Megadreams Geplaatst: 28 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2009 Ik kan SCM scripten met mpack enzo maar ik ben weer eens begonnen te proberen in cleo, bij elk script van mij in cleo loopt het spel vast (als ik ze maak he xd) Deze keer ook weer na de wait van 3 seconden loopt het spel vast, weet iemand wat er fout is? CODE: {$CLEO .cs} //-------------MAIN--------------- wait 3000 ms thread 'LIGHTENGINE' 03E5: show_text_box 'BEG1' $light = 0; $engine = 0; :MAIN if Actor.Driving($PLAYER_ACTOR) else_jump @MAIN :KEY_PRESS_L wait 0 if 0AB0: key_pressed 76 else_jump @KEY_PRESS_Y jump @LIGHT :KEY_PRESS_Y wait 0 if 0AB0: key_pressed 89 else_jump @KEY_PRESS_L jump @ENGINE :LIGHT if $light = 0 03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 067F: set_car 1@ lights 1 if $light = 1 03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 067F: set_car 1@ lights 0 jump @MAIN :ENGINE if $engine = 0 03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 081D: set_car 1@ engine_operation 1 if $engine = 1 03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 081D: set_car 1@ engine_operation 0 jump @MAIN 0A93: end_custom_thread Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 28 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2009 (bewerkt) Er moet een wait achter de label main en 1 bij 'light' en 1 bij 'engine'. Bewerkt: 28 oktober 2009 door Bierbuikje Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 28 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2009 if $light = 0 Dit kan ook niet. Je moet == gebruiken i.p.v. = om het te laten vergelijken in een if. Verder is er geen structuur te bekennen bij de ENGINE en LIGHT labels, ik zie namelijk geen if-then-end of if-else_jump structuur, alleen maar een if. Overigens hoef je geen wait te gebruiken voor de ENGINE en LIGHT labels, zoals Bierbuikje suggereert. Bij Main echter wel. Reageren
Megadreams Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 oktober 2009 (bewerkt) In ieder geval ben ik van de crash af dat van die engine en light zal ik wel naar kijken en het oplossen xd EDIT: ik heb nu een klein probleempje nog, de motor wil niet helemaal meer opstarten als je hem weer op on zet kan je heel stil vooruit rijden en de lichten kunnen dan niet meer aan; Dit is de code: {$CLEO .cs} //-------------MAIN--------------- wait 3000 ms thread 'LIGHTENGINE' 03E5: show_text_box 'BEG1' $light = 0; $engine = 0; :MAIN wait 500 ms if Actor.Driving($PLAYER_ACTOR) else_jump @MAIN :KEY_PRESS_L wait 0 if 0AB0: key_pressed 76 else_jump @KEY_PRESS_Y jump @LIGHT :KEY_PRESS_Y wait 0 if 0AB0: key_pressed 89 else_jump @KEY_PRESS_L jump @ENGINE :LIGHT if $light == 0 then 03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 067F: set_car 1@ lights 1 $light = 1; jump @MAIN end if $light == 1 then 03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 067F: set_car 1@ lights 0 $light = 0; jump @MAIN end jump @MAIN :ENGINE if $engine == 0 then 03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 081D: set_car 1@ engine_operation 100 $engine = 1; jump @MAIN end if $engine == 1 then 03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 081D: set_car 1@ engine_operation 0 $engine = 0; jump @MAIN end 0A93: end_custom_thread Bewerkt: 29 oktober 2009 door megadreams Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 29 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2009 :ENGINE if $engine == 0 then 03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 081D: set_car 1@ engine_operation 100 $engine = 1; jump @MAIN end 081D gebruikt 2 parameters: param 1: Auto param 2: Boolean (1 (true/waar), 0 (false/niet waar)) Je moet dus 081D: set_car 1@ engine_operation 1 gebruiken. Denk eraan: 1 is waar, 0 is niet waar. Reageren
Megadreams Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 oktober 2009 Dat deed ik al eerder en dat gaf gewoon hetzelfde effect daarom dat ik 1000 eens uitteste xd Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.