Jump to content

Cleo Mod doet gta sa vastlopen


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik kan SCM scripten met mpack enzo maar ik ben weer eens begonnen te proberen in cleo, bij elk script van mij in cleo loopt het spel vast (als ik ze maak he xd)

Deze keer ook weer na de wait van 3 seconden loopt het spel vast, weet iemand wat er fout is?

CODE:

{$CLEO .cs}

//-------------MAIN---------------
wait 3000 ms
thread 'LIGHTENGINE' 
03E5: show_text_box 'BEG1' 
$light = 0;
$engine = 0;
:MAIN
if
Actor.Driving($PLAYER_ACTOR)
else_jump @MAIN

:KEY_PRESS_L
wait 0 
if 
0AB0:   key_pressed 76 
else_jump @KEY_PRESS_Y
jump @LIGHT 

:KEY_PRESS_Y
wait 0 
if 
0AB0:   key_pressed 89 
else_jump @KEY_PRESS_L
jump @ENGINE

:LIGHT
if $light = 0
03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
067F: set_car 1@ lights 1
if $light = 1
03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
067F: set_car 1@ lights 0
jump @MAIN 

:ENGINE
if $engine = 0
03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
081D: set_car 1@ engine_operation 1
if $engine = 1
03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
081D: set_car 1@ engine_operation 0
jump @MAIN 

0A93: end_custom_thread 

Geplaatst: (bewerkt)

Er moet een wait achter de label main en 1 bij 'light' en 1 bij 'engine'.

Bewerkt: door Bierbuikje
Geplaatst:
if $light = 0

Dit kan ook niet. Je moet == gebruiken i.p.v. = om het te laten vergelijken in een if. Verder is er geen structuur te bekennen bij de ENGINE en LIGHT labels, ik zie namelijk geen if-then-end of if-else_jump structuur, alleen maar een if.

Overigens hoef je geen wait te gebruiken voor de ENGINE en LIGHT labels, zoals Bierbuikje suggereert. Bij Main echter wel.

Geplaatst: (bewerkt)

In ieder geval ben ik van de crash af dat van die engine en light zal ik wel naar kijken en het oplossen knipoog.gif xd

EDIT: ik heb nu een klein probleempje nog, de motor wil niet helemaal meer opstarten als je hem weer op on zet kan je heel stil vooruit rijden en de lichten kunnen dan niet meer aan;

Dit is de code:

{$CLEO .cs}

//-------------MAIN---------------
wait 3000 ms
thread 'LIGHTENGINE' 
03E5: show_text_box 'BEG1' 
$light = 0;
$engine = 0;
:MAIN
wait 500 ms
if
Actor.Driving($PLAYER_ACTOR)
else_jump @MAIN

:KEY_PRESS_L
wait 0 
if 
0AB0:   key_pressed 76 
else_jump @KEY_PRESS_Y
jump @LIGHT 

:KEY_PRESS_Y
wait 0 
if 
0AB0:   key_pressed 89 
else_jump @KEY_PRESS_L
jump @ENGINE

:LIGHT
if $light == 0
then
03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
067F: set_car 1@ lights 1
$light = 1;
jump @MAIN 
end
if $light == 1
then
03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
067F: set_car 1@ lights 0
$light = 0;
jump @MAIN 
end
jump @MAIN 

:ENGINE
if $engine == 0
then
03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
081D: set_car 1@ engine_operation 100
$engine = 1;
jump @MAIN 
end
if $engine == 1
then
03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
081D: set_car 1@ engine_operation 0
$engine = 0;
jump @MAIN 
end


0A93: end_custom_thread 

Bewerkt: door megadreams
Geplaatst:

:ENGINE
if $engine == 0
then
03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car 
081D: set_car 1@ engine_operation 100
$engine = 1;
jump @MAIN 
end

081D gebruikt 2 parameters:

param 1: Auto

param 2: Boolean (1 (true/waar), 0 (false/niet waar))

Je moet dus

081D: set_car 1@ engine_operation 1

gebruiken.

Denk eraan:

1 is waar, 0 is niet waar.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...