Jump to content

Samsung tv 26 inch

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb gisteren een Samsung 26 inch tv ontvangen en ik wou deze natuurlijk aansluiten op de computer. Dit wil wel, maar ik heb een probleem met het spel Battlefield 2. Deze wil namelijk niet draaien als ik de tv heb aangesloten op mijn pc. Operation Flashpoint 2 en Emergency 4 daartegenin willen wel draaien op de tv.

Ik heb al wat dingen geprobeerd maar ben tot nu toe nog niet tot een oplossing gekomen. Het is raar dat Operation Flashpoint 2 en Emergency 4 wel willen draaien. Ook heb ik deze morgen wat dingen geprobeerd. Zo wou ik kijken als hij op 50hz wel wil draaien, maar hier ben ik nog niet aan toe gekomen omdat toen ik de tv aansloot op de pc ik gewoon beeld kreeg ik startte battlefield 2 en toen flipte hij in eerste instantie weer terug naar het bureaublad. Daarna probeerde ik het nog een keer en toen kwam er in beeld te staan. Word niet ondersteunt. Ik haalde de stekker van de pc eruit en wou hem er opnieuw insteken, maar er bleef steeds in beeld staan wordt niet ondersteunt. Hij had dus toen waarschijnlijk Battlefield 2 gewoon opgestart, maar ik kreeg geen beeld te zien.

Misschien weet iemand hier een oplossing. Het gaat om een Samsung 26 inch (code : LE26A330J1

Geplaatst: (bewerkt)

Heb je de goede resolutie? Je TV ondersteunt maar maximaal 1366x768 en grote kans dat dit op je PC beeldscherm groter is. Start eerst BF2 gewoon op je PC scherm, en schakel dan deze resolutie in.

edit: Djmaddox was me voor ;)

Bewerkt: door Tjapie
Geplaatst:

De resolutie om precies te zijn is 1360x768 en deze word niet ondersteunt door battlefield 2. De maximale instelling daarvoor is namelijk 1280x1024, maar dat wil niet gelijk betekenen dat het niet wil. Aangezien er mensen zijn die (wat ik gehoord heb) zelfs met 40inch monitors Battlefield 2 spelen.

Geplaatst:

De resolutie is wel 1366x768 en deze word ook ondersteunt door Battlefield 2. Ik heb het spel zelf namelijk ook en speel het ook met deze resolutie op mijn eigen 32'' Samsung TV.

Ik weet niet hoe je je TV en PC beeldscherm t.o.v. elkaar hebt opgezet, of je bijv. een clone of een doorlopend scherm hebt. De maximale resolutie die je kunt instellen (1280x1024) is die van je PC beeldscherm, oftewel deze heb je als hoofdscherm ingesteld. Ga eerst naar BF2 en kies daar de laagste resolutie (volgens mij 800x600) en sluit af. Kies nu je TV als hoofdscherm, en start BF2 opnieuw op. Deze start nu op 800x600, maar nu staat als het goed is 1366x768 wel tussen de mogelijkheden.

Ik weet niet zeker of dit werkt, maar als het goed is wel. Bij mij heeft m'n PC scherm namelijk een hogere resolutie (1920x1080), en kan daardoor (zonder hoofdscherm te veranderen) de resolutie op 1366x768 zetten. Denk er trouwens wel aan dat je patch 1.5 van Battlefield 2 moet hebben geinstalleerd.

Als laatste zegt de grote van een beeldscherm niks over de resolutie. Er zijn zat 40'' beeldschermen met een maximale resolutie van 1366x768.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik kan inderdaad nu Battlefield 2 opstarten en spelen. Daarvoor alvast erg bedankt. Nu zit ik met het volgende probleem. Mijn tv heeft soms geen zin om Beeld te tonen. Dan zegt deze (niet ondersteunt) nadat ik Battlefield 2 had gespeeld en afsloot gaf deze aan (niet ondersteunt) Dus soms geeft hij wel gewoon beeld en de andere keer niet. Wat kan ik hier tegen doen?

^^ probleem opgelost dankzij flitskikker

Bewerkt: door Sa_bulldog
Geplaatst:

Graag gedaan :cya: Ik bedenk me trouwens net dat ik vroeger op mijn oude PC (ook een scherm met een 1280x1024 resolutie) gewoon 1024x768 aanklikte (welke er sowieso al staat als het goed is). Het is een beetje platgeslagen beeld, maar je hoeft niet eerst dat hele gedoe met het hoofdscherm te doen. Wat je zelf wilt, succes :tu:

Geplaatst:

Ik heb nu alles op een scherm staan en mijn pc beeld staat nu met een los kabeletje achter mij, maar ik verneem aan jou dat jij het anders in elkaar hebt zitten?

Geplaatst:

Oh zo! Ik heb het allebei tegelijk aangesloten op m'n grafische kaart. De meeste grafische kaarten hebben namelijk twee aansluitingen (of meer), en ik heb standaard één opening voor mijn PC beeldscherm en één voor mijn TV gebruikt. Moest wel een aparte kabel (extra lang) daarvoor aanschaffen, want de TV staat aan de andere kant van de kamer ;) Miss nog een ideetje voor als je niet de hele tijd wil switchen met kabeltjes enzo?

Zie hier foto's (wel iets naar beneden scrollen, ongeveer op de helft van de pagina), zo kun je tegelijkertijd hetzelfde beeld op twee schermen projecteren. Moet hem binnenkort wel weer ff updaten want er zijn ondertussen alweer wat kleine veranderingen gekomen :D

Geplaatst:

Oke ja dat ziet er wel top uit, maar hoe zit dat dan met resoluties bijv? Want als ik Emergency4 op de breedbeeld zou spelen ziet dat er heel erg verneukt uit dus moet ik de kabel omwisselen en dan pc weer restarten vanwege de resolutie..

Geplaatst:

Het verschilt per spel of ze breedbeeld ondersteunen. Vooral oudere spellen (zoals bijv. Emergency 4) ondersteunen dit niet, maar ook nieuwere spellen doen nog wel eens moeilijk. Ik gebruik altijd deze site. Lijst met spellen over welke ondersteunt worden, oplossingen om ze te laten ondersteunen, etc. Ik had nog gekeken voor Emergency 4, maar die staat er helaas niet tussen, maar voor veel andere spellen is deze site heel handig.

En hoe bedoel je dat je de PC moet restarten vanwege de resolutie? Dat kun je toch gewoon veranderen in beeldinstellingen van windows of het nVidia configuratiescherm? (als je een nVidia kaart hebt tenminste, ik weet niet hoe ze dat bij ATI doen)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...