1040...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal je een ding zeggen.

Ik speel met quad core

Resolutie 1980x1040 (of rond dat zoiets)

4ghz, hd4350 videokaart.

Dus ik denk dat je het kan spelen, want jij hebt hd4850 toch?

Ik heb wel het probleem dat hij een beetje stotterd, dus gooi ik hem op resolutie 12**x1040...

Een Quad Core is iets anders dan een Dual core hoor. Daar zit wel verschil in, en dat merk je ook goed in IV.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Mijn pc is nu:

AMD Athlon X2 4800+ naar de 3,3ghz geclockt

4GB DDR2-800

1tb blabla

XFX HD4890 Black Edition

Ik ga deze cpu halen

Wat jullie hebben gezegd over lage fps, klopt niet echt.

Na de patch geinstalleert te hebben heb ik toch wel een redelijk speelbare IV.

Mijn benchmark bestand:

Statistics
Average FPS: 40.02
Duration: 37.16 sec
CPU Usage: 93%
System memory usage: 59%
Video memory usage: 78%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (75 Hz)
Texture Quality: High
Texture Filter Quality: High
View Distance: 1
Detail Distance: 1

Hardware
Microsoft Windows XP Home Edition
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8600GT
Video Driver version: 6.14.10.6936
Audio Adapter: Realtek HD Audio output
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4800+

File ID: Benchmark.cli

Is toch best netjes, ik heb de cpu-vreet dingen wel op laag gezet, want ik merk dat mijn fps gewoon met 10 ofzo daalt als ik vehicle density op hoog zet bijv.

Voor de rest, echt een geweldig spel :), enigste wat ik niet snap is dat hij zegt dat ik een NVIDIA Geforce 8600GT heb :'), iemand die weet hoe dat komt :puh:?

Gr, Alex

Bewerkt: door alex.naoumov
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat die Phenom II processor gaat werken op je AM2 moederbord. Ik denk dat de enige mogelijke upgrade een Phenom I is.

Als dat de enige mogelijkheid is zou ik persoonlijk voor een nieuw moederbord en een Phenom II gaan, die Phenom I krengen zijn niks waard...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...