Jump to content

Zal IV draaien?


alex.naoumov

Recommended Posts

Ik zeg alleen dat een Phenom II niet past en een Phenom hoogstwaarschijnlijk wel. Verder is hij helemaal vrij om te beslissen of hij een Phenom of een nieuw moederbord met Phenom II aanschaft. Het is nu wel het moment om toe te slaan want een aantal processoren, waaronder die 720 BE die ik ook heb, zijn EOL verklaard en gaan voor zeer weinig geld weg nu. Je hebt er al 1 voor minder dan 100 euro. Neem daar een leuk moederbord bij voor 6 tientjes en je hebt een leuke set in je handen. De 720 is ook een BE en ik heb hem lopen op 3.4 Ghz. Op die snelheid kan hij GTA IV zonder al te veel moeite goed op high draaien. Je kan ook voor een paar tientjes meer een Phenom II X4 aanschaffen welke weer wat beter is voor GTA IV, maar dus ook duurder. De keuze is aan jou.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg alleen dat een Phenom II niet past en een Phenom hoogstwaarschijnlijk wel. Verder is hij helemaal vrij om te beslissen of hij een Phenom of een nieuw moederbord met Phenom II aanschaft. Het is nu wel het moment om toe te slaan want een aantal processoren, waaronder die 720 BE die ik ook heb, zijn EOL verklaard en gaan voor zeer weinig geld weg nu. Je hebt er al 1 voor minder dan 100 euro. Neem daar een leuk moederbord bij voor 6 tientjes en je hebt een leuke set in je handen. De 720 is ook een BE en ik heb hem lopen op 3.4 Ghz. Op die snelheid kan hij GTA IV zonder al te veel moeite goed op high draaien. Je kan ook voor een paar tientjes meer een Phenom II X4 aanschaffen welke weer wat beter is voor GTA IV, maar dus ook duurder. De keuze is aan jou.

Het klopt niet helemaal wat je zegt. AM3 voet past is AM2+ socket. Na een BIOS update gaat dat ook gewoon werken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_AM3 voor meer info

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, AM3 CPU's zijn inderdaad backwards compatibel met AM2+, dat weet ik zelf ook wel. Maar jij hebt hoogstwaarschijnlijk AM2. Die ene + maakt een hoop verschil, denk eens aan Hyper Transport ondersteuning. Zelfs al zou die Phenom II het doen wordt hij sterk gebottleneckt door het moederbord. Vervolgens moet je dan ook nog eens hopen dat er een nieuwe BIOS voor je moederbord is. Gezien de leeftijd van je huidige processor zal het moederbord ook verouderd zijn en denk ik niet dat er een nieuwe BIOS is met AM3 CPU support.

Link to comment
Delen op andere websites

Je benchmark is een wonder.

Ik speel met een Core 2 Quad Q9550 en een HD4870 1 GB en ik haal maar 47.34 FPS.

Statistics
Average FPS: 47.34
Duration: 37.33 sec
CPU Usage: 60%
System memory usage: 57%
Video memory usage: 79%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)
Texture Quality: High
Texture Filter Quality: High
View Distance: 28
Detail Distance: 100

Hardware
Microsoft Windows XP Home Edition
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 6.14.10.6947
Audio Adapter: ATI HD Audio rear output
Intel Pentium III Xeon Processor

File ID: benchmark.cli 

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, AM3 CPU's zijn inderdaad backwards compatibel met AM2+, dat weet ik zelf ook wel. Maar jij hebt hoogstwaarschijnlijk AM2. Die ene + maakt een hoop verschil, denk eens aan Hyper Transport ondersteuning. Zelfs al zou die Phenom II het doen wordt hij sterk gebottleneckt door het moederbord. Vervolgens moet je dan ook nog eens hopen dat er een nieuwe BIOS voor je moederbord is. Gezien de leeftijd van je huidige processor zal het moederbord ook verouderd zijn en denk ik niet dat er een nieuwe BIOS is met AM3 CPU support.

Mijn moederbord is vrij recent. http://tweakers.net/pricewatch/222437/asus-m3n72-d.html#tab:info.

Heeft dus een AM2+ processor ondersteuning en ik heb gekeken en met een BIOS update kan die AM3 processors aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan past een Phenom II processor er dus gewoon op. Ik dacht namelijk dat je een AM2 moederbord hebt omdat een Athlon X2 AM2 is. AM2+ kwam dacht is pas bij de introductie van de Phenom.

Maar je kunt dus een Phenom II in je PC doen. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk het niet met de huidige specs die je nu hebt.

En die server IP in je sig mag niet.

Wat "denk" je niet. Quote s.v.p. volgende keer het bericht waar je op reageert, dat maakt het wat makkelijker voor anderen om te begrijpen wat je bedoelt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan past een Phenom II processor er dus gewoon op. Ik dacht namelijk dat je een AM2 moederbord hebt omdat een Athlon X2 AM2 is. AM2+ kwam dacht is pas bij de introductie van de Phenom.

Maar je kunt dus een Phenom II in je PC doen. ^_^

Processor ooit gekocht met ondertussen al overleden moederbord :).

Nieuwe moederbord, videokaart, voeding, geheugen, hardeschijf gekocht en nieuwe CPU komt als laatste, door geld tekort :').

Bedankt voor jullie hulp!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...