Jump to content

PC valt uit na opstarten

Recommended Posts

Geplaatst:

Omdat ik een mod voor BF2 (FH2) niet onder windows 7 kon spelen had ik de XP modus geinstalleerd. Alleen toen begon het programma te zeiken dat ik m'n bios moest updaten. Dus ik m'n pc opengeschroeft om te kijken wat voor een moederbord ik heb. Een MSI X-58 Platinum. De computer was een beetje stoffig en dus heb ik de stofzuiger gepakt en alles een beetje leeggezogen. Ook heb ik de cooler van de cpu verwijderd omdeze goed van stof te ontdoen. Nadat ik alles weer terug op zijn plekje had gezet en na een controle of alle stekkertjes er goed in zitten starte ik de pc op, log in, en toen, boem... zwart. M'n pc viel uit, geen bsod, geen crash, hij viel gewoon uit alsof de stekker uit getrokken werd.

Dus ik de bios gereset, enz... enz... maar niks. Hij valt uit of nadat ik hem net opstart en je krijgt dat scherm van je mobo, of hij valt uit nadat ik heb ingelogd in windows (7). Ook kan ik niet opstarten in veilige modus omdat m'n toetsenbord niet reageert als ik de keuze mag maken tussen normaal opstarten en veilige modus. Terwijl ik wel gewoon door op del te toetsen in de bios kan komen. Ook kan ik niet met een PS/2 toetsenbord er niet inkomen. USB Legacy staat aan. Weet iemand wat het probleem hier is?

Intel i7 920

6GB 1333Mhz DDRIII RAM (3x2)

Samsung Spinpoint (?) 1TB 32mb cache

Nvidia Geforce 260GTX

650 Watt voeding

MSI X-58 Platinum

Alvast bedankt.

Stefan

Geplaatst:

Zit de koeler goed vast? Ik had bij de assembly van mijn systeem het probleem dat 1 van de pushpins er bijzonder moeilijk in ging, waardoor de koeler geen goed contact maakte met de IHS van de processor. Wat is de temperatuur van je processor in de BIOS?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...